וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של חצי מיליון שקל ל"הארץ" בעקבות חרם הגז

30.8.2015 / 15:11

לוואלה ברנז'ה נודע כי לפני כחודשיים נפגש מו"ל "הארץ-TheMarker" עם ליגד רוטלוי, בעל השליטה ב"רציו". גם אחרי הפגישה נמשך המאבק נגד מונופול הגז. בשבוע האחרון סיפר שוקן למנויי העיתון על חרם המודעות

עמוס שוקן. דרור עינב
מחיר המאבק. עמוס שוקן/דרור עינב
לוואלה ברנז'ה נודע כי לפני כחודשיים התקיימה פגישה בין שוקן לבין בעל השליטה ב"רציו", אשר גם לאחריה המשיך הראשון להעניק גיבוי למאבק נגד מונופול הגז

"איך נראית מפת העיתונות ועמדותיה בסוגיית הגז, ומה המשמעות של הון-שלטון-עיתון, אפשר להסיק ממסע הפרסום לציבור שעורכת בימים אלה חברת נובל אנרג'י, שבמסגרתו השקיעה סכומים נכבדים בפרסום בעיתונים ובאמצעי פרסום נוספים, למעט בעיתון אחד - TheMarker", כך כתב מו"ל קבוצת "הארץ", עמוס שוקן במכתב למנויי העיתון.

שוקן הסביר כי את המאבק בנושא מונופול הגז הוביל העיתון הכלכלי מקבוצת הארץ, והוסיף "לא יהיה זה מוגזם לומר שהעיתון השפיע על שינוי עמדתו של ההמונה על ההגבלים העסקיים בסוגייה" - אשר בעקבותיה נאלץ העיתון לספוג חרם מודעות. גורמים בקבוצה העריכו היום בפני וואלה ברנז'ה כי מדובר בהפסד בהיקף כספי של כ-500 אלף שקלים שספג העיתון.

לוואלה ברנז'ה נודע כי בעקבות עמדת העיתונים הארץ ו-TheMarker והחשש בקבוצת הארץ מהחרם המתגבש, התקיימה לפני כחודשיים פגישה בין שוקן לבין ליגד רוטלוי, בעל השליטה ב"רציו", שמחזיקה ב-15% ממאגר לוויתן. אולם, גם לאחר הפגישה המשיך שוקן להעניק גיבוי למאבק נגד מונופול הגז. שבועיים אחר כך גילו בקבוצת הארץ שנובל אנרג'י החרימה את עיתוני הקבוצה בקמפיין פרסום המסיבי שאותו היא מובילה.

זו אינה הפעם הראשונה ששוקן מתמודד עם חרם מודעות על רקע עמדת העיתון. בשנת 2009 ספג העיתון הפסדים של מיליוני שקלים בעקבות חרם שנמשך 4 שנים שהכריזה קבוצת IDB וחברות הבת של הקבוצה בהן "סלקום", "כלל" ו"שופרסל" - שהיו בשליטת נוחי דנקנר, אותו סיקרה הקבוצה באופן ביקורתי. גם אז ניסה שוקן מספר פעמים לשכנע את דנקנר לפרסם למרות זאת בעיתון, אולם האחרון סירב. רק בתחילת 2014, עם נישולו של נוחי דנקנר מכסא היו"ר, נרשם פרק חדש ביחסים בין החברות עם פרסומה של מודעת פרסום כפולה בעיתון לרשת "שופרסל".

עמוס שוקן העדיף שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully