וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות גנזה את התלונה נגד אבירם זינו

29.8.2015 / 23:41

בעקבות תלונה שהוגשה נגד זינו על כך שחשף לכאורה את תנ"צ אפרים ברכה כמקור, נפתח הליך בירור במועצת העיתונות. זינו לוואלה ברנז'ה: "שמח על ההחלטה. מעולם לא הסגרתי מקור"

אבירם זינו. חיים צח,
"הדברים יתבהרו בימים הקרובים". אבירם זינו/חיים צח

מועצת העיתונות גנזה את התלונה נגד אבירם זינו על כך שחשף לכאורה את קצין המשטרה תנ"צ אפרים ברכה כמקור - כך נודע לוואלה ברנז'ה.

לפני כחודשיים החל ההליך במועצת העיתונות נגד זינו, בטענה כי כשבוע לפני שתנ"צ ברכה שם קץ לחייו, זינו העיד נגדו במח"ש ומסר תכתובת ווטסאפ, שהצביעה על ברכה כמקור - זאת לאחר שברכה מסר לזינו מידע שפורסם במעריב שהתברר כשגוי. זינו הכחיש את הטענה.

במכתב ששלחה מועצת העיתונות אל המתלונן צוין כי המשנה ליועצת המשפטית של המועצה עו"ד אילן שדי, בחן את תלונה לצד תגובתו של זינו. "למותר לציין את חשיבות האיסור בתקנון האתיקה העיתונאית על חשיפת זהות של מקורות עיתונאיים; ללא היכולת להעניק למקורות הגנה של חשאיות, תיפגם מאוד היכולת של עיתונאים להביא לידיעת הציבור נושאים חשובים", כך צוין במכתב.

בהמשך קבעה מועצת העיתונות כי: "התלונה שבנדון מצריכה חקירה ובירור עובדתי. כלים אלה אינם מצויים בארגז הכלים של מועצת העיתונות, אשר אין לה את הסמכות ו/או את היכולת לבצע חקירה. סמכויות אלה נתונות בידי גורמי אכיפת החוק/בית המשפט". נוכח הדברים הורה עו"ד שדי על גניזת התלונה.

זינו אמר בתגובה לוואלה ברנז'ה: "אני שמח שמועצת העיתונות החליטה בסופו של דבר לגנוז את התלונה. טענתי ואני ממשיך לטעון שמעולם לא הגשתי תלונה נגד תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, ובוודאי לא הסגרתי מקור. הדברים יתבהרו עוד בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully