וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל חסר תקדים? דוברות המשטרה אינה עונה

3.8.2015 / 15:02

באחד מהמשברים הגדולים בתולדותיה, מערך הדוברות של משטרת ישראל לא ממש מתפקד: בעוד ראש חטיבת הדובר נעדר, מחליפתו יצאה לחופשה בת חודש בתאילנד. ואיפה נמצא דובר מחוז ירושלים שבו אירע המחדל במצעד הגאווה? נכון, בחופשה. וואלה ברנז'ה בדקה דוח נוכחות

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
אין קול ואין עונה. הפגיעו במצעד הגאווה/AP
דובר המשטרה תנ"צ טרם חזר מהחופשה שאליה נאלץ לצאת וגם מחליפתו, סנ"צ סיגל טולדו, נמצאת בטיול בתאילנד. כל אלו לא הפריעו לדובר מחוז ירושלים לצאת אף הוא לחופשה, בלב האירועים

הקולות בעיתונות ובציבור שנשמעים בימים האחרונים תוקפים מכל עבר את המשטרה על המחדל שהוביל לפיגוע במצעד הגאווה בירושלים. למרות האירועים האחרונים - הדקירה ומותה של שירה בנקי במצעד הגאווה, הפיגוע ורצח הפעוט עלי דוואשה וגם עבודות הרכבת הקלה שהחלו והפכו את החיים בתל אביב למשימה מורכבת של ממש - דוברות המשטרה לא ממש עונה, לא כל שכן יוזמת, ובהיעדר מפכ"ל קבוע היא מגמגמת.

ואולם, כך נראית כוורת דוברות המשטרה בימים אלו: דובר המשטרה תנ"צ רפי יפה טרם חזר מהחופשה שאליה נאלץ לצאת לפני מספר חודשים וגם מחליפתו, סנ"צ סיגל טולדו, מתברר, נמצאת בטיול של כחודש בתאילנד, שאליו יצאה לפני פחות משבועיים. בדיקת וואלה ברנז'ה מעלה שכל אלו לא הפריעו לדובר מחוז ירושלים, סנ"צ אסי אהרוני, להודיע לכתבי המשטרה והפלילים אתמול (ראשון) בערב שהוא יוצא לחופשה בת שבוע. כמובן שיהיה זה לא הוגן להטיל על כתפיו של אהרוני את כל עבודת הדוברות ופעילות התקשורתית כאשר תדמית המשטרה חבוטה ונמצאת בשפל.

מי שנשאר לטפל במשבר התקשורתי החמור בעקבות מצעד הגאווה ובנושאים נוספים, הוא עוזרו של יפה, רפ"ק אילן לב. בהיעדרו של סנ"צ אהרוני, משמש כדוברת המחוז הבוער סגניתו רפ"ק גלית זיו, שרק לפני כשנה הגיעה לדוברות המחוז.

ניצב בנצי סאו לביתו של אפרים ברכה, מודיעין. יולי 2015. יותם רונן
בשלב זה, לא מתכוון לערוך כל שינוי במערך הדוברות. ניצב בנצי סאו/יותם רונן

האם יש צורך ב"חטיבת דובר המשטרה"?

בתחילת השבוע אמור השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להכריז על זהותו של מפכ"ל המשטרה הבא. בינתיים הוטל על המפכ"ל הזמני, ניצב בנצי סאו, להקים ועדת בדיקה בעקבות המחדל במצעד הגאווה. סאו אמור להתמודד גם עם התדמית התקשורתית של המשטרה והביקורות הקשות בכלי התקשורת. את כל אלו ייאלץ סאו לעשות כאשר באמתחתו נמצא כאמור עוזר הדובר אילן לב בלבד.

כזכור, המפכ"ל היוצא רב ניצב יוחנן דנינו ניהל חזית תקיפה מול התקשורת. היחסים העכורים בין העומד בראש משטרת ישראל לבין התקשורת הגיעו לשפל במסיבת הפרידה של דנינו שהייתה סגורה לסיקור תקשורתי. בתחילת כהונתו רצופת השערוריות, הקים דנינו את חטיבת דובר המשטרה - שתרכז את הפעילות התקשורתית במקביל לדוברי המחוזות והאגפים. כמו כן, מונה דובר ללשכת המפכ"ל. לתפקיד ראש החטיבה מונה תחילה אלון לבבי, שוהחלף על ידי תנ"צ רפי יפה. סנ"צ סיגל טולדו מונתה באותה עת לתפקיד דוברת לשכת המפכ"ל. אלא שלפני מספר חודשים נאלץ יפה לצאת לחופשה. טולדו החלה לשמש בשני התפקידים, כאשר לב משמש כעוזרה.

באחרונה עולים במשטרה יותר ויותר קולות ששואלים האם באמת יש צורך בחטיבה שהקים דנינו, והאם היא אינה מפריעה או מעכבת את עבודתם של דוברי המחוזות. ואולם, בשלב זה ניצב סאו המשמש כממלא מקום המפכ"ל לא מתכוון לערוך כל שינוי במערך הדוברות, אלא אם ימונה לתפקיד באופן קבוע. בינתיים, ניתן לראות שגם הכתבים שנחשבו אוהדים יחסית לתפקוד המשטרה יוצאים במתקפות ומשמיעים ביקורת קשה, כאשר גם השר לביטחון פנים לא מסתיר את הביקורת על האירועים האחרונים.

דובר המשטרה מסר בתגובה: "חטיבת דובר המשטרה פועלת למתן מענה דוברותי הן בהיבטים שוטפים והן יזומים וכל זאת ברוח מדיניות הארגון. גם בהעדר דובר מכל סיבה שהיא נקבע בחטיבה בעל תפקיד הממלא את מקומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully