וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשתף פעולה עם התליין"

17.8.2015 / 14:11

יו"ר ועד ההנדסה והטכנאים ברשות השידור מסרב לשתף פעולה ולמסור מידע מקצועי לקראת הקמת תאגיד השידור הישראלי החדש. בשיחה עם וואלה ברנז'ה הוא מזהיר: לא ניתן יהיה להעביר את הציוד החדיש לאולפנים שנרכש רק לפני כארבע שנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משה שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אם השר אופיר אקוניס מתעקש, נשנה את השם ל'תאגיד השידור הישראלי' ונוסיף דגל, התשתית הרי קיימת"

כמעט שבוע ממתינים אנשי תאגיד השידור הציבורי החדש, לתשובות מקצועיות מאנשי רשות השידור. אלא שהעובדים ברשות לא מתכוונים לשתף פעולה ולוואלה ברנז'ה אומר משה שגב, יו"ר ועד ההנדסה והטכנאים ברשות השידור: לא ניתן יהיה להעביר את ציוד השידור שנרכש בעשרות מיליוני שקלים רק לפני כארבע שנים.

מתברר שלתסבוכת של הקמת תאגיד הציבורי החדש נוסף גם עניין הציוד. כיום באולפנים ברוממה ירושלים ציוד חדיש המאפשר שידור באיכות HD. העברת הציוד לאולפני התאגיד דורשת היערכות ועבודות התקנה של מספר חודשים, כאשר בזמן הזה אין ציוד חלופי ואפשרות להמשיך ולשדר - לא ברשות הישנה ולא בתאגיד החדש. אחת האפשרויות העומדות בפני המנכ"ל הזמני של התאגיד, אלדד קובלנץ, היא רכישת ציוד חדש. אולם במקרה הזה מדובר בהוצאה של עשרות מיליוני שקלים בנוסף לאלו שכבר הושקעו בציוד רק לפני ארבע שנים. אפשרות נוספת היא המשך שידורים מרוממה, אלא שגם כאן ישנה בעיה: למקום תוכנית בניין עיר מאושרת למגורים.

כדי שניתן יהיה לתחיל את שידורי התאגיד, עולות האפשרויות של שידורי ניסיון לפחות בחודשים הראשונים או שידורים באמצעות אולפנים זמניים וניידות שידור עד שיותקן הציוד במלואו.

אבל כדי שניתן יהיה להקים אולפנים חדשים, זקוקים אנשי התאגיד לשיתוף פעולה מצד אנשי רשות השידור. "אנחנו לא מתכוונים לשתף פעולה עם התליין, כיום יש לנו ברוממה ציוד חדש ומתוך עובדי רשות השידור יש 800 עובדים מקצועיים ומנוסים ואני לא מבין למה צריך להרוס הכל, או לקנות ציוד חדש והלשקיע שוב עשרות מיליוני שקלים. הרי אם יקחו את הציוד לא יהיה לנו איך להמשיך לשדר ולא ניתן יהיה לפתוח בשידורים חדשים. אם השר אופיר אקוניס מתעקש, נשנה את השם ל'תאגיד השידור הישראלי' ונוסיף דגל, התשתית הרי קיימת".

שגב אישר לוואלה ברנז'ה כי אנשי רשות השידור סירבו לסייע ולהעניק מידע מקצועי לצורך הקמת התאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully