וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידברות זה אוברייטד

23.8.2015 / 11:22

מועצת הכבלים והלווין הטילה על חברות HOT ו-yes, קנס של יותר מ-200,000 שקלים, בעקבות שידור פרסומות בערוץ הידברות - למרות ההתראות והדרישה להפסיקן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שנה וחצי של התראות. ד"ר יפעת חי בן שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת הכבלים והלווין הטילה על HOT ו-yes קנס בסכום של
201,600 שקלים, בעקבות שידור פרסומות בערוץ הידברות, המשודר באפיק 97.

מהמועצה נמסר כי מפיקי הערוץ וחברות הכבלים והלווין הוזהרו מספר פעמים במהלך השנה וחצי האחרונות, ונמסר להן כי שידור הפרסומות מהווה הפרה של חוק התקשורת וכללי המועצה. אולם למרות ההתראות לא הוספקו שידורי הפרסומות, בהן לנופש במלונות בים המלח ובקיבוץ חפץ חיים.

"אני רואה בחומרה רבה את ההתעלמות מהחוק והכללים. נתנו לערוץ שוב ושוב הזדמנויות לתקן את דרכיו, ולאורך שנים הערוץ התחמק מהנחיותינו והמשיך להפר את החוק", מסרה בן חי-שגב, שהטילה קנס של 100,800 שקלים את החברות HOT ו-yes, כל אחת.

בנימוקים להטלת הקנס פירטה יו"ר המועצה את הוראות החוק שאינן מאפשרות שידור פרסומות בערוצי הכבלים והלווין, וקבעה כי הפרסומות מהוות לא רק תשדירי פרסום אלא גם קידום עניינים אסורים, בניגוד לחוק. "הערוץ ממשיך להפר בעקביות את הוראותינו לחדול משידור פרסומות", הוסיפה בן חי-שגב, "הליכי הבירור מול ערוץ הידברות נמשכים למעלה משנה, שבהם הערוץ ממשיך להפר, שוב ושוב, את הוראות החוק ואת כללי המועצה. הלכנו לקראתו כברת דרך ארוכה במיוחד כשנתנו לו הזדמנויות חוזרות ונשנות לתקן את דרכיו ולהסביר את עמדתו, אך מפעילי הערוץ בחרו להתעלם ולהתחמק במהלך 12 החודשים האחרונים".

בן חי-שגב הדגישה כי הערוץ עלה לאוויר בהחלטת המועצה, ומשדר מזה שנים רבות תכניות בנושאי יהדות, קבלה, מיסטיקה ועוד ללא כל התערבות בתכניו, כל עוד השידורים עומדים בהוראות החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully