וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת, רשת ו-10 נגד פייסבוק ויוטיוב

5.8.2015 / 10:28

אחרי שהזהירו בוועדת הכלכלה מפני קריסת שוק הטלוויזיה המסחרית שמתקשה להילחם בגופים הבינלאומיים, פנו שלושת מנכ"לי הזכייניות לרשות השנייה ולמשרד התקשורת בדרישה לאסדרה דחופה "בטרם יביא העיוות הרגולטורי בשוק לקריסה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"מזה כעשור חלה ירידה עקבית בהיקפי ההשקעה בפרסום בטלוויזיה, בין היתר על רקע של שינויים טכנולוגים, אשר הובילו להרגלי צפייה חדשים וכניסתם של שחקנים חדשים"

שלושת גופי הטלוויזיה המסחרית דורשים ממשרד התקשורת ומהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לפעול לאסדרה דחופה של שוק התוכן הטלוויזיוני בעולם הדיגיטלי ומזהירים: הגופים הבינלאומיים הפועלים בישראל, בהם יוטיוב ופייסבוק, יביאו לקריסת השידור המסחרי.

"מזה כעשור חלה ירידה עקבית בהיקפי ההשקעה בפרסום בטלוויזיה, בין היתר על רקע של שינויים טכנולוגים, אשר הובילו להרגלי צפייה חדשים וכניסתם של שחקנים חדשים. שחקנים אלו כוללים גופי ענק בינלאומיים שהפכו לשחקנים דומיננטיים בשוק הישראלי", כותבים מנכ"ל קשת אבי ניר, מנכ"ל קשת אבי צבי ומנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי. השלושה מוסיפים כי אותם גופים בינלאומיים פועלים ללא רגולציה וללא הגבלות ופעילותם האגרסיבית פוגעת בגופי השידור, במפיקים, ביוצרים ובאלפי עובדי התעשייה, ומוסיפים: "על הרגולטורים לפעול במהירות כדי לטפל בכשל השוק ולהוביל אסדרה שתאפשר שוויון בין המתחרים על שוק הפרסום בווידאו". השלושה דורשים לכנס בדחיפות מפגש בין הגופים המשדרים לבין הגופים המפקחים, על מנת למצוא פתרון "בטרם יביא העיוות הרגולטורי בשוק לקריסת השידור המסחרי", כלשונם.

הרקע לפנייתם של גופי הטלוויזיה למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר וליו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אוה מדז'יבוז', היא המגבלות והדרישות המוטלות עליהם, לרבות תשלום דמי זיכיון ותשלום קנסות במציאות שבה אין כללים ואסדרה בכל הנוגע לתוכן שיווקי, כאשר תקציבי פרסום זולגים לעולם הדיגיטלי ולשוק הווידאו באינטרנט.

לפני כחודשיים הונח על שולחן ועדת הכלכלה דו"ח שהוכן על ידי הכלכלן איתמר מילרד, ממרכז המחקר והמידע של הכנסת, המצביע על הפגיעה בהיקף ההכנסות של שוק הטלוויזיה המסחרית. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, על פי הדו"ח עוגת הפרסום בישראל עמדה על 3.6 מיליארד שקלים נכון לרבעון האחרון של 2014, לעומת 3.9 ברבעון האחרון של 2010, כאשר מחירי הפרסום ירדו בשיעור של 4.2% והגיעו לשפל בסוף שנת 2014.

בדיון שנערך על רקע הנתונים בדו"ח, אמר המשנה למנכ"ל רשת, אילן טוביהו: "בשורה התחתונה שוק הטלוויזיה המסחרית על סף קריסה. עוגת הפרסום תקועה ומ-2010 ירדה ב-300 מיליון שקל. אחת הבעיות הכי קשות היא הגופים הבינלאומיים, כמו פייסבוק ויוטיוב שלא נמצאים תחת רגולציה, ולוקחים כחצי מיליארד שקל מתקציבי הפרסום בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully