וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים לארדן: לחקור אלימות נגד כתבים

16.8.2015 / 13:07

ארגון העיתונאים דורש מהשר לביטחון פנים לבדוק את מקרי האלימות שהופנו נגד עיתונאים, האחרון בהם בסוף השבוע נגד כתב בחדרי חרדים אלי שלזינגר , ודורש לגבש נוהל עבודה שיגן על עיתונאים במקרים דומים

שר הפנים גלעד ארדן מגיע להצביע בפריימריז של הליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
שר הפנים גלעד ארדן מגיע להצביע בפריימריז של הליכוד, גני התערוכה/ראובן קסטרו

ארגון העיתונאים פנה היום (ראשון) לשר לביטחון פנים, גלעד ארגן, בדרישה לחקור תלונות כתבים חרדים על אלימות מצד שוטרים ולגבש נוהל בנוגע ליחס העיתונאים מצד המשטרה בעת ביצוע עבודתם.

"בהפגנה שנערכה ביום שישי בירושלים שוטר היכה את כתב הפלילים והמשטרה של אתר 'בחדרי חרדים"' אלי שלזינגר, בעת שעמד לבדו על אי תנועה ומילא את תפקידו. שלזינגר ציין בפני השוטר שהתקרב אליו כי הוא עיתונאי, אך למרות זאת השוטר הדף אותו בחוזקה, קרע את חליפתו וקילל אותו. באותו יום, בהפגנה של קהילת הלהט"ב שגם נערכה בירושלים, שוטרים סילקו מזירת האירוע את צלם האתר 'כיכר השבת', שלומי כהן, ולא אפשרו לו לתעד את המתרחש. לא עזרה לכהן גם תעודת העיתונאי שהציג בפניהם" - כך נטען במכתב שנשלח לשר ארדן, עם העתקים למ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו, פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן ונשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר.

לטענת יו"ר הארגון, יאיר טרצ'יצקי, מדובר בשורה של מקרי אלימות משטרתית המופנית כלפי עיתונאים. בין הדוגמאות שעולות במכתב למקרי אלימות מהשנה האחרונה: ירי כדור ספוג לפניה של צלמת וואלה טלי מאייר; מעצרה של גלי גינת כתבת וואלה לענייני משפט, בזמן תיעוד הפגנת שמאל בתל אביב; ירי של כדור גומי על ידי מג"ב על צלם של סוכנות הידיעות AP וזריקת רימון הלם לעבר כתבת וצלם; עיכוב של עיתונאי הארץ גדעון לוי ואלכס ליבק; מעצר סרק של כתב הארץ, יאיר אטינגר בזמן שסיקר הפגנה בקבר דוד וריסוס גז מדמיע לעבר כתבת הטלוויזיה הירדנית, ניבאל פארסח, וצלם שהיה עמה. בנוסף, הוזכרו המקרים שבם הוחרם הטלפון הנייד של כתב וואלה אבי אשכנזי והמקרה שבו שוטרים מנעו מכתב חדשות 10, רועי שרון, להתקרב לזירת הפינוי בבית אל.

"אנו לא תופסים זאת רק כפגיעה אישית בעיתונאים אלו, בגופם ובחופש העיסוק שלהם, אלא רואים בכך גם אלימות שפוגעת במישרין בציבור הישראלי ובזכותו לקבל מידע אמין בנוגע לאירועים שעל סדר היום - מידע שיכול להגיע רק באמצעות העיתונאים שנמצאים בשטח בזמן אמת", מצוין בהמשך המכתב, "לשיטתנו, כל עוד לא תהיה ענישה נגד שוטרים על אלימות שנקטו כלפי עיתונאים וגינוי מפורש של התופעה מצד הממסד, היא לא תיפסק. לא נסכים שביטחונם של עיתונאים יהיה הפקר ושזכותו של הציבור לדעת תיפגע. אנו קוראים לך לנצל את סמכותך כדי לפעול לגיבוש נוהל מסודר ושקוף בנוגע ליחס לעיתונאים בעת מילוי תפקידם ולוודא כי הנהלים מבוצעים על ידי השוטרים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully