וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת מציגה: ציר עוקף רייטינג - יותר פרקים, יותר זמן פרסומות

11.8.2015 / 10:08

בתוכניות האחרונות של "אקס פקטור" נמדדו פחות מ-25% צפייה. האם לרשת משתלם לקיים את התוכנית למרות הנתונים המאכזבים? בדיקת וואלה ברנז'ה מעלה ממצאים מפתיעים

אקס פקטור. ליאור נורדמן, מערכת וואלה! NEWS
אקס פקטור/מערכת וואלה! NEWS, ליאור נורדמן
מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי זמן האוויר לפרסומות גדל משמעותית בפרקי "אקס פקטור" ששודרו עד כה: 7 שעות ו-24 דקות, לעומת 6 שעות ו-33 דקות בעונה הראשונה

כבר לא מדובר במקרה: אחרי דשדוש בן מספר תוכניות, במוצאי שבת הגיע המגה ריאליטי של רשת "אקס פקטור" לשיא שלילי של 23.8% אחוזי צפייה. לתוצאה המאכזבת מבחינתה של זכיינית ערוץ 2 אחראים כמובן משתנים רבים: שחיקת הז'אנר בעולם ובישראל, סך צפייה נמוך בקיץ ועוד. אולם, כך לדברי גורמים בתעשיית הטלוויזיה כולל בזכיינית עצמה, איש לא ציפה לנתונים כל כך נמוכים.

גם "מאסטר שף" של קשת מציגה נתוני צפייה נמוכים יחסית, ובסך הכל שתי תוכניות הריאליטי שמככבות בפריים של ערוץ 2 ספגו ירידה של כ-20% ביחס לעונות הקודמות. יחד עם זאת, "מאסטר שף", על אף שבשבוע שעבר צנחה אל ה-25% צפייה, שבה אתמול (ראשון) אל ה-30% צפייה.

כך או אחרת, בדיקת וואלה ברנז'ה מעלה כי הפתרון עוקף הרייטינג שמאמצות הזכייניות כדי להגדיל את ההכנסות הוא הגדלת זמן הפרסומות, ובמקרה של רשת גם הרחבת העונה.

ירידה של 20% גם למאסטר שף

"מאסטר שף" ספגה גם היא ירידה, כאשר ממוצע הרייטינג של העונה עומד עד כה על 29.8% לעומת 37.3% בעונה ששודרה בתחילת 2014

ה"אקס פקטור" מחולקת לארבעה שלבים: אודישנים, מחנה אימונים, בתי השפוטים וההופעות החיות. בעונה הנוכחית, הפערים בין השלבים היו פחות גדולים. כך, למשל, בעונה הקודמת ששודרה בסוף 2013, הפער בין חלק האודישנים ששמר על ממוצע רייטינג של 37% לעומת מחנה האימונים, עמד על 9%. בעונה הנוכחית חלק האודישנים לא הצליח להגיע אל מעל רף ה-30% ועמד על 28.7% צפייה, ובדרך לחלק של מחנה האימונים איבדה התוכנית 6%. שלב בתי השופטים שהסתיים במוצאי שבת עמד על 25.6% לעומת 30% בעונה הראשונה, אולם הפער בינו לבין השלב שלפניו היה קטן יותר ביחס לעונה הקודמת. בסך הכל ממוצע הרייטינג של העונה הנוכחית עומד עד כה על 27.4% לעומת 34.2% בעונה הראשונה.

"מאסטר שף" ספגה גם היא ירידה, כאשר ממוצע הרייטינג של העונה עומד עד כה על 29.8% לעומת 37.3% בעונה ששודרה בתחילת 2014, לפני עונת ה-VIP הקודמת.

מאסטר שף. פיני סילוק, מערכת וואלה! NEWS
מאסטר שף/מערכת וואלה! NEWS, פיני סילוק

ציר עוקף: הגדלת זמן הפרסום והרחבת העונה

האם ברשת מצליחים לייצר הכנסות מהתוכנית שבה עלות כל פרק נאמדת בכמיליון שקלים? התשובה לכך מורכבת וקשורה גם להקלות שניתנו לזכייניות ערוץ 2 למשך שנה בעקבות ההפסדים בעקבות "צוק איתן" שכללו בין היתר את האפשרות להרחיב את הייקף ניוד דקות הפרסום לפרקי זמן של חמש שעות.

והזכייניות, אכן השתמשו בה: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי זמן האוויר לפרסומות גדל משמעותית בפרקי "אקס פקטור" ששודרו עד כה: 7 שעות ו-24 דקות, לעומת 6 שעות ו-33 דקות בעונה הראשונה. על פי הנתונים הממוצע לפרק בעונה הנוכחית עומד על כ-28 דקות פרסום לעומת כ-24 דקות וחצי בעונה הראשונה. בסך הכל זמן הפרסום בין שתי העונות גדל ב-14%. עוד עולה מהנתונים כי מסך דקות הפרסום הממוצעות לפרק, ללא פרסום עצמי ופרומואים, זמן הפרסום תמורת תשלום נמוך יותר. כך, למשל, במוצאי שבת נמדדו כ-18 דקות פרסום ואילו ביום רביעי כ-17 דקות פרסום. במקרה של 24% צפייה, לפי מחיר גבוה של כ-1,400 שקלים לנקודת רייטינג, יחד עם הכנסה מחסויות ופרסים, ולאחר הפחתת 25% עמלת פרסום, ההכנסות כמעט עומדות על כ-950 אלף שקלים.

מלבד הרחבת זמן הפרסומות מתכוונים ברשת להרחיב את העונה כולה. העונה הראשונה כללה 21 פרקים ואילו העונה הזו תכלול יותר פרקים, זאת על מנת להוזיל את עלות העונה כולה.

גם זמן הפרסום של "מאסטר שף" בקשת גדל, והוא עומד בעונה הנוכחית על כמעט 6.5 שעות, לעומת 5 שעות בעונה הקודמת – גידול של 27% בזמן הפרסום, כאשר ממוצע זמן הפרסום לפרק עומד על 24 דקות לעומת 19 בעונה הקודמת. בדיקת וואלה ברנז'ה מעלה כי בפרק ששודר ביום ראשון שולבו 20 דקות של פרסומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully