וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השתגעתם לגמרי?!" מסע"ת למלחמה בזיהום האוויר בחיפה - תיערך בת"א

10.8.2015 / 13:21

כתבי חיפה והצפון זועמים על ההחלטה של המשרד לאיכות הסביבה לקיים את התדרוך לתוכנית למלחמה בזיהום האוויר באזור חיפה דווקא במרכז - רחוק מהאזור שאליו מתייחסת התוכנית

בתי זיקוק נפט חיפה. ערן גילווארג
בתי זיקוק נפט חיפה/ערן גילווארג

"נפלא שאתם יוצאים בתכנית חדשה להגנה על מפרץ חיפה ומעולה שאתם מקיימים תדריך עיתונאים מלא בנושא. אבל למה, לכל הרוחות, אתם מקיימים אותו בת"א?!
ועוד ב-8:30 בבוקר?!" - זו התגובה ששלח יו"ר תא כתבי חיפה והצפון, דורון שפר, להזמנה של המשרד להגנת הסביבה לתדרוך בנוגע לתוכנית למלחמה בזיהום האוויר באזור חיפה.

שפר, כתב קול ישראל, אינו העיתונאי היחיד מאזור חיפה שכועס על ההחלטה של המשרד לאיכות הסביבה לקיים את התדרוך בתל אביב - בהובלת השר להגנת הסביבה אבי גבאי ומנכ"ל המשרד דוד לפלר - רחוק מהאזור שאליו מתייחסת התוכנית.

לאחר שדוברת המשרד הילה ליפשיץ שלחה את ההזמנה לכתבים, וציינה שהתדרוך יתקיים בבניין קרית הממשלה בתל אביב, בשעה 08:30 בבוקר, מיהר שפר להבהיר את עמדתו ואת עמדת חבריו מהצפון: "השתגעתם לגמרי?! כיו"ר תא כתבי חיפה וכמי שמסקר את הנעשה במפרץ חיפה יום-יום, שעה-שעה, אני מביע מחאה נגד מסיבת העיתונאים המתוכננת ודורש להעתיקה לחיפה".

שפר אף פנה לכתבי הסביבה, וכתב להם בקבוצת הוואטסאפ: "אני מבקש לנצל במה זאת כדי למחות נחרצות נגד כוונת המשרד להגנת הסביבה לקיים מחר בבוקר תדריך עיתונאים בנושא התוכנית החדשה להגנה על מפרץ חיפה. תדריך שכזה חייב להתקיים בחיפה, בנוכחות כתבי חיפה המסקרים את התחום בשוטף, ובנוכחות כתבי סביבה שהעניין חשוב להם. תכנית ארצית למפרץ חיפה מחייבת להיות מוצגת בחיפה - ולא בתל אביב. בחירת תל אביב היא רשלנות במקרה הטוב, ורצון להתחמק משאלות קשות של כתבים שמכירים את התחום היטב וחיים באזור - במקרה הגרוע".

יצויין, כי מבין כתבי הסביבה היה מי שלא הסכים עם שפר וציין בפניו כי מדובר בבעיה כלל ארצית וכי ישנם כתבי סביבה רבים מאזור המרכז.

בסופו של דבר החליטו המשרד להגנת הסביבה להזיז את התדרוך לשעה 10:00 בבוקר, אבל גם זה אינו מספק את כתבי הצפון. "הזזת שעת התדריך בשעה וחצי כדי לאפשר לכתבי חיפה להגיע לתל אביב אינה משנה מבחינתנו דבר", אומר שפר לוואלה ברנז'ה. "העניין כאן אינו השעה אלא המיקום, והנחלת התובנה שאזור חיפה והצפון מרכזי וחיוני וחשוב לא פחות - ובנסיבות מסויימות הרבה יותר - מאשר תל אביב ומרכז הארץ. כאשר מוצגת התוכנית הארצית החשובה ביותר לעתידו של מפרץ חיפה ולעתיד תושבי האזור - תוכנית שכתבי חיפה המסקרים את הנושא מצפים לה חודשים ארוכים - מן הראוי שכבוד השר וצוותו יואילו בטובם ויגיעו לשם הצגת התוכנית לחיפה עצמה למפגש עם כתבי האזור, אשר מסוגלים להבין את פרטיי התכנית".

"תא כתבי חיפה וכלל העיתונאים בחיפה ובצפון מצפים מכל גוף ציבורי, ובוודאי מכל משרד ממשלתי, לכבד את התקשורת הצפונית לא פחות מכפי שהם מצפים שהתקשורת תכבדם. ארגון התדריך בתל אביב הוא זלזול בוטה בכתבי חיפה".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "מאז נכנס לתפקידו לפני כשלושה חודשים השר להגנת הסביבה הגיע לחיפה לסיורים מקצועים ונפגש עם עיתונאים מהאזור מספר פעמים. לאחרונה אף קיים מסיבת עיתונאים בחיפה בנושא מכל האמוניה. בשל אילוצי לו"ז נקבע תדרוך עיתונאים מחר בבוקר בתל אביב ואף נדחה לשעה מאוחרת יותר על מנת להתחשב בכתבים שיגיעו מחוץ לעיר. השר ימשיך להגיע לחיפה לטיפול רצוף ומעמיק בנושא צמצום זיהום האוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully