וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולחדשות בהרחבה

30.7.2015 / 11:02

בחודשיים האחרונים הגיעו לרשות השנייה עשרות תלונות על כך שמהדורות החדשות המרכזיות נמשכות דקות ארוכות אחרי השעה 21:00. איך זה קשור לקיץ ולהתחזקות של חדשות 10? וואלה ברנז'ה עם הפרטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פתחה בבדיקה מול חברות החדשות 2 ו-10, בעקבות ריבוי תלונות מצד צופים על כך שבאחרונה המהדורות התארכו והן מסתיימות דקות ארוכות אחרי השעה 21:00.

לוואלה ברנז'ה נודע כי בחודשיים האחרונים הגיעו לרשות השנייה יותר מ-30 תלונות שעניינן אורך המהדורות המרכזיות, שמסתיימות 20-15 דקות אחרי השעה תשע בערב ולעיתים אף יותר. כך, למשל, ביום ראשון האחרון, הסתיימה מהדורת החדשות של חדשות 2 רק בשעה 21:20. בהמשך הערב שודרה התוכנית "מאסטר שף", עם ממוצע רייטינג שנע סביב ה-30%.

אחת הסיבות להארכת המהדורות נעוצה בהרגלי הצפייה בעונת הקיץ. העונה החמה מתאפיינת בירידה בסך הצפייה ובהצטרפות צופים בשעות הערב המאוחרות. מהדורות החדשות הארוכות מסייעות לצמצם שעות הפריים ובוודאי בתקופה בקושי מתווספות תוכניות חדשות.

ערוץ 10: חלק מהאסטרטגיה הגלויה

בכל זאת, נראה כי מגמת ההתחזקות של חדשות 10 הגבירה את התחרות בין שתי המהדורות. מי שמרוויח, או אם לשפוט לפי מספר התלונות - מפסיד מהמצב, הם הצופים

סיבה נוספת, כך אומרים גורמים המכירים את הפרטים, היא התחרות בין חדשות 10 לחדשות 2. לפני כשלושה שבועות נרשם הפער הנמוך ביותר בין המהדורות, של שלוש נקודות בלבד: חדשות 10 עם 11.3% צפייה ו-14.9% צפייה לחדשות 2. יום לפני כן ציינו בבית הוורד פער של 6 נקודות בלבד. חשוב לציין שהתחרות והרחבת המהדורות התחילו הרבה לפני הפער ההיסטורי שנרשם. חדשות 10 עדיין מתקשים להוביל והפער הברור מול חדשות 2 ממשיך להישמר. בכל זאת, נראה כי מגמת ההתחזקות של חדשות 10 הגבירה את התחרות בין שתי המהדורות.

במקרה של ערוץ 10 במתכונתו הרזה, צמצום פריים לטובת מהדורת החדשות הוא חלק מהאסטרטגיה הגלויה בערוץ. מהדורת חדשות 10 בדרך כלל ניצבת בראש טבלת הצפייה בערוץ. המהדורה המורחבת שנועדה לכווץ את הפריים, כוללת סדרות של כתבות המשולבות באופן קבוע ופינות צרכנות וכלכלה. הסדרות מגדילות את שיעור הצפייה במהדורות, שעולה לעיתים קרובות על תוכניות הפריים עם אחוזי הצפייה הנמוכים. בחדשות 2 לא נותרים אדישים ומשיבים מלחמה שכנראה נמדדת גם באורכה של המהדורה.

לוואלה ברנז'ה נודע כי בבירור ראשוני שערכה הרשות השנייה עם חברות החדשות, ההסבר שניתן היה "אילוצים בעקבות אירועים חריגים שסוקרו".

בתגובה לפניית וואלה ברנז'ה מסר נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, כי לנציבות אכן הגיעו בחודשיים האחרונים כ-30 תלונות נגד שתי חברות החדשות. לדבריו, "רוב המתלוננים הביעו כעס גדול על התמשכות המהדורות. חלק מהמתלוננים ציינו שהם נאלצים לחכות לתוכנית שבה הם מעוניינים לצפות והדבר פוגע בהנאתם, אחרים טענו שאין סיבה להתארכות המהדורות בערבים שבהם אין אירועים חריגים והתחושה היא שממלאים נפח וזמן. אני מבין ללבם של הפונים ואני מצדיק את טענותיהם. יש מקום להסדיר את כל נושא משך המהדורות, כולל מתן תוקף במקרים של אירועים חריגים".

בחדשות 10 ו-2 לא הגיבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully