וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנ"ר רשות השידור לבית המשפט: האוצר אינו פועל על פי החוק

20.8.2015 / 14:30

דוד האן, כונס הנכסים הרשמי של רשות השידור פנה בבקשה דחופה לבית המשפט לחייב את משרד האוצר להעביר 96 מיליון שקלים ולמנוע מבזק להשבית את שידורי הרדיו. האן מתאר בבקשה את סירובו של האוצר לעמוד בהתחייבותיו ובדרישות החוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין כספים למימון הפעילות עד סוף החודש. דוד האן/מערכת וואלה!, צילום מסך
"המדינה לא מקיימת את חובותיה להעביר למפרק את הכספים הנוספים הדרושים לו למימון הפעלת רשות השידור בתקופת הפירוק לפני תחילת כל רבעון, כנדרש בחוק"

כונס הנכסים הרשמי של רשות השידור, דוד האן, הגיש בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בירושלים, למנוע מחברת בזק לממש את איומיה לנתק את משדרי תחנות הרדיו של קול ישראל ולהרות למשרד האוצר להעביר כספים למימון פעילות הרשות, זאת בניגוד להתחייבות המשרד ועל פי הוראת החוק.

בבקשה שהוגשה היום (חמישי), טוען האן באמצעות ערוך דינו עו"ד דרור ויגדור, כי האיום של חברת בזק לנתק את תחנות הרדיו בעקבות חוב של 43 מיליון שקלים, הוא "פעולה קיצונית, בלתי מידתית שאינה מחויבת המציאות - המנוגדת להוראות הדין - ואשר כל תוצאתה פגיעה ישירה בשידור הציבורי בישראל".

בנוסף, מבקש הכונס להורות למדינה להעביר לרשות סכום של 96 מיליון שקלים לצורך תשלום חובות ומימון פעילות. לטענת הכונס, בהיעדר הכנסות מגביית האגרה אמור היה על משרד האוצר להעביר 150 מיליון שקלים עבור החודשים יולי, אוגוסט וספטמבר. האן מבקש מבית המשפט להורות לאוצר להעביר את הכסף באופן מידי "על מנת שתוכל לעמוד בהתחייבויות ותשלומים שוטפים לעובדים, ספקים (ובכללם בזק), בנקים ונושים נוספים, בהתאם להוראת סעיף 113 לחוק, וזאת לכיסוי הגירעון המצטבר של הרשות עד לסוף חודש אוגוסט, ולכיסוי הגירעון שצפוי להתווסף עד סוף חודש ספטמבר, על פי הדו"חות שהועברו לידי המדינה", כך מצוין בבקשה.

בבקשה נטען כי אין בקופת הרשות כספים הדרושים לתשלום לספקים בהמשך חודש אוגוסט ועד סוף חודש ספטמבר. "בשל מצבה הקשה ובשל הזרמת הכספים החלקית שמתקבלת ממשרד האוצר דוחה רשות השידור את תשלום החובות השוטפים לספקים, ואלו פונים מידי יום בדרישות לשלם את החוב, אלא שקופת רשות השידור עומדת בפני קריסה", מציין עו"ד ויגדור, ומוסיף כי לא מעט מהספקים מאיימים לתבוע את הרשות בגין אי עמידה בתחייבותיה.

"המפרק פנה למדינה אין ספור פעמים, בעל פה ובכתב, בבקשה להעביר לרשות השידור את המימון הנדרש, והעביר את כל הנתונים והפרטים שנדרשו ממנו. הפנייה האחרונה (אל נציגי משרדי האוצר והתקשורת) נעשתה ב-19.8.15, ובה התבקשה העברת כספים בהולה של 43 מיליון שקלים לטובת חוב רשות השידור לבזק", כך נטען בהמשך הבקשה.

לטענת האן, על פי החוק, עם כניסתו לתפקיד נקבע כי על המדינה לשלם את ההפרש בין הכנסות הרשות לבין ההוצאות עד להקמת תאגיד השידור הציבורי. "מדובר בענייננו בפירוק מיוחד במינו, בו על המפרק להמשיך להפעיל את רשות השידור במתכונתה הקיימת (לרבות איסור פיטורי עובדים לצורך התייעלות) עד למועד בו יתחיל תאגיד השידור הציבורי החדש את שידוריו בפועל, כשעל האוצר הוטל להעמיד לרשות המפרק את הכספים שידרשו לכך", כך נטען בבקשה, "המדינה לא מקיימת את חובותיה להעביר למפרק את הכספים הנוספים הדרושים לו למימון הפעלת רשות השידור בתקופת הפירוק לפני תחילת כל רבעון, כנדרש בחוק".

לטענת עו"ד ויגדור, מתחילת הליך הפירוק נמצא האן בקשר שוטף עם נציגי משרד האוצר ומעביר להם נתונים על מצבה הכספי של הרשות ופונה בבקשות לקבל כספים לכיסוי החסרים בקופת הרשות.

בבקשה מצוין, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, כי עד כה הודיעו על פרישה מרצון 100 עובדים, בהתאם להסכם העקרונות שנחתם בין משרד האוצר, רשות השידור ונציגויות העובדים. ואולם, כך לטענת האן "בניגוד למוסכם, משרד האוצר לא פעל להעברת התשלומים שהתחייב להעביר בגין פרישתם של עובדים אלו, המסתכמים בכ-49 מיליון שקלים, ואלה שולמו מכספי רשות השידור והגדילו עוד יותר את הגרעון הכספי השוטף".

בהמשך מתוארת שורה של פניות מצד רשות השידור למשרד אוצר לצורך קבלת כספים, על מנת לשלם לספקים בהם חברת בזק. כמו כן נטען כי מצבה הכלכלי של הרשות אינו מאפשר רכישת והזמנות הפקות שישמשו את תאגיד השידור הציבורי. בכך עוברת הרשות על החוק שמחייב אותה לרכוש הפקות בהיקף של 25% ממההכנסות, המהווים 51 מיליון שקלים. אולם בשל מצבה הכלכלי רכשה הרשות הפקות מקומיות בסכום של 33 מיליון שקלים בלבד. אולם גם בנושא ההפקות נתקל המפרק בסירוב מצד משרד האוצר להעביר כספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully