וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכוד 42? לשבור את מחסום המידות הגדולות

תמר מרקוביץ'

13.8.2015 / 18:30

אחרי הדיון הסוער שהסתיים השבוע בבכי של מנכ"לית קסטרו, נראה כי הרבה מעבר להחזקת מידות 42 ומעלה, העניין המרכזי במחלקת פלאס-סייז הוא מיתוג, שפה ומסר אופנתי - לא עוד ניסיונות הסתרה וטשטוש, אלא מחשבות על איך לובשים אופנה גם במידה מאתגרת. ויש לנו כמה טיפים

דוגמנית המידות הגדולות ריי שגב בהלבשה תחתונה. צלמת: יוני שור 
ספקיות: יוני שור וריי שגב,
דוגמנית הפלאס-סייז המצליחה ריי שגב בהפקת אופנה להלבשה תחתונה. ערימות של סקסאפיל/צלמת: יוני שור ספקיות: יוני שור וריי שגב

לפני קצת יותר מעשור חווה עולם קמעונאות האופנה עליית מדרגה משמעותית. מהפכת הפאסט פאשן כבר התחוללה ונטמעה בתרבות צריכת האופנה, וסגנון השיווק של אופנה להמונים השתנה לנצח. רשתות הענק חיפשו עוד ועוד דרכים יצירתיות להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם בפנייה אישית ככל האפשר, תוך קליעה לטעמם של רבים ככל האפשר. בעולם החדש הזה עבדו אנשי מחלקות השיווק של רשתות האופנה ימים כלילות כדי למצוא עוד דרכים לדבר עם הלקוחה בשפתה. כך נולד למשל המושג "קולקציית קפסולה" בשיתוף הפעולה הראשון של קרל לגרפלד עם H&M - ניסיון (מוצלח) שכזה להכניס חובבות "ווג" ומבינות עניין אופנתי לסניפי הרשת. במקביל סביב אותה תקופה היתה זו הרשת הבריטית טופשופ שהקימה לראשונה סקשנים המיועדים ל"פטיט" (רזות ונמוכות) ו"פלאס סייז" (נשים גדולות). הרעיון היה להביא לקהל צעיר ואופנתי בעל מימדים שונים מאלו המוצגים במודעות ובקמפיינים כאידיאליים, את אותם מסרים אופנתיים של הרשת.

כיום מחזיקות מרבית הרשתות הגדולות אגפים מתאימים לצרכניות האופנה במידות 42-52. H&M השוודית, רשת טופשופ הבריטית ואחותה הקטנה (או הגדולה,מבחינת סגנון אופנתי) דורותי פארקינס שאף מגדילה לעשות ומיועדת מראש לנשים בוגרות יותר שקנו טופשופ בשנות העשרה והעשרים שלהן, ומחזיקה במידות 36-50, גם ענקית האופנה המקוונת אסוס משקיעה מאמצים כבירים במתן מענה אופנתי, קולי, מגניב וסוער לחובבות המותג שאולי התקשו בעבר למצוא בו דגמים במידתן, שלא לומר לפרוץ את מחסום אי המדידה טרם הרכישה, כשאת לא מקל דוגמנות. האם זה מצליח להן? מעל ומעבר למצופה, כפי שנראה גם בהמשך.

גם רשת האופנה המקוונת הישראלית Adika השכילה להבין את הצורך ומיהרה לפתוח סקשן "פלאס" כבר כשנה לאחר הקמתה. באופן התואם את מידותיה הישראליות, אין באגף את המבחר שמציעות המתחרות הבינלאומיות, אך עצם קיומו יכול להיחשב כביטוי נוסף להבנתה המהירה של הרשת הצעירה את רחשי השוק.

הבלוגרית גבי פרש, הפרזנטורית של אסוס מחלקה למידות גדולות. צילום: יח"צ חו"ל,
הבלוגרית גבי פרש, הפרזנטורית החדשה של אסוס. הגתה טביעות לשון רבות לתיאור סקסי ומגניב של מושגי פלאס/צילום: יח"צ חו"ל

אז מה מאפיין מחלקת "פלאס"? הרבה מעבר להחזקת מידות 42 ומעלה. העניין הוא עיצוב, מיתוג, שפה ובעיקר מסר אופנתי. לא עוד הסתתרות, לא עוד מחשבות עיקריות על איך מסתירים, איך מטשטשים, איך מכסים - אלא איך לובשים אופנה, ממש ממש אופנה, גם במידה 46. כך למשל השיקו השבוע באסוס את פרזנטורית הפלאס החדשה שלהם גבי גרג, הלוא היא Gabi Fresh, בלוגרית אמריקאית פופולרית ועסיסית בגזרת ה- Curve. גבי התפרסמה בעיקר בשל מהפכת ה-"Fatkini" ברשת, אותה היא הובילה, ומוכרת בשל טביעות לשון רבות שהגתה לתיאור סקסי ומגניב של מושגי פלאס. בין היתר - שינוי המינוח מ"פלאס" ל"קימורים". עם מיתוג חדש ולוהט, כזה שעזרו לו לא מעט כוכבות ענק כמו ביונסה, קים קרדשיאן וניקי מינאז', הקימורים מעולם לא נראו טוב יותר.

גם בארץ נציגות הז'אנר כמו הדוגמנית והמרצה ריי שגב והשחקנית לין לאור מקבלות יותר ויותר במה בשנים האחרונות, ורשתות האופנה המקומיות מחפשות את קרבתן ואת שיתופי הפעולה עמן. את הביטוי לשינוי המיתוג של המונח נוכל לראות בדור הצעיר גם בישראל. תפסנו לשיחה את שחר קרסניק, בלוגרית ופצצת ביטחון עצמי בת 17 מהוד השרון, במידה ש"נעה בין 46 ל-48 בשמלות, תלוי בגזרה, ובמכנסיים נעה בין 48-50". הצצה בבלוג המקסים ומלא האופנה והיצירתיות שלה מגלה עולם ומלואו שבו רלוונטיות המידה כמעט דומה למידת הרלוונטיות להעדפותיה הפוליטיות - זה פשוט לא נראה מעניין. ובכל זאת, ואולי בגלל זה אני מיד שואלת אותה האם מרגיז שאני שואלת אותה למידה שלה
"הכי לא מרגיז", היא עונה מיד ובלי להתבלבל, "אני ממש לא מתביישת במידה שלי. מספר כלשהו לא מגדיר אותי ולא אומר עליי כלום חוץ מהיקף הגוף שלי".

ברור, אבל בתור פאשניסטה מהממת שמבחינתה אופנה היא אופנה והמידה באמת לא עניין, האם מעצבן שמסביב עושים עניין ממידות בכלל? שיש כזו הגדרה מלכתחילה - אופנת פלאס?
היא מגחכת. "כן, אני בחורה שמאוד בטוחה בעצמה ומאוד אוהבת את עצמה. לא מעצבן אותי שאנשים עושים עניין ממידות כי אני רואה אופנה בתור אמנות מתוך השקפת חיים ואני יודעת שרבים לא, ורבים מתייחסים לזה בתור לבוש.
אני חושבת שאופנת פלאס סייז ואופנה 'רגילה' מאוד שונות אחת מהשנייה מבחינת גזרות, כי גוף שהוא יותר 'כרבי' כזה מלשון 'כרבס' הוא כל כך שונה מגוף במידה קטנה יותר שאין לו כרבס. ולכן אי אפשר פשוט להגדיל את הגזרה למידה גדולה יותר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחר קרסניקובה, בלוגרית אופנה במידה גדולה. רותי דר ואירה חרקובסקי, מערכת וואלה! NEWS
שחר קרסניקובה, בלוגרית אופנה במידה גדולה. "אני פחות מאמינה במה מחמיא ויותר במה את אוהבת"/מערכת וואלה! NEWS, רותי דר ואירה חרקובסקי

כאחת שמכירה גוף מלא, יש לך טיפים לדברים שתמיד מחמיאים?
"אני אישית חושבת ששמלות יותר מחמיאות. בעיקר שמלות בגזרת A שמדגישות את המבנה. לרוב הבנות המלאות שאני מכירה יש מותן שהיא יחסית צרה ושמלות כאלה מאוד מחמיאות לגוף כזה. יש גם את עניין הפפלום שמטשטש יפה ממש את אזור הבטן. למרות שאני פחות מאמינה במה מחמיא אלא מה את יותר אוהבת".

את מרגישה שהסביבה מקבלת בטבעיות את העיסוק שלך באופנה, למרות מודל היופי הנוכחי שעדיין שולט בשוק?
"מבחינת חברים ומשפחה הם הכי תומכים שיש. ותשמעי היו כמה אנשים שאמרו לי 'את, שאופנה זה החיים שלה, לא רוצה לרזות כדי להתלבש יפה?!' אני עניתי להם שאני ממש לא צריכה להיות רזה בשביל להתלבש יפה. אני חושבת שאופנה ויופי זה שני דברים שונים לחלוטין. אי אפשר לרכוש סטייל".

ואם כבר מדברים על סטייל - איפה את עצמך קונה בגדים?
"קונה המון באסוס. המון. זאת מחלה"

את קונה בלי למדוד!!
"כן, אני מכירה את הגוף שלי ולא חושבת מה יחמיא לי אלא מה אני אוהבת".

מה דעתך על סערת קסטרו ומילכוד 42?
"קשה לי להאמין שאתי רוטר אמרה את הדברים האלה. הרי היא בעצמה יזמה את הפגישה. אף אחד לא באמת יודע מה היה שם והפכו אותה לשעיר לעזאזל. יש לי מספר מצומצם של פריטים מקסטרו שאני מאוד אוהבת ואפילו חורשת. והאמת קסטרו בוחרים את הבחירות שלהם ובסופו של דבר זה החשבון בנק שלהם. וזו בחירה שלהם האם ליצר או לא לייצר. הם לא חייבים לנו כלום".

מה את לא תלבשי בחיים?
"אוברול שחור בחיים לא אלבש. באופן כללי אני מנסה להמנע משחור. גם חצאית ג'ינס ארוכה כזו ורחבה לא אלבש, וגם גזרה נמוכה במכנסיים - זה פשוט גיהנום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביונסה על שער גיליון ספטמבר היוקרתי של ווג ארה"ב, 2015. הקימורים מעולם לא נראו טוב יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לגזור ולשמור: כללי הסטיילינג החשובים בגרסה העסיסית

ובכל זאת, לא כולנו מתלבשות מתוך מסר קריאטיבי ואהבה לאופנה, אלא מתוך רצון להתלבש באופן שמחמיא לגוף. ריכזנו את שמונת הדיברות של אופנת הפלאס:

1. אין כמו אפקט של ז'קט פתוח ליצירת אורך באזור החזה והבטן. ז'קטים, בין אם הם קטנים (אם האגן צר באופן פרופורציונלי לגוף) או גדולים ומכסים את האגן באורכם, הם נכס אדיר לכל אישה שרוצה לשוות לעצמה מראה ארוך יותר, לא משנה באיזו מידה.

2. מעטפת! גזרת מעטפת מחמיאה מאוד לחזה שופע ומסייעת להאריך את הצוואר על חשבון תחושת הכובד שעשויה להתקבל מפתח צווארון עגול או וי קטן הקרוב לצוואר.

3. מותן היא לא אויב, להפך. שמלות מסוימות, דווקא כאלו שמדגישות מותן, הן כל מה שאת צריכה בשביל להדגיש את הקימורים שקיבלת בכל מקרה מהטבע.

4. גזרת עטלף יוצרת אשליית אורך ומטשטשת כובד באזור החזה והבטן. מתאימה במיוחד לבעלות רגליים רזות ומבנה תפוחי.

5. סקיני זו דווקא כן גזרה נכונה לפלאס בדרך כלל, מצטערת קארן דונסקי. למרבית מכנסי הסקיני, במיוחד אלו המיועדים למחלקת פלאס, יש אפקט מחטב (גם ברוב הדגמים במידות הקטנות אגב), ולכן גזרת סקיני היא הנכונה ביותר שאפשר למצוא.

6. שמלות קשיחות יחסית בגזרת ניו-לוק הן הצעה מושלמת לאולטרא-נשים שמחפשות פריטים חגיגיים. לא סתם הגזרה הזו ניצחה בשנות החמישים, השנים שבהן מידה 38-40 היתה שיא האופנה. ואם לא השתכנעתן - נסו להיזכר בחטף בג'ואן מ"מד-מן". לוהטת.

7. גזרת A נהדרת לבעלות מבנה תפוחי ורגליים רזות יחסית. מי שמשתעממת מהגזרה הפשוטה יכולה לגוון בתכשיטי סטייטמנט מושלמים וליהנות מיצירתיות מושלמת שלא באה על חשבון הגזרה המחמיאה.

8. הגלביה. הו הגלביה, הפריט הנצחי והמנצח. בפעם הבאה שאת לובשת את הגלביה שכבר יש לך בארון, אולי תבדקי, בשביל הפאן, מה קורה כשאת מוסיפה חגורה במותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully