וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תועבה" היא רק כותרת? 1000 פוסטים באתרי החדשות החרדים שיבחו את שליסל

3.8.2015 / 16:09

מבדיקת חברת Vigo עבור וואלה ברנז'ה עולה כי 1000 פוסטים שהופיעו באתרי החדשות החרדים שיבחו את מבצע פיגוע הדקירה במצעד הגאווה. ברשתות החברתיות: 1800 פוסטים שיבחו את הרוצח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתרי החדשות החרדים לא הסתפקו רק בשימוש בביטוי "מצעד התועבה". מתברר כי באתרים החרדיים פורסמו 1000 פוסטים, בטוקבקים ובפורומים, ששיבחו את ישי שליסל, מבצע פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים - כך עולה מבדיקה וניתוח של חברת הניטור ברשתות החברתיות Vigo.

האתרים החרדיים והדתיים שנבדקו הם "כיכר השבת", "בחדרי חרדים", "אתר כיפה" ועוד. עורכי האתרים הדגישו בתגובות שמסרו לוואלה ברנז'ה, כי יש הבדל בין שימוש בביטוי מהתורה לבין מעשיו של שליסל, אולם מבדיקת Vigo עולה כי נכון להיום (שני) טרם נמחקו התגובות שתומכות במעשיו של שליסל. כן עולה מהבדיקה כי מרבית התגובות באתרים החרדים מגנות את הרצח, על אף שהן מגנות גם את קיום מצעד הגאווה בעיר ירושלים.

בסך הכל בסוף השבוע האחרון זכה ישי שליסל ל-15,000 אזכורים במדיה החברתית. על פי הניתות 88% מהתגובות הן נגד שליסל ומציגות אותו כדוקר, רוצח, פושע, שראוי לשלם מחיר כבד ואילו 12% מהתגובות, שהן 1,800 פוסטים, היו בעד שליסל ושיבחו אותו על מעשיו.

בנוסף, מגלה הניתוח כי 800 פוסטים נכתבו בטוקבקים של אתרי החדשות המובילים ביום המצעד (חמישי) וביום שאחריו. מרביתם נמחקו בשעות שלאחר הכתיבה. בלטו במיוחד המחיקות באתר 0404 שאף פרסמו הודעה בנושא.

בתגובות שהופיעו באתרים החרדים בולטת במיוחד ההשוואה של שליסל לפנחס הכהן (המופיעה ב-600 פוסטים), לפיה שליסל הוא למעשה שליח האל ומקדם את ביאת המשיח.

רביב טל, מנכ"ל Vigo, אמר בעקבות הניתוח: "בשלושת הימים האחרונים כתבו מאות גולשים ברשתות החברתיות פוסטים המצדיקים את מעשיו של ישי שליסל ואינם רואים בהם משום עבירה על החוק ועל המוסר. מאחר שהפוסטים נכתבו בעילום שם ומרביתם נמחקו, קשה להתחקות אחרי המשתמשים עצמם, אולם ברור לכולנו כי רשויות האכיפה וההסברה חייבות להתייחס לנתונים בכובד ראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully