וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי העיתונאים לרמטכ"ל: פעל נגד תוקפנות צה"ל כלפי התקשורת

30.9.2015 / 15:43

ארגון העיתונאים פנה לרמטכ"ל בבקשה לקיים פגישה על רקע האירועים בחודשים באחרונים, שבהם התקיפו חיילי צה"ל עיתונאים זרים וישראלים. הפנייה נעשתה לאחר שביום שישי הותקפו שני עיתונאים מסוכנות ידיעות צרפתית - אירוע שבעקבותיו פנתה אגודת העיתונאים לדו"צ

גדי אייזנקוט. דובר צה"ל
פעילות הסברה/דובר צה"ל

ארגון העיתונאים פנה לרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, בבקשה לקיים פגישה על מנת לנסות ולמצוא פתרונות למקרים שבהם מפעילים חיילי צה"ל אלימות נגד עיתונאים ישראלים וזרים.

המכתב נשלח היום (רביעי), בעקבות תקיפת שני צלמי עיתונות מסוכנות הידיעות הצרפתית AFP באזור בית פוריק, ביום שישי האחרון. באותו האירוע ריסקו חיילים את מצלמות ואיימו על אחד העיתונאים עם אקדח שכוון אל פניו.

"המקרה החמור הוא רק אחד מיני רבים שבהם כוחות צה"ל פוגעים בעיתונאים - ישראלים וזרים", כך צוין במכתב ארגון העיתונאים. בהמשך הועלו במכתב מספר מקרים שאירעו בשנה האחרונה, בהם תקיפת צלמי עיתונות באבנים בכפר נבי סאלח, עיתונאי שנורה בפניו באזור שכם ופיזור של עיתונאים באמצעות מכות ורימוני הלם באזור ג'ילזון. "בדצמבר האחרון ירו חיילים אש חיה על צלם עיתונות בכפר קדום, והוא נפגע ברגלו ונותח – מקרה שבגינו פנינו לדובר צה"ל אך טרם נענינו. מכל המקרים האלה, ברוב המקרים לא ידוע על עונש כלשהו שניתן לחיילים התוקפים, לא רק שגילויי אלימות אלו מציגים את ישראל באופן שלילי בעולם, אלא שגם מדובר בפגיעה חמורה בחופש העיתונות", נכתב בפנייה.

"אנו מצפים כי צה"ל, בראשותך, יפעל למגר את התופעה, ולא רק במילים אלא גם במעשים - החל בפעילות חינוכית לחיילים, שתסביר את חשיבותה של עיתונות חופשית (משימה שבה אנו גם יכולים לסייע), וכלה בענישה שתואמת את חומרת המעשים ומעבירה מסר חד וברור", ציינו בארגון העיתונאים במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו לשר הביטחון ח"כ משה יעלון, יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת ח"כ צחי הנגבי ונשיאת מועצת העיתונות השופטת דליה דורנר.

עוד לפני פניית ארגון העיתונאים לרמטכ"ל, פנתה ביום שבת אגודת העיתונאים בירושלים לדובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, בעקבות הפגיעה בשני העיתונאים של סוכנות ידיעות צרפתית. יו"ר האגודה, אחיה גינוסר, הציע שתתבצע פעילות הסברה בקרב חיילי צה"ל על חשיבותה של תקשורת חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully