וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה לו מגע זהב": מוטי קירשנבאום הובא למנוחות

27.9.2015 / 9:53

בני משפחה, קולגות, חברים ואזרחים מן השורה ליוו את מוטי קירשנבאום בדרכו האחרונה. קירשנבאום בן ה-76 נפטר לאחר התקף לב קשה. "כעת אינני יודע מה אעשה", ספד ירון לונדון

צילום: ניב אהרונסון עריכה: מתן חדד

המונים הגיעו לבית העלמין במכמורת ללוות את העיתונאי, מנחה הטלוויזיה והרדיו וחתן פרס ישראל מוטי קירשנבאום בדרכו האחרונה. קירשנבאום בן ה-76 נפטר בביתו לאחר התקף לב קשה. בין הסופדים לקירשנבאום: נשיא המדינה ראובן ריבלין, ירון לונדון, יהונתן גפן, רונה קינן ובנו כנען קירשנבאום.

"בארץ שאין בה רגע משעמם, היית הצבע והפסקול ובעיקר התוכן. היית לנו מראה, תמיד בהירה ישירה ונוקבת חדה ומושחזת, נושכת לא משקרת, לא מתפשרת", ספד נשיא המדינה ריבלין. "בלעדיך אני חיגר... כעת אינני יודע מה אעשה... יש לי מקל אבל אין לי מוטי ובלי מוטי אצלע על ירכי עד סוף חיי", אמר שותפו של קירשנבאום לעבודה ירון לונדון. אחת מנכדותיו של קירשנבאום פרצה בבכי באמצע ההספד ובנו כנען אמר בדמעות: "אבא אהוב, אנחנו לא מאמינים שאתה מת. זה לא יכול להיות". "היה שלום גוליבר בארץ הגמדים", נפרד בדמעות יהונתן גפן.

קברו של מוטי קירשנבאום. שלומי גבאי
קברו של מוטי קירשנבאום ז"ל/שלומי גבאי
הלוויה מוטי קירשנבאום. שלומי גבאי
כנען קירשנבאום/שלומי גבאי
הלוויה מוטי קירשנבאום. שלומי גבאי
רבקה מיכאלי/שלומי גבאי
הלוויה מוטי קירשנבאום. שלומי גבאי
חיים יבין/שלומי גבאי
הלוויה מוטי קירשנבאום. שלומי גבאי
ירון לונדון/שלומי גבאי
הלוויה מוטי קירשנבאום. שלומי גבאי
אריאל זילבר/שלומי גבאי
הלוויה מוטי קירשנבאום. שלומי גבאי
רפי גינת/שלומי גבאי
הלוויה מוטי קירשנבאום. באדיבות ערוץ 10, צילום מסך
יצחק הרצוג ויאיר לפיד/צילום מסך, באדיבות ערוץ 10

"הקשבתי לכל ההספדים בסוף השבוע. הכל היה אמת. שום דבר לא נופח. הוא היה הגורו של כולנו", אמר לוואלה! NEWS רפי גינת. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' הוסיפה: "מוטי היה המנכ"ל שלי כשעבדתי בקול ישראל, אי אפשר לתאר את עוצמות החופש העיתונאי והחירות שהוא העניק לאנשים שעבדו תחתיו. היה לו מגע זהב, כל דבר שעשה היה משפריץ מכישרון". "רשות השידור מתה ביחד איתו", סיכם טוביה צפיר.

קירשנבאום נמנה על מקימי הערוץ הראשון, ערך את "מבט" והפיק את תוכנית הסאטירה הראשונה בישראל "ניקוי ראש". ב-13 השנים האחרנות הנחה את תוכנית האקטואליה "לונדון את קירשנבאום" בערוץ 10, לצד עמיתו ירון לונדון. "הייתי ביפן כשהבשורה תפסה אותי והצלחתי להגיע בחצות", אמר לונדון לוואלה! NEWS, "כל הדרך הרהרתי בחברי הטוב מזה 40 שנה ושותפי 14 שנים רצופות, איבדתי חבר ושותף".

רבקה מיכאלי, שהייתה חלק מצוות "ניקוי ראש", אמרה: "הוא לא יודע כמה אנשים באו לכאן וכמה אנשים מצטערים על מותו ואיך הוא הפך בבת אחת לאיש שמדינה שלמה נפרדת ממנו בצער כזה גדול. אני באופן אישי ממש ממש כואבת. זה נפל עליי כמו פיגוע".

"אחרי רבין ואריק אנשטיין ועכשיו גם מוטי, הופך להיות פה לא טוב, נשארנו עם הרבה אנשים חרא", אמר חברו, נתן זהבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully