וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחנת אפשרות: בג"ץ נגד חוק השידור הציבורי

29.7.2015 / 13:02

באסיפת החירום שקיימו היום העיתונאים ברשות השידור הוחלט על שורה של צעדים לביטול הצעת חוק השידור הציבורי והפיטורים המתוכננים, בהם עתירה לבג"ץ, הפגנות מחוץ לבתי חברי כנסת ושימוש במסך. בתוך כך, ח"כ אילן גילאון הגיש הצעת חוק לביטול החוק שיזם ארדן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי רשות השידור, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתונאים ברשות השידור צפויים לעתור לבג"ץ, במידה שהצעת חוק השידור הציבורי תעבור בוועדה המיוחדת שהוקמה לשם כך. לוואלה ברנז'ה נודע כי העיתונאים פנו בימים האחרונים לעורך דינם גלעד שר בבקשה שייבחן פעילויות משפטיות שיסייעו לעצור את הצעת החוק. כמו כן, בוחנים העיתונאים שימוש ברדיו ובטלוויזיה להעברת מסרים.

העיתונאים, שערכו היום אסיפת חירום והשביתו את השידורים בקול ישראל במשך שעתיים, מתנגדים להצעת החוק שיזם השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס. על פי ההצעה, במסגרת השינויים שהוכנסו בחוק המקורי, הקמת התאגיד ופירוק רשות השידור תידחה לסוף מרץ 2016, כאשר עד אז יורחבו סמכויות המנכ"ל הזמני שיוכל לקלוט עד 400 עובדים לתאיג ומנגד יחל תהליך של פיטורים וקיצוצים ברשות השידור. לטענת העיתונאים ועובדי רשות השידור, הצעת החוק עומדת בניגוד גמור למתווה שסוכם עמם. בכך מצטרפים העיתונאים לוועד הטכנאים ברשות השידור שפנה באמצעות עורך דינו לראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, בדרישה למשוך את הצעת חוק תאגיד השידור הציבורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין דרך ליישום החוק כלשונו". ח"כ גילאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פשע סדרתי נגד עובדים"

"מדובר בהונאה מבית היוצר של הממשלה. עשו לאלדד קובלנץ איש מקסים דבר לא הגון. מציעים להיות פוקס ניוז – ערוץ לאומני קיצוני. נתניהו רוצה תעמולה ואנחנו רוצים שידור ציבורי"

באסיפת העובדים שהתקיימה היום באולפן נקדי ברוממה, יו"ר אגודת העיתונאים אחיה גינוסר אמר: "יש לנו עמדה שאנו מתעקשים עליה ולפיה 95% מעובדי רשות השידור יקלטו בגוף החדש. לא נתפשר על העיקרון הזה. לתדהמתנו לאחר הבנה על הסכם עקרונות הוכנסו לחוק סעיפים מקוממים ולפיהם ניתנות לכונס הנכסים הרשמי של רשות השידור סמכויות לפטר. לא ניתן לזה יד".

איתי לנסברג, עורך "מבט שני", אמר כי המאבק נגד עובדי רשות השידור הוא מעשה פשע: "פשע סדרתי נגד עובדים. מעמיסים עלינו את כל כשלונות הניהול של רשות השידור. נתחיל לגלות נוכחות בכנסת, בציבור ובתקשורת". רותם אברוצקי יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב ציין שהחומה בחוק שחצצה בין הפוליטיקאים ורשות השידור קרסה: "מדובר בהונאה מבית היוצר של הממשלה. עשו לאלדד קובלנץ איש מקסים דבר לא הגון. מציעים להיות פוקס ניוז – ערוץ לאומני קיצוני. נתניהו רוצה תעמולה ואנחנו רוצים שידור ציבורי".

בתוך כך, ח"כ אילן גילאון הגיש הצעת חוק לביטול חוק השידור הציבורי שיזם השר גלעד ארדן, בעת ששימש כשר התקשורת. "חוק השידור הציבורי, הוא חוק שקם בחטא, תוך חקיקת בזק ושיתוק מוחלט של עבודת רשות השידור. החוק למעשה סימן את הפעם הראשונה בה מונה מפרק לרשות ציבורית בישראל, במטרה לגזור קופון פוליטי טרום בחירות", טוען ח"כ גילאון, "כיום ברור לכל כי החוק נכשל. ביוני 2015 הנושא נדון בוועדת הכלכלה של הכנסת בה הוסכם באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי אין דרך ליישום החוק כלשונו. בעת אישור ההארכה השנייה והסופית למועד תחילת החוק ולהקמת תאגיד השידור הציבורי החדש נאמר על ידי מנכ"ל משרד התקשורת כי אין שום יכולת להחיל את החוק הזה. מוצע לבטל את החוק ובמקומו להחזיר את רשות השידור, שתשוקם בהתאם לרפורמות שנחתמו ומוסכמות על הנהלת הרשות הקודמת וכן על עובדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully