וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: חשש לשיבושים בשידורי הרדיו

19.8.2015 / 15:50

רשות השידור העבירה כ-3 מיליון שקלים ליוצרים ו-1.5 למינהלת הליגה בכדורסל אבל אינה מצליחה לסגור את החובות הגדולים: בזק הודיעה שתנתק את תחנות הרדיו של קול ישראל בעקבות חוב של 43 מיליון שקלים

ז'וז'ו אבוטבול - שירים ושערים, רשת ב'. וינוקור דוד,
מחכים לכסף. קול ישראל/וינוקור דוד

ברשות השידור הצליחו לשלם בימים האחרונים למספר ספקים קטנים, בהם היוצרים. אמנם הרשות חייבת עשרות מיליוני שקלים ליוצרים, אולם בינתיים הועברו כ-3 מיליון שקלים למפיקים שכבר השקיעו בהפקות שהוזמנו מהם. הכסף הועבר ליוצרים כשבועיים לאחר הפנייה שיזמו למשרד האוצר, בה פרסו את הקשיים הכלכליים והחובות שעמם הם מתמודדים בעקבות המצב ברשות השידור. גם למינהלת הליגה בכדורסל הצליחה הרשות לשלם ולסגור חוב של 1.5 מיליון שקלים, וכן לספקים קטנים נוספים.

אולם ברשות אינם מצליחים לשלם לחברת בזק את החוב עבור הפעלת המשדרים שעומד על 43 מיליון שקלים. היום הודיעה בזק לרשות שהחל ממחר ינותק השירות שניתן לתחנות הרדיו של קול ישראל, דבר שיגרום להורדתן מהאוויר. המצב הכלכלי שאליו נקלעה הרשות השידור הוא בעקבות ביטול אגרת הטלוויזיה, אבל למרות שאגרת הרדיו מעולם לא בוטלה נראה ששידורי הרדיו יפגעו ראשונים.

משרד האוצר אמור היה להעביר עבור חודשים יולי, אוגוסט וספטמבר סכום של 150 מיליון שקלים עבור הפעילות השוטפת וסכום נוסף עבור החוב לחברת בזק, שכבר שמונה חודשים אינה מקבלת תשלום עבור השירותים שהיא מעניקה. אלא שבאוצר העבירו בשבוע האחרון סכום של כ-40 מיליון שקלים בלבד, שחלקו הועבר למשכורות עובדים ולחלקו לתשלומים וחובות לספקים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "המשרד פועל בשיתוף פעולה מלא עם כונס הנכסים להעברת הכספים הנדרשים בהתאם לחוק ולהסכם בין הצדדים. כונס הנכסים הוא האמון על ניהולה השוטף ופירוקה של רשות השידור, והינו בעל סמכות מלאה לקבוע למי מועברים התשלומים ובאיזה מועד, ועל כן התייחסות בגין התקשרויות ספציפיות יש להפנות אליו".
לא התקבלו תגובות רשות השידור וכונס הנכסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully