וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוספת את השברים: הרשות הגישה את דוח 2013

29.7.2015 / 11:20

זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 השקיעו 240 מיליון שקלים בתוכניות סוגה עילית בשנת 2013 - כך עולה מדוח הרשות השנייה. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, מ-2013 לא הוגשו דו"חות שנתיים, המאפשרים פיקוח ובקרה על הגופים המשדרים

אבי ניר ואבי צבי. תמר מצפי וינאי יחיאל, עיבוד תמונה
אבי ניר ואבי צבי/עיבוד תמונה, תמר מצפי וינאי יחיאל

בשנת 2013 זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10, השקיעו סכום של
240 מיליון שקלים על תוכניות סוגה עילית – דרמות, תעודה ותכניות מיוחדות. כך עולה מדו"ח הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לשנת 2013 שהוגש אתמול.

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, משנת 2013 לא הוגשו דו"חות שנתיים, המאפשרים פיקוח ובקרה על הגופים המשדרים. בעקבות הפרסום בוואלה ברנז'ה פעלו ברשות השנייה לגשת הדו"ח, המציג את עמידת הזכיינים במחויבויות השונות, בהם השקעה בסוגה עילית (דרמה, סרטי תעודה, תכניות תעודה, תכניות מיוחדות), עמידה בדרישות להפקות מקומיות, אחוז ההפקות המקומיות הקנויות ומכסות לתוכניות דעת ותרבות, מורשת ותרבות יהודית ותוכניות בנושאי פריפריה.

בשנת 2013 זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, השקיעו סכום כולל של כ-161 מיליון שקלים עבור הפקה ורכישה של תוכניות סוגה עילית. שתי הזכייניות השקיעו סכום גבוה יותר מהסכום שנדרש מהן על פי הזיכיון. לפני שנתיים המחויבת להשקעה בסוגה עילית עמדה על 146 מיליון שקלים, קשת עמדה במחוייבויות ואף השקיעה 99 מיליון שקלים נוספים לצורך השלמת חוסרים משנים קודמות. רשת עמדה במחויבויות והוסיפה 62 מיליון שקלים, גם היא לצורך השלמת חוסרים מהעבר.

212 הפרות לזכייניות ערוץ 2 וערוץ 10

בסך הכל, כך קובע הדו"ח, בשנת 2013 קיבלו צופי ערוץ 2
375 שעות של תוכניות סוגה עילית, שחלקן עסק בציון 40 שנה למלחמת היום הכיפורים. התוכניות שצויינו בדו"ח הן בין היתר, "תא גורדין", "עבודה ערבית", "בלתי הפיך", "שנות ה-80'", "ארץ נהדרת", "מצב האומה", "האנטישמיות החדשה", "המחתרת היהודית" ו"עובדה".

כמו כן, עולה מהדו"ח כי שתי הזכייניות השקיעו כ-13 מיליון שקלים בסרטי קולנוע ישראליים, בהם "גט", "זינוק בעלייה", "מיתה טובה" ו"אנשים כתומים". ומה היה מצבו של ערוץ 10 לפני שנתיים? שנת 2013 הייתה השנה הראשונה להארכת הזיכיון של הערוץ. באותה השנה השקיע הערוץ 80 מיליון שקלים עבור הפקה ורכישה של תוכניות מסוגה עילית, על אף שבאותה השנה נדרש הערוץ להשקיע סכום של 60.6 מיליון שקלים.

בסך הכל עולה מהדו"ח כי בשנת 2013 על המסך של ערוץ 10 שודרו 176 שעות של תוכניות מסוגה עילית. בין התוכניות שצויינו בדו"ח, נמנו "בני ערובה", "שולחן לשישה", "חברות" וסרטי התעודה "השד העדתי", "דם קדוש", "החיים כשמועה", "המתנחל", "אללה אסלאם" ותוכנית התחקירים "המקור".

כמו כן, בשנה זו השקיע ערוץ 10 4.1 מיליון שקלים בסרטי קולנוע ישראליים, מתוך הסכום שאליו הייתה מחוייבת: 10.9 מיליון שקלים. משום שהערוץ לא עמד בדרישה באותה השנה, השלמת ההוצאה הוסדרה במסגרת רישיון השידורים ועוגן בערבויות בנקאיות.

ומה עוד קרה בשנת 2013 על מסך הטלוויזיה שלכם?
212 הפרות לזכייניות ערוץ 2 ולערוץ 10, ששילמו על כך קנסות. ההפרות שנמצאו היו בתחם האתיקה בפרסומות, חריגה בזמן הפרסום, שילוב פרסומות חסויות והפרות בתחום התוכן.

גורמים ברשות השנייה מסרו כי הרשות רואה חשיבות רבה בכך שזכייני השידורים המסחריים ישדרו תכניות במגוון רחב ככל האפשר, וייתנו ביטוי למרקם התרבותי המגוון של ישראל באמצעות תכניות סוגה עילית מגוונות, בנוסף לשידורי חדשות ומענה רלוונטי לאירועים אקטואליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully