וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הגאווה בקול ישראל

4.8.2015 / 12:25

שידורי הבוקר בקול ישראל נפתחו במתקפה נגד הפוסט שפרסם יעקב אחימאיר בתגובה ליציאתם מהארון של ח"כ איציק שמולי וקרן נויבך, גם היא עובדת הרדיו. אחימאיר: "כללי האתיקה והקולגיאליות לא תקפים בקול ישראל". המגיש יובל גנור: "לא תקפתי אישית, חלילה, את אחימאיר"

יעקב אחימאיר. עומר מירון
יעקב אחימאיר/עומר מירון

יעקב אחימאיר עורר ביקורת גם בתוך רשות השידור בעקבות הפוסט שכתב בפייסבוק נגד יציאתם מהארון של קרן נויבך וח"כ איציק שמולי. היום (שני) יובל גנור, מנהל לשעבר של 88FM ומגיש ברשת ב', מתח ביקורת בשידור נגד אחימאיר במסגרת התוכנית "הבוקר הזה", שאותה הגיש במקום אריה גולן. אחמיאר הופתע לשמוע את הדברים מתוך תחנת הרדיו שבה גם הוא עובד.

קצת רקע: אתמול פרסם העיתונאי יעקב אחימאיר פוסט בדף הפייסבוק שלו, שבו הגיב על היציאה מהארון של נויבך, גם היא עובדת רשות השידור ומגישה בקול ישראל ושל ח"כ שמולי. "אני מבקש סליחה מן השניים הנ"ל, אבל מדוע אתם חושבים שעליי, ועל עוד כמה, לדעת עם מי אתם מבלים בחדר המיטות?", כתב אחימאיר.

גנור, כמו רבים, התקשה להתעלם מהפוסט, והחליט לפתוח את התוכנית ברשת ב', בשעה 07:00 בבוקר, בתגובה על דבריו של אחימאיר: "למה זוגיות חד מינית היא משהו שצריך לשמור בסוד, לעומת זוגיות סטרייטית, שאותה אפשר לראות בכל מקום ועליה אפשר לדבר בפומבי? למה זוגיות הומואית או לסבית היא דבר שצריך להסתיר? להתבייש בו?".

"נסה לדמיין, שאת הדבר הפשוט ביותר שאתה עושה יום יום, ללכת יד ביד ברחוב עם אשתך, לא תוכל לעשות בלי שבמקרה הטוב ינעצו בכם מבטים, במקרה הפחות טוב יסננו כלפיכם הערות נבזיות, ובמקרה הגרוע – יכו אתכם", המשיך גנור, "זו המציאות היומיומית של זוגות הומואים בכל הארץ, אפילו בתל אביב. 'יציאה מהארון' היא לא הזמנה לחדר המיטות. היא בסך הכל נסיון לצאת לחופשי, ולדרוש זכויות שוות. זו אמירה, שמה שמותר לכם צריך להיות מותר גם לנו: להתנהג בפומבי כמוכם, לאהוב את מי שאנחנו בוחרים בו, ולקבל אתו כל הזכויות שגם אתם מקבלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מצטער על הפוסט

אחימאיר, מגיש את התוכנית "רואים עולם" בערוץ 1 ופעם בשבוע גם את התוכנית שאותה הגיש גנור, "הבוקר הזה", מאוד הופתע לשמוע את שידורי קול ישראל נפתחים בביקורת המופנית כלפיו: "פתאום הפכתי לאדם חשוב כי יומן הבוקר של קול ישראל נפתח בהודעה אישית של המגיש ששמעו אותה מיליון, מיליון וחצי מאזינים, תקף אותי ומתח עליי ביקורת חריפה כאילו שאין למדינת ישראל משהו אחר לעסוק בו. כמובן שקול ישראל, מקום שבו אני עובד, לא מצא לנכון לבקש ממני תגובה ונהגו בחוסר קולגיאליות. אולי גם לי יש מה לומר בעניין הזה? מסתבר שכל אחד שיושב מול המיקרופון יכול להגיד מה שעולה על דעתו, בכל נושא. אני מגיש את יומן הבוקר פעם בשבוע, אז אני יכול לפתוח אותו ולהתקיף ולומר כל מה שעולה על דעתי ואין פוצה פה ומצפצף. אני כתבתי את הפוסט בפייסבוק, קיבלתי תגובות לכאן ולכאן והמגיש יכול היה להגיב על דבריי בפייסבוק באותו אמצעי תקשורת. מסתבר שכללי האתיקה והקולגיאליות לא תקפים בקול ישראל, איפה נשמע דבר כזה? האם מגיש יומן חדשות ברדיו של ה-BBC היה פותח את מהדורת יומן החדשות בביקורת צולבת על דברים שאמר עמית שלו לעבודה?".

אתה מצטער על הדברים שפרסמת?

"חס וחלילה, אני עומד על דעותיי. יש כאלה שמצדדים בי ויש כאלה שמבקרים אותי, זה בסדר גמור, גם הוא (יובל גנור – מ"מ) יכול היה להגיב בפייסבוק".

גנור מסר בתגובה: "לא תקפתי אישית, חלילה, את יעקב אחימאיר אלא ניצלתי את הדברים שפרסם כדי להסביר לו ולמאזינים את חשיבות מאבק הקהילה הלט"בית לשוויון. אני בטוח שהוא ייתמוך בזכות שלי להביע את דעתי כשם שלו יש את הזכות להביע את דעתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully