וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד גיא פלג: "איבד חומרים רגישים שנמסרו לצורך תחקיר"

31.8.2015 / 12:35

מישל ז'אנו - מי שהורשע ברצח הנערה שקד שלחוב, תובע 130 אלף שקלים מחדשות 2 והכתב גיא פלג, בטענה שאיבדו חומרי חקירה רגישים שאותם העביר לצורך הכנת כתבת תחקיר. בכתב התביעה אשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה טוען ז'אנו כי החומר הגיע לגורמים עבריינים וקיימת סכנה לחייו

גיא פלג. ברני ארדוב
הכתבה לא פורסמה. גיא פלג/ברני ארדוב

תביעה נגד כתב המשפט של חדשות 2 גיא פלג: מישל ז'אנו שהורשע ברצח הנערה שקד שלחוב טוען כי גיא פלג איבד חומר חקירה רגיש שנמסר לו במסגרת הכנת כתבת תחקיר. הכתבה לא פורסמה, וכעת טוען ז'אנו, באמצעות תביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב והגיעה לידי וואלה ברנז'ה, כי הוא חושש שהחומרים הגיעו לגורמים עבריינים שינסו לפגוע בו.

שלחוב בת ה-16 נורתה למוות במרכז אשקלון, לפני כ-12 שנים, במה שנחשד כסכסוך בין עבריינים. ז'אנו זוכה תחילה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ולפני ארבע שנים הרשיעו בית המשפט העליון ונגזר עליו מאסר עולם. לטענת ז'אנו לפני כשנה הועברו לפלג חומרי החקירה, הכוללים קלטות וידאו ואודיו, תמלילים ומסמכים, לצורך הכנת כתבת תחקיר מקיפה בעניינו של ז'אנו.

ואולם, כך על פי כתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד שלמה איבגי, כתבת התחקיר מעולם לא שודרה וחומר החקירה הרגיש נעלם. בתביעה טוען בנוסף עו"ד איבגי כי ז'אנו דרש את החומרים חזרה, אולם יותר מפעם אחת נאמר לו על ידי פלג שהחומר אבד לו ולמערכת.

עו"ד איבגי צירף לכתב התביעה את חליפת המכתבים בינו לבין היועצת המשפטית של חדשות 2 עו"ד דקלה בירן, שקדמה לגשת התביעה. מתשובותיה של עו"ד בירן עולה כי חברת החדשות אמנם דחתה את טענותיו של ז'אנו, אולם הסכימה לפנים משורת הדין לשחזר במימונה את קלטות הווידאו.

בסופו של דבר הצדדים לא הגיעו להסכמה וכעת תובע עו"ד איבגי 130,000 מחברת החדשות, על חוסר זהירות ורשלנות בהגנה על החומרים הרגישים. מהתביעה עולה ז'אנו חושש שהחומר הרגיש שנעלם הגיע לידי גורמים עבריינים: "הוא נתון כיום במצב של סכנה לחייו ואילו בבית הכלא נמצא באגף נפרד", כך נטען בכתב התביעה.

נוכח הדברים תובע עו"ד איבגי מחברת החדשות 80,000 שקלים עבור עלות החומר המשפטי ו-50,000 שקלים נוספים בטענה לעוגמת נפש וחשש שהחומרים הגיעו לגורמים עבריינים.

מחדשות 2, נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם הומצא לחברת החדשות. חברת החדשות תגיב לטענות התביעה בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully