וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים תבחן רכישת משחקי ספורט בודדים

17.9.2015 / 10:05

בשבוע הבא יגיעו נציגי ערוצי הספורט לפגישה עם חברת הייעוץ החיצונית הבוחנת את שוק שידורי הספורט בארץ. את הבדיקה יזמה מועצת הכבלים ולהלווין במטרה לבחון את מידת הריכוזיות ולעדכן את הכללים הקיימים, בהם מתן אפשרות לרכישת משחקים בודדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יבדקו מחירי הערוצים. ד"ר יפעת בן חי-שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שני הבא יגיעו למועצת הכבלים והלווין נציגים של החברות RGE (בעלת ערוצי ספורט 5), צ'רלטון (בעלי ספורט 1 וספורט 2), נציגי ערוץ ONE וערוץ TRACE. הם ייפגשו עם הצוות המקצועי של המועצה ועם היועץ הכלכלי מטעם חברת Numerics, ד"ר רועי שלם, שעורכת בדיקה כלכלית של שידורי הספורט.

המועצה נמצאת בעיצומו של הליך בחינה כלכלית מקיפה של שוק שידורי הספורט בישראל, באמצעות הייעוץ הכלכלית Numerics שנבחרה במכרז. הניתוח בוחן, בין השאר, את עלויות הצפייה של ערוצי הספורט בישראל בהשוואה לעולם, את השירות הניתן לצרכנים, את התכנים המשודרים בערוצי הספורט ואת מידת הריכוזיות של שוק השידורים.

בנוסף, בעקבות הבדיקה תיבחן האפשרות להוסיף או לגרוע אירועי ספורט מרשימת האירועים המוכרזים של המועצה – בהם יש עניין רב לציבור ולכן המועצה מחייבת את חברות הכבלים והלווין לשדר אותם בערוצים הפתוחים ללא תשלום נוסף. כמו כן, תיבחן הכוונה לאפשר רכישת משחקי ספורט בודדים, כפי שנעשה כבר היום באינטרנט.

ההחלטה על הבחינה הכלכלית התקבלה לפני כשלושה חודשים, עוד לפני שערוץ ONE שילם עבור הליגה הספרדית כ-12 מיליון שקלים ודרש מחברות HOT ו-yes לפתוח את החוזים ולשלם לו יותר. גם הנושא הזה ייבדק במסגרת הבחינה הכלכלית.

יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה: "אוהדי הספורט בישראל משלמים ממיטב כספם על מנת לצפות במשחקי ואירועי ספורט, ואנו עורכים את הבדיקה הזאת למענם במסגרת תפקידה הציבורי של המועצה. אני מעוניינת לבחון הן את טווח המחירים בערוצי הספורט, הן את חלוקת התכנים שלהם והן את התחרות המסחרית הקיימת בענף".

"תכלית הבדיקה היא לבחון את המדיניות הנוכחית של המועצה כלפי גופי שידורי הספורט על מנת שנוכל מיד לאחר מכן לבחון את כללי הרגולציה, במסגרת פרויקט רחב היקף של בחינה ומיקוד של כל הרגולציה הקיימת כלפי חברות הכבלים והלווין", הוסיפה בן חי שגב, "אני יודעת שמדובר בנושא הקרוב לליבם ולארנקם של רבים מלקוחות חברות הטלוויזיה הרב ערוצית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully