וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיפ 2015: נוכחות שיא של ישראלים

1.10.2015 / 16:09

בפסטיבל מיפ שייפתח בשבוע הבא צפוי להשתתף מספר שיא של ישראלים, לא פחות מ-170. וואלה ברנז'ה בדקה עם אילו קלפים יגיעו גופי השידור וחברות ההפקה בתקווה להיות הדבר הבא שיכבוש את שוק הטלוויזיה העולמי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעה ימים עם נציגים מלמעלה מ-100 מדינות. פסטיבל מיפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצורך של גופי השידור ושל חברות ההפקה וההפצה בישראל לכבוש את העולם עם הפורמט הטלוויזיוני הבא, הוא כבר מזמן לא רק עניין של אגו ותדמית. בדרך ל"פורמט המנצח", מושקעים לא מעט כספים ולא פעם גם לוח השידורים והצופים בישראל מושפעים מפסטיבל הטלוויזיה הבינלאומי מיפ.

הפסטיבל שייפתח בקאן ב-5 באוקטובר, ירכז למשך ארבעה ימים, נציגים של יותר מ-100 מדינות, עם יותר מ-2,000 דוכנים ובסך הכל יותר מ-13 אלף וחצי משתתפים.

בין המשתתפים והמציגים גם חברות ישראליות, שלא מפסיקות לעבוד קשה במהלך כל השנה כדי להיות ה"מלאנוקס-איזיצ'יפ" של הטלוויזיה. השנה, מתברר, נרשם מספר שיא של 170 ישראלים המשתתפים בפסטיבל, בהם נציגי גופי השידור, הפקה והפצה מישראל. וואלה ברנז'ה בדקה עם אילו פורמטים ינסו הגופים הישראלים לכבוש את העולם.

כפולים. קשת,
בינתיים נמכר לצרפת. "כפולים"/קשת

קשת: מהמעליות של ארז טל ועד המתיחות של עופר שכטר

בשבוע האחרון משודר בערוץ 2 הפרומו לשעשועון החדש של קשת "מי למעלה?", שיעלה בקרוב בישראל ויושק בפסטיבל הטלוויזיה מיפ. הפשרתו של השעשועון נעשתה, כנראה שלא לגמרי במקרה, סמוך להפצתו בעולם על ידי קשת אינטרנשיונל (KI) - הזרוע הבינלאומית של קשת.

"מי למעלה?", הוא פורמט חדש של ארז טל שפותח על ידי פלייר מדיה אינטרנשיונל וקשת, ובמרכזו משחק טריוויה על גבי מעליות שמגיעות עד לגובה של שמונה מטרים.

מלבד השעשועון של טל יוצגו במיפ כמה מהתוכניות של זכיינית ערוץ 2 שהבליחו רק באחרונה על המסך בישראל, בהן תוכנית המתיחות "נוקאאוט", שפותחה על ידי עמי גלאם, עופר שכטר ושי פילאר עבור קשת ולא ממש זוכה לנתוני צפייה גבוהים, כאשר בתוכנית האחרונה שעלתה בעונת החגים, חשוב לציין, הגיעה ל-14.6%.

תוכנית נוספת שתוצג במיפ היא "החדש של עומרי גורדון", הדרמה הקומית שיצרו עידו רוזנבלום ואסף שלמון, בהפקת יולי אוגוסט הפקות. בפורמטים המתוסרטים מציגה קשת גם את "כפולים", דרמת מתח חדשה שיצרו מריה פלדמן ועמית כהן העוסקת בחמישה אזרחים ישראלים המוצאים עצמם במרכזה של פרשיית ריגול מסעירה. הסדרה שטרם הושקה בישראל, זכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל Series Mania בפריז ואף נבחרה להקרנת בכורה בפסטיבל ברלין. בנוסף, לאחרונה נמכרה הסדרה לצרפת, לערוץ הכבלים
+ CANAL.

בקשת יציגו בפסטיבל גם את הסרט הדוקומנטרי "סבנה", ששודר לפני כחודש בטלוויזיה והגיע לנתון מרשים של 25.4% צפייה. הסרט שמגולל את סיפור חטיפת מטוס סבנה לפני 43 שנה, משלב בין ראיונות דוקומנטריים, חומרי ארכיון ושחזורים דרמטיים.

בנוסף, יוצג פורמט שידורים מקורי שהוזמן על ידי ITVBE באנגליה. במרכז התוכנית יוצא בכל פעם אחד המשתתפים או אחת המשתתפות לדייטים במקומות העבודה של המחזרים הפוטנציאלים. עוד בקטלוג של קשת: הסדרה החדשה של yes "ג'וני ואבירי הגליל" (ראו yes), והתוכניות המוכרות
בהן "הכוכב הבא" - שבימים אלו עולה עונה שנייה של התוכנית בארגנטינה, השעשועון "BOOM!" שעד כה למעלה מ-300 פרקים שלו שודרו ברחבי העולם, "בית הספר למוסיקה", "סברי מרנן" ששודר השנה בארצות הברית והסדרה "להיות איתה" ששודרה השנה בהולנד ועוד.

עוד באותו נושא

מנהלת הדרמה של קשת: "בעסק הזה כל הפקה היא בגדר נס"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משימות באולפן. "Double or Nothing"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארמוזה פורמטס: בין חגיגות העשור לריאליטי שירה

חברת "ארמוזה פורמטס", שבבעלות אבי ארמוזה, תחגוג במהלך הפסטיבל עשור להקמתה. החברה, אשר נחשבת לאחד מיצואני הפורמטים הגדולים בישראל, תציג במיפ חמישה פורמטים מרכזיים, בהם הסדרה שזכתה לשתי עונות מצליחות בישראל "זגורי אימפריה", שהוכתרה כסדרה הנצפית ביותר בתולדות HOT.

מלבד "זגורי אימפריה", שנכתבה על ידי מאור זגורי והופקה על ידי אולפני הרצליה, יציג ארמוזה שעשועונים ואת הדוקו-ריאליטי שפותח עבור ערוץ 10 The Virgins, שהופק על ידו בשיתוף מעגלות הפקות. הפורמט מציג בכל פרק שלושה סיפורים אנשים שמתנסים וחווים משהו בפעם הראשונה.

בנוסף, יציג ארמוזה את הפורמט Double or Nothing, שעשועון משימות אולפני בהפקת ארמוזה פורמטס, סטודיו גלאם ו- NBA Productions. גם פורמט ריאליטי יציג ארמוזה: Live From My Home. מדובר בתוכנית ריאליטי מוזיקלית שבה יתחרו בכל שבוע 4 אנשים שאוהבים לשיר, סולו או בלהקה, כשההופעות שאותן יציגו מתרחשות בבתים שלהם וזוכות לניקוד על ידי המתמודדים האחרים.

פורמט נוסף הוא Karl & Max, סדרת דרמה מתח הומוריסטית, שנוצרה בקנדה, והופקה על ידי רשת הטלוויזיה מקנדה TVA. במרכז הסדרה קארל ומקס, שני בחורים שיוצאים לטיול דייג שגרתי, אלא שבדרך הם מוצאים תיק עם אקדח ומיליוני דולרים במזומן ונקלעים למסע מטורף שכולל התמודדות נגד אנשי פשע מאורגן ועם קרוביהם שאינם מודעים למתרחש.

עוד לפני מיפ האחרון ארמוזה הצליח למכור לעולם 2,000 פרקים של "לעוף על המיליון" – התוכנית שנעשתה בשיתוף ערוץ 10, "מחוברים", "בני ערובה" ו-I CAN DO THAT שנמכרה השנה לרשת NBC האמריקאית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוח שלפני הפסטיבל. "שוברי קופות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת: זוגיות, הורות וודוקו סוחט דמעות

גם רשת תציג במיפ פורמטים שעלו רק באחרונה על המסך בישראל. אחד הפורמטים שעלה לפני כחודש על המסך של זכיינית ערוץ 2 הוא השעשועון "שוברי קופות" בהנחייתו של אברי גלעד. הפורמט פותח על ידי רשת ואנדמול ישראל, המחזיקה ב-33% ממניות הזכיינית. את "שוברי קופות" מציגים ברשת כ"שעשועון אסוציאטיבי הראשון בעולם, הדור הבא של שעשועוני הטלוויזיה".

תוכנית נוספת שעלתה ממש באחרונה על המסך, ויש להניח שעם קשר לפסטיבל, היא הדוקו-ריאליטי "חיים חדשים". גם התוכניות הזו, שעלתה בתקופה לא לגמרי נוחה מבחינת היקפי הצפייה בישראל – תקופת החגים, פותחה על ידי רשת ואנדמול ישראל. במרכז התוכנית עוברת משפחה רילוקיישן למשך שבוע אחת בניסיון לברר האם המיקום החדש וחישוב המסלול מחדש יניב גם שגשוג כלכלי ורגשי.

רשת תציג גם את הסדרה הדוקומנטרית "אימהות". את הפורמט פיתחה הזכיינית ובמרכזה שש אימהות שמאפשרות הצצה לחייהן, ומקיימות במקביל דיון ערני וכמובן רגשני על המשברים בתחום ההורות והזוגיות. התוכנית שודרה שתי עונות ברשת, כאשר בעונה הראשונה ששודרה לפני כשנה הפתיעה עם ממוצע צפייה של 25.1%, והסתפקה בשנה שלאחר מכן בממוצע של 17.5%.

עוד בגזרת הזוגיות: "מלחמת המינים", תוכנית האולפן ששודרה בערבי שישי ולא ממש נסקה בהיקפי הצפייה. את התוכנית שמובלים שלום אסייג וליטל שוורץ, פיתחה רשת ובמרכזו סוגיות בין נשים וגברים שמנותחות על ידי חברי הפאנל – גברים מצד אחד ונשים מהצד השני.

כמו כן, תציג רשת פורמטים ותיקים, שחלקם נמכרו לגופי הפקה ושידור בעולם, בהם משחקי השף, הריאליטי שפיתחהLAB - חברה משותפת של רשת ו-ITVSTUDIOS, "כלוב הזהב", "צחוק מעבודה", "משאבת הכסף" ו"אינסטינקט בסיסי". גם סדרות מתוסרטות יוצגו למכירה בפסטיבל מיפ, בהן "בלתי הפיך", "עממיות", "שנות ה-80" ו"עד החתונה".

גיבורים. באדיבות ערוץ 10,
24/7 עם אנשי כוחות ההצלה. "גיבורים"/באדיבות ערוץ 10

גיל פורמטס: תופסים את הרגע

באוגוסט האחרון הקים אסף גיל את "גיל פורמטס" – החברה הבינלאומית לייצוא פורמטים לעולם, אחות ל"גיל הפקות". גיל, שהפיק בין היתר את התוכניות המצליחות "בייבי בום" לערוץ 10 ו"מאסטר שף" לקשת, ישיק במיפ את "גיבורים". את הפורמט שפותח עבור ערוץ 10, יצרו יובל כהן ואסף גיל, הבעלים של "גיל הפקות" המפיקה את הסדרה.

מדובר בסדרה דוקומנטרית שמתעדת במשך כל שעות היממה את אנשי יחידות כוחות הצלה - מכבי אש, משטרה ומחלקת טראומה בבית חולים – בין חייהם העמוסים והדרמטיים בעבודה לבין חייהם הפרטיים.

בנוסף, יוצג הפורמט "לתפוס את הרגע", שמופק בימים אלו עבור ערוץ 1. במסגרת התוכנית משוחזרות תמונות, לעיתים פרטיות לעיתים אייקוניות, של אירועים מהעבר. כל תוכנית מוקדשת לנושא אחד וגיבורי התמונות מדברים עליהן. הפורמט עלה לפני מספר ימים לאוויר בערוץ ZDF neo בגרמניה ונמכר לחברת הפקה אנגלית.

"גיל פורמטס" תציג פורמטים מקוריים נוספים שטרם עלו לאוויר בישראל, בהם השעשועון ARE YOU FOR REAL? שעשועון הטריוויה WHILE YOU WERE GETTING MARRIED, התוכנית STREET JURY, השעשועון I SPY וכן שעשועון ההיכרויות PICK UP BUS.

הקטלוג של "גיל פורמטס" יכלול גם תוכניות ששודרו בישראל, בהן "אינסטינקט בסיסי" שפותחה עבור רשת, הדרמה הקומית "מתלהבת", "קול מן העבר" ו"תמיד נשאר אבא ואמא".

IT GIRLS. דורי מדיה, צילום מסך
על המסך וברשתות החברתיות. "It Girl's"/צילום מסך, דורי מדיה

דורי מדיה: היפות, הנכונות והצעצועים

חברת "דורי מדיה" תציג בפסטיבל קטלוג של 6,000 שעות שידור, הכוללות פורמטים מתוסרטים ולא מתוסרטים, סדרות דרמה ותוכניות ריאליטי.

בין הפורמטים, יוצג הדוקו ריאליטי "It Girl's". התוכנית עוקבת אחר חייהן של 4 בנות, כל אחת מעין מובילת דעת קהל, בשנות ה-20 המוקדמות לחייהן. הן נפגשות כדי להקים אתר אופנה ולייפסטייל. התוכנית מתכתבת בין התיעוד על המסך לבין החיים האמיתיים של הבנות כפי שהם משתקפים ברשתות החברתיות. הפורמט שפותח עבור ערוץ הבידור, הופק על ידי חברת אבוט המאירי.

בנוסף, יציג דורי מדיה את הקומדיה הרומנטית "אספרנצה מיה". הסדרה שעלילתה מתרחשת בבואנוס איירס זוכה להצלחה בארגנטינה. גם את הסדרה הקומית שעלתה בערוץ 10, "אשתו של גיורא", וזכתה להיקפי צפייה נמוכים, יציג דורי מדיה. וכן את הקומדיה "מריו", שפותחה עבור ערוץ הילדים, ובבסיסה מכשף כושל שמגיע בטעות לבית משפחה ומטלטל את חייה.

עוד לילדים: "דוקטור ליבי", בובה שמשמשת כרופאת צעצועים מוסמכת. התוכנית הופקה עבור HOT על ידי דורי מדיה.

לה פמיליה. צילום: טל שחר
עיבוד: יוליה טייץ, מערכת וואלה! NEWS
אחרי החגים. "לה פמיליה"/מערכת וואלה! NEWS, צילום: טל שחר עיבוד: יוליה טייץ

בערוץ 10 בונים על "לה פמיליה"; ב-yes על "פאודה"

את הפורמטים של ערוץ 10 שדבק בגרסתו הרזה ונטולת הריאליטי, יציגו ויפיצו השנה בפסטיבל חברות חיצוניות. הערוץ שלא ישלח נציגים מטעמו, יעלה לשידור בקרוב שלושה פורמטים שפותחו עבורו, כאשר שניים מהם צפויים לעלות כבר במסגרת לוח השידורים של הסתיו-חורף הקרוב.

מלבד הפורמט The Virgins שפיתח עבור הערוץ אבי ארמוזה, שגם יהיה אחראי על ההפצה, בשם הערוץ יוצג "גיבורים", שאותו כאמור יפיץ אסף גיל במסגרת חברת ההפצה הבינלאומית שהקים.

כמו כן, מטעם ערוץ 10 תוצג למכירה גם הסדרה "לה פמיליה" - קומדיה משפחתית חדשה שתעלה על מסך הערוץ אחרי החגים. את פורמט הסדרה יציגו אולפני הרצליה. במרכז הסדרה זוג נשוי, הורים לילדים, שמחליטים ללכת לטיפול פסיכולוגי. בסדרה שהופקה על ידי אולפני הרצליה, יככבו בגסרתה הישראלית רותם אבוהב ומריאנו אידלמן כזוג הנשוי ונורמן עיסא בתפקיד הפסיכולוג.

פאודה.
"יש מי שמהמרים שתהפוך ליורשת של "הומלנד". "פאודה"

חברת הלווין yes תציג במיפ שתי סדרות מתוסרטות. צוות החברה שיטוס לקאן כולל את דנה שטרן ומנהלי הרכש של חברה, שינסו למכור את סדרת המתח הדרמטית המצליחה "פאודה", שכתבו אבי יששכרוף, הפרשן לענייני ערבים של וואלה!NEWS, והשחקן ליאור רז. "פאודה", שיש מי שמהמרים שתהפוך ליורשת של "הומלנד", תוצג באמצעות סוכנות ADD.

סדרה נוספת מבית yes היא "ג'וני ואבירי הגליל", שעלתה לפני כחודש לשידור. את הסדרה שמלווה ארבעה חברי ילדות שהחליטו להתפרנס משירותים מיניים, הפיקה חברת יולי אוגוסט הפקות והיא תופץ באמצעות קשת אינטרנשיונל של זכיינית ערוץ 2 – קשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully