וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפינס אני מבינה

24.7.2015 / 0:44

מבקר הטלוויזיה של הארץ רוגל אלפר, האשים את גיא פינס בהומופוביה בעקבות סיקור ריאיון היציאה מהארון של רן דנקר שמתפרסם היום בידיעות אחרונות. פינס הצליח להתאפק, עד שנזכר בקריירה הטלוויזיונית של אלפר וסרטון הפין האחרון של הארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יח"צ)/מערכת וואלה!, צילום מסך
"יש סוג של הומופוביה בטקס היציאה מהארון התקשורתי, הלכאורה כה ליברלי וסובלני. המבזקן גיחך כשאמר לפינס שהוא מבין שהתוכנית תעסוק גם 'בהצגה החדשה של רן דנקר'"

כמעט יממה הצליח גיא פינס לשמור על איפוק, עד שאתמול אחרי חצות החליט להשיב אש ליקיר המדור, מבקר הטלוויזיה של עיתון הארץ רוגל אלפר. הרקע: יציאתו מהארון של רן דנקר בידיעות אחרונות.

בתוכנית של גיא פינס ששודרה שלשום (רביעי), סוקרה יציאתו מהארון של דנקר בריאיון המתפרסם היום בידיעות אחרונות. בבוקר שלמחרת כתב אלפר בהארץ, תחת הכותרת "רן דנקר וההומופוביה של גיא פינס": "יש סוג של הומופוביה בטקס היציאה מהארון התקשורתי, הלכאורה כה ליברלי וסובלני. המבזקן גיחך כשאמר לפינס שהוא מבין שהתוכנית תעסוק גם 'בהצגה החדשה של רן דנקר'. רטט של סנסציוניות הרעיד את המסך. ופינס צחקק בהתנשאות, עם שכבה עבה של רומזנות גסה משהו, כשאישר כי אכן עוד ידובר ברן דנקר".

"הכתבה על דנקר שובצה כאחרונה בתוכנית, קרוב ככל האפשר למהדורת החדשות, כשהרייטינג מגיע לשיאו. והכתבה הזו נועדה להעלות אחוזי צפייה", המשיך אלפר, "לכאורה 2015 ולמה לעשות מזה עניין או טקס חגיגי', היתמם פינס. כי גם לו קשה להתעלם מהפרדוקס ההומופובי שטמון בטקס הזה שהוא מנהל. למה באמת? הוא לא ענה על השאלה של עצמו. אין לו תשובה טובה".

פינס שמר על איפוק, עד שהלילה החליט להתייחס לביקורת בדף הפייסבוק שלו, מבלי לשכוח את הקריירה הטלוויזיונית של מבקר הטלוויזיה של הארץ, כולל מתקפה אישית. "עיתון הארץ עליו אני מנוי, מאשים אותי באותיות שחורות, מכוערות, בעמודו האחורי ובשלל ציוצי המדיה שלו, שאני 'הומופוב' (ותודה למשכתב הלילה על הכותרת הצהובה שהעניק לטקסט של רוגל אלפר, כמו שרק בהארץ מעזים לתת, בחסות אנינותם). אלמלא הכותרת המתרשעת, המופרכת, לא הייתי משיב לגופם של דברים", כתב פינס והוסיף: "זה הרי אותו המבקר הנוקב שרק התבכיין השבוע על כך שאמנון לוי לא שולח לו תוכניות לסקירה במועד נוח לדדליין של העיתון והרבה בשבחי הדיאלוג המפרה בין מבקר למבוקר. אז בבקשה. ובכן: גם אם מוסכם על הכל שמבקר הטלוויזיה הוותיק של הארץ מאס כבר מזמן לכתוב על, ובכן, טלוויזיה, בעיקר מששב לסיבוב נוסף בעיתון אחרי קריירת טלוויזיה משלו, ושהוא חפץ בכל בוקר לנסח את משנתו בשלל ענייני השעה, ביטחון, חברה וכלכלה, במסווה של ביקורת טלוויזיה, וגם אם ננטרל משקעי עבר הדדיים ביננו, ונודה שהוא כותב מושחז שדבריו ראויים להיקרא, ונניח שהוא נאמן אך ורק לאמת של שליחותו העיתונאית, גם אז הטקסט שלו הוא שטות מוחלטת, קלישאה בנאלית שאין בה כלום".

פסטיבל שובר מסך 2014. בן קלמר
פסטיבל שובר מסך 2014/בן קלמר

"איננו נזקקים לאישור מועצת גדולי המוחות של הארץ"

"איננו נזקקים לאישור מועצת גדולי המוחות של הארץ, עם כל הכבוד לסרטוני הזקפה שבאמצעותם העיתון מנסה לעורר עכשיו את גברותו החדשה"

ופינס ממשיך: "הארץ האשים אותי בהומופוביה (ושניה, אני חייב לגחך בקול. אני וניסים זאב.) משום שהעזתי להציג בתוכניתנו העוסקת, כמה לא גלריה מצדי, בחדשות עולם הבידור, כתבה על היציאה מהארון של רן דנקר במוסף 7 ימים של מחר בידיעות אחרונות ועוד לקדם אותה בטיזרים במהלך התוכנית כדי להרבות רייטינג לתוכנית. טלוויזיה, אתם יודעים (וכן, זה עבד). מי שעושה טקס כזה מיציאה מהארון ב-2015 גורם במו ידיו להדרת הגייז, מתוך הומופוביותו, זה בערך היה הטיעון. אז רק אומר: מי שהחליט לערוך טקס מעט אנכרוניסטי שכזה הוא רן דנקר עצמו. הרי הוא היה יכול סתם לצאת יד ביד עם בן זוגו לסרט, להצטלם ולתת להבנה לחלחל בקצב שלה, על אש קטנה. אבל שלוש שנים הוא נמנע במכוון מכל עיסוק בזהותו המינית שהשתנתה. סוכניו מגינים עליו בכל כוחם. מותר. כעת, משהתאים לו ומשיקולי חשיפה מקצועית שרצה, בחר לאחצן וליחצן את עצמו בכתבת שער מקודמת היטב בידיעות אחרונות לקראת שבת. לגמרי זכותו. ולגמרי זכותנו לציין זאת. וזה כל מה שהיה. תהליך אישי לא פשוט לדנקר והנה זה קרה וזה העיקר".

"את הגישה הליברלית והמקבלת שמגלה תוכניתנו לגייז ובכלל צופינו מכירים. איננו נזקקים לאישור מועצת גדולי המוחות של הארץ, עם כל הכבוד לסרטוני הזקפה שבאמצעותם העיתון מנסה לעורר עכשיו את גברותו החדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully