וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תלונות אמנסטי: פעיל הימין שי גליק פוטר מערוץ 20

5.8.2015 / 13:27

ארגון אמנסטי ישראל התלונן נגד גליק לאחר שמצא כי העיתונאי סיקר פעילויות אנשי ימין שאותן יזם ובהן היה מעורב, בפרט נגד הקרנת הסרט "רעד בעזה". השבוע, כך נודע לוואלה ברנז'ה, בערוץ הוחלט "להפסיק לשכור את שרותיו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט "רעד בעזה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארגון אמנסטי ישראל יכולים לרשום לעצמם ניצחון במאבק נגד שי גליק, עיתונאי ערוץ 20 ופעיל ימין שדיווח על פעילויות שיזם. לוואלה ברנז'ה נודע כי הופסקה עבודתו של גליק בערוץ, ובתוך כך באתר Ynet – המעניק פלטפורמה לערוץ.

גליק, כפי שפורסם בוואלה לפני כחודש, נמנה עם הפעילים שקראו לראשי הערים בדרום, בפרט ראש עיריית באר שבע, שלא להקרין את הסרט "רעד בעזה" ולאחר מכן פרסם כתבות בנושא – כך לטענת יונתן גר, מנכ"ל ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל בישראל. כמו כן, פנה גליק למשרד החינוך בבקשה להסיר את ההצגה "חוריה" מסל התרבות בטענה שההצגה מאדירה טרור.

במכתב ששלח גר לאבי בר, מנכ"ל ערוץ 20 ומוטי שקלאר יו"ר הערוץ, הוא טען גר כי גליק עשה שימוש בעבודתו העיתונאית על מנת לקדם את האג'נדה הפוליטית שלו. גר מצין כתבה שבה סיקר גליק בצורה מגמתית את ארגון אמנסטי ישראל, מבלי שביקש תגובה. גם את מעורבותו של גליק בסרט "רעד בעזה", מזכיר גר במכתב ומציין: "משנודע לגליק על קיומו הצפוי של אירוע הקרנת הסרט 'רעד בעזה' בעיר שדרות, הוא התחיל לנהל קמפיין לביטול האירוע בעמוד הפייסבוק שלו ולעודד מחאה נגד ההקרנה. כשסיים בהצלחה את ה'מבצע', חזר לכובע העיתונאי המסקר ופרסם ידיעה על הצלחתם של פעילי הימין בביטול האירוע, כאילו לכותב עצמו לא הייתה יד ורגל בדבר. כשעבר האירוע לעיר באר שבע, שוב אותו מר גליק מסקר את הנושא במסווה של כתבה חדשותית, ובו בזמן חולק עם עוקביו את את פרשנותו שלו ומנהל קמפיין לביטול האירוע ואפילו חוגג אותו ב"ניצחתי. תודה רבה לכולם".

בתוך כך דרש גר שיובהר בכתבות כי גליק מעורב בהן, וכי הערוץ אינו עומד מאחורי הכתבות הללו. השבוע הודיע הערוץ לגר כי הופסקה עבודתו של גליק.

שי גליק סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully