וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמור לי מי הם חבריך

19.9.2015 / 15:38

בעקבות מאמר שפרסם רביב דרוקר ב"הארץ" ובו תיאר את ההגנה שקיבל הרמטכ"ל גבי אשכנזי בין היתר מידידו דן מרגלית, משיב עיתונאי ישראל היום: "הבל ורעות רוח", ומסביר: "עיתונאים רבים יודעים לנגוס אומצה בחברת פוליטיקאים ולא לקבל כתכתיב את עמדתם"

לפני שנתיים בדיוק ראיין רביב דרוקר את דן מרגלית בשבתו כעורך אורח של וואלה ברנז'ה. גם אז לא היה מדובר בסיפור אהבה. הנה תזכורת.

דן מרגלית. בן קלמר
בימים טובים יותר, או שלא. מרגלית ודרוקר/בן קלמר

בטורו בישראל היום שפורסם בסוף השבוע, תוקף דן מרגלית את רביב דרוקר, בעקבות מאמר שפרסם ובו סיפר, בין השאר, על מערכת היחסים הקרובה בין מרגלית לבין הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

בתחילת השבוע פירסם דרוקר, עיתונאי חדשות 10, טור במדור הדעות של עיתון "הארץ", שבו תמך במועמדתו של אשכנזי לראשות הממשלה, וקבע כי "אין לגוש המרכז?שמאל מועמד טוב יותר". אולם לפני שהכתיר את אשכנזי כמועמד ראוי לראשות הממשלה, סיפר דרוקר על מקרה שבו שהתכוון לפרסם ידיעה לפיה גרסתו של אשכנזי בעניין המשט הטורקי הייתה לא מדויקת, והוסיף: "באותם ימים אפילו דן מרגלית עוד היה חבר. פגישות אישיות, ארוחות צהרים בבית של שני הזוגות. היחסים האלה היו המשך לדפוס ממלחמת לבנון השנייה, אז העביר מרגלית מאשכנזי, עדיין מנכ"ל משרד הביטחון, מסרים לראש הממשלה אהוד אולמרט".

בתגובה פרסם מרגלית בעיתון סוף השבוע טור, שבו כינה את דבריו של דרוקר: "הבל ורעות רוח" וציין כי הדברים שיוחסו לו אינם מדויקים. "בטרם פרסם את דבריו לא טרח דרוקר לבדוק אתי אם המידע שבמאמרו נכון או מצוץ מהאצבע", כתב מרגלית והוסיף כי דרוקר תומך במעמדותו של אשכנזי רק מפני שהוא עשוי להתמודד נגד בנימין נתניהו: "כשצריך את אשכנזי נגד בנימין נתניהו מורידים אותו אפילו מהמסמך המכוער והכוזב, שלא נחקר כראוי".

בסיום מאמרו מסביר מרגלית כי אכן התארח בביתו של אשכנזי. "גדולי העיתונאים האמריקנים הזמינו אישי ציבור לבתיהם והוזמנו אליהם. היתרון בכך רב. אומנם השיחה פרטית ואינה לפרסום אלא אם מוסכם אחרת, אבל העיתונאי למד בה מה שאינו יכול להבין בלעדי המגע הישיר", מסביר מרגלית ומוסיף: "המגע הזה מקהה את ביקורתו של העיתונאי? נדמה לי כי עיתונאים רבים (ובצניעות המתבקשת גם אני) יודעים לנגוס אומצה בחברת פוליטיקאים ולא לקבל כתכתיב את עמדתם והסברם, נכונים כשגויים".

תגובתו של דרוקר לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully