וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש יחידות מתמטיקה, יחידה אחת קלאסה

27.8.2015 / 13:02

כתבה שפורסמה בשבועון הנוער "ראש אחד" הצליחה לעורר את זעמם של מאות גולשים ושל תא העיתונאיות לאחר שהסבירה מדוע בנות יכשלו במתמטיקה בעוד הבנים יצטיינו ויבנו קריירה בהיי טק. "ראש אחד": "אנחנו מרבים לכתוב על העצמה נשית ושוויון מגדרי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממילא כולם משתמשים במחשבונים. התרשים בגיליון "ראש 1"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבועון הנוער "ראש אחד", מבית "ידיעות אחרונות" הצליח לעורר את זעמם של מאות גולשים ושל תא העיתונאיות, בעקבות פרסום תרשים שמבהיר שלבנות אין באמת סיכוי במתמטיקה, לעומת הבנים שהצלחתם ברורה וצפויה.

בתרשים שמופיע במדור "חצים" בגיליון שפורסם השבוע, העמוד הימני מוקדש לבנות תחת הכותרת: "באיזה מקצוע תיכשלי השנה", לצד תמונת ילקוט בצבע ורוד. בעמוד שממול, המוקדש לבנים, לצד הילקוט בצבע חאקי, מופיעה הכותרת: "באיזה מקצוע תצטיין השנה". בסופו של התרשים, הכותבים מנחמים את הבנות: "תראי, אין בושה בשלוש יחידות! באמת שלא!", ומסבירים שממילא כולם משתמשים במחשבונים. ואילו לבנים שבסופו של התרשים נמצאו "טובים במספרים", מבטיחים הכותבים קריירה ענפה בהיי טק.

הכפולה הועלתה אתמול (רביעי) לפייסבוק וזכתה ליותר מ-580שיתופים, גררה תגובות נזעמות מצד גולשים והגיעה גם לתא העיתונאיות שפנה במכתב תלונה לעורכת השבועון רוני קוטק.

"אנחנו מבינות שניסיתן להצחיק, אולי לעשות פרובוקציה, אבל הזמן האחרון מלמד שהבדיחות המגדריות והפרובוקציות על אותו רקע מיותרות ומכעיסות, ויתרה מכך, זמנן פס מן העולם והן אינן מלמדות על מקוריות או 'מותג צעיר ובועט', אלא על ארכאיות ועמדות מיושנות. הגיע הזמן לחשוב על דרכים מקוריות וחדשניות יותר להצחיק ולהגיע לנוער", מציינות העיתונאיות במכתב התלונה ומוסיפות: "כמגזין נוער מוביל, בידכן האחריות המלאה לא רק שלא ליפול לפרסומים שגויים וסטריאוטיפיים אלו, דווקא משום כך, בידיכן הכוח והיכולת לעודד בנות לבחור להתחזק במקצועות אלו ובכלל".

העיתונאיות מבקשות בסיום מכתבן לצרף לגיליון הבא הבהרה והסבר לדברים ומציעות לעיתונאיות בראש אחד, להצטרף לקמפיין נוער לשוויון מגדרי בהובלת "מרכז מדיה נשים".

"מדור היתולי שמאופיין בהומור נונסנס"

מראש אחד נמסר בתגובה: "על שער גיליון החזרה ללימודים שלנו מופיעה כוכבת הרשת בת'אני מוטה - לא מדובר בשחקנית או בדוגמנית, אלא בנערה מן המניין שפתחה ערוץ יוטיוב והפכה לכוכבת רשת עם תשעה מיליון עוקבים, ראיינה את נשיא ארצות הברית ברק אובמה ופועלת נגד בריונות ברשת. מצאנו לנכון להקדיש לבחורה צעירה המשמשת מודל לחיקוי עבור מיליוני נערות מסביב לעולם, את אחד הגיליונות החשובים של השנה".

"באותו גיליון פונים הכתבים הצעירים של 'ראש אחד', כולם תלמידים, אל שר החינוך נפתלי בנט בדרישות לשנת הלימודים החדשה, ובהן הדרישה להחיל שוויון מגדרי על חוקי התלבושות האחידה ולצמצם את הצפיפות בכיתות. 'ראש אחד' אינו מגזין סקסיסטי. אנחנו מרבים לכתוב על העצמה נשית, שוויון מגדרי ושבירת מוסכמות מגדריות. מדור 'חצים' הוא מדור היתולי שמאופיין בהומור נונסנס, ולמרות זאת, אנו מתנצלים אם מישהו נפגע מהדברים שנכתבו בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully