וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כניסה לפרילנסרים

27.7.2015 / 13:10

העיתונאי תומר אביטל, שמסקר את הפעילות בכנסת עבור כמה כלי תקשורת ומוביל את המיזם "מאה ימים של שקיפות", גילה שהיתר הכניסה שלו לכנסת בוטל. הסיבה, כך הבהיר לו דובר הכנסת: "מאז סיימת את עבודתך ככתב 'כלכליסט' בכנסת אינך משמש ככתב פרלמנטרי של אף כלי תקשורת"

תומר אביטל. באדיבות המצולמים
תומר אביטל/באדיבות המצולמים

העיתונאי תומר אביטל אינו רשאי להשתמש בהיתר הכניסה הקבוע שלו לכנסת, רק משום שהוא מועסק כפרילנסר. אביטל העלה היום (שני) פוסט בדף הפייסבוק שלו, שבו סיפר כי הוא אמנם מחזיק בהיתר שתקף עד אוקטובר 2018, אולם ההיתר אינו תקף משום שאינו מועסק באופן קבוע בכלי תקשורת אחד.

"לפני כחודשיים וחצי ביטלה הכנסת את היתר הכניסה הקבוע שלי. התבשרתי כי תעודתי נגנזה 'עקב עומס באישורים קבועים'. פניתי שוב ושוב להנהלת הכנסת - ללשכה של יושב הראש יולי אדלשטיין, למנכ"ל רונן פלוט ולדובר יותם יקיר והסברתי שאני זקוק לאישור למען עבודתי, בדומה לעשרות העיתונאים האחרים במשכן. לאחר גמגומים זכיתי לבסוף להסבר המוחץ: 'אינך עיתונאי יותר'", כותב אביטל, המוביל את מיזם 'מאה ימים של שקיפות' - שנועד ללחוץ על חברי הכנסת לחוקק חוקי שקיפות.

"נכון שהשתחררתי מכבלי המדיה המסורתית ויצאתי לדרך עצמאית - אבל אני 'כתב כנסת' היום, אולי יותר מאי פעם", ממשיך אביטל, "פרסמתי בשנה האחרונה עשרות כתבות על הכנסת. בערעור רשמי (שסייעה לי בניסוחו עו"ד רחלי אדרי) ציינתי שבשנה האחרונה כתבתי ושידרתי על הכנסת ב'הארץ' ובדה מרקר, בערוץ 10, ב'ליברל', מבט שני, גל"צ, ב'תכנית חיסכון', ערוץ 9 ועוד".

אביטל שזכה לתמיכה מראש תא כתבי הכנסת עמרי נחמיאס, הוסיף כי "הטענות שאינני עיתונאי מקוממות. בידיי תעודת עיתונאי עצמאי, לא אחת דמיונית, אלא רשמית שהונפקה לי על ידי מדינת ישראל. זו גם ההזדמנות להזכיר שיש לא מעט בלוגרים ופעילים שמחזיקים ממש בימים אלו באישור קבוע".

כפי שציין אביטל, הוא פנה אל יו"ר הכנסת, המנכ"ל והדובר בבקשה לקבל היתר כניסה קבוע לצורך עבודתו. במכתב התשובה, שהגיע לוואלה ברנז'ה, כתב דובר הכנסת יותר יקיר, לאביטל: "מאז סיימת את עבודתך ככתב 'כלכליסט' בכנסת (לפני כשנתיים), אינך משמש ככתב פרלמנטרי של אף כלי תקשורת. לתוכניות כמו 'עובדה', שם הועסקת לאחר מכן, אין אישורי כניסה קבועים לכנסת. באפן חריג, אולי שגוי, לאור בקשתך ובקשת מערכת התוכנית ובשל סמיכות הדבר לסיום עבודתך ב'כלכליסט', נעתרתי להשאיר בידיך את אישור הכניסה הקבוע. לאחרונה, משערכנו בדיקה של כול האישורים הקבועים בשל העומס בתחום זה, בצענו מהלך שבו צומצמה רשימת בעלי ההיתרים הקבועים בכמה עשרות אישורים בתוכם גם שלך. כמובן שאם יחול שינוי במצב, ותשמש כתב פרלמנטרי באחד מכלי התקשורת אותם הזכרת במכתבך – הכנסת תכבד זאת באופן מידי".

יקיר ביקש להוסיף בתגובה לוואלה ברנז'ה: "אישורי כניסה קבועים לכנסת ניתנים בדרך כלל לעיתונאים שהם כתבים פרלמנטריים המסקרים את עבודת הכנסת על בסיס יום-יומי. אלא שתומר אביטל אינו מועסק כ'כתב פרלנמטרי' באף כלי תקשורת כבר זמן רב. ברור שלא ניתן לחלק אישורי כניסה קבועים לכנסת לאלפי העיתונאים המחזיקים תעודת עיתונאי, גם כשהם, מעת לעת, כותבים על הכנסת ופעילותה.
לאחרונה, נבדק הנושא בכנסת וכמה עשרות אישורים קבועים דוללו בשל העומס הרב, מול כל מערכות התקשורת.
חשוב להדגיש: 'הקמפיין' של תומר אביטל בנושא האישור הקבוע שלו, אין לו מאומה עם יכולתו לסקר את הכנסת. בניגוד לנטען, אין שום בעיה לתומר אביטל להיכנס לכנסת בכל עת ולבצע בה עבודה עיתונאית ככל שיבחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully