וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מדידת הרייטינג החדשה יוצאת השנה לדרך

וואלה ברנז'ה

3.10.2015 / 12:11

כמעט עשור מאז שנכנס האייפון לחיינו, ורק השנה תשתנה מדידת הרייטינג בארצות הברית לכזו שתכלול גם צפייה בווידאו שאינו משודר בטלוויזיה המסורתית. בעוד שחברות כמו נטפליקס מערימות קשיים, ערוצי הטלוויזיה דווקא משתפים פעולה

אדם צופה בטלוויזיה ומחזיק שלט רחוק. ShutterStock
"פילוחים חדשים שלא היו קיימים עד כה". "מדידת קהל מוחלטת"/ShutterStock
ערוצי הטלוויזיה דווקא משתפים פעולה וחברת נילסן אף השיקה ניסוי משותף בנושא עם CBS, רשת הטלוויזיה השנייה בגודלה בארצות הברית

כמעט עשור מאז שנכנס האייפון לחיינו, ורק השנה תשתנה מדידת הרייטינג בארצות הברית לכזו שתמדוד גם צפייה בווידאו שאינו משודר בטלוויזיה המסורתית. המדידה החדשה של חברת נילסן נקראת "מדידת קהל מוחלטת", והיא תכלול למעשה את כל התוכן הטלוויזיוני שנצרך באמצעות מכשירים סלולריים ובאתרי אינטרנט. בעוד שכוחם של שירותי VOD הולך ועולה וחברות כמו נטפליקס מתנגדות למדידת הרייטינג שלהן ומערימות עליה קשיים, ערוצי הטלוויזיה דווקא משתפים פעולה - וחברת נילסן אף השיקה ניסוי משותף בנושא עם CBS, רשת הטלוויזיה השנייה בגודלה בארצות הברית.

אנשי נילסן מבטיחים כי כבר בחודשים הקרובים השיטה החדשה כולה תצא אל הפועל. "עד סוף השנה, רוב החלקים של זה כבר יהיו מחוברים", אמר השבוע סטיב האסקר, נשיא נילסן העולמית, בכנס שערכה החברה לרגל שבוע הפרסום בארצות הברית, כאשר הוא התייחס למערכת המדרוג החדשה של החברה (הנקראת באנגלית "Total Audience Measurement") ואשר לדבריו תספק קריאה מדויקת של הרגלי הקהלים בכל פלטפורמות המדיה היומיות הקיימות, בין אם הן ליניאריות ובין אם דיגיטליות. הוא הוסיף כי המדידה החדשה "תתן למפרסמים וקנייני המדיה פילוחים חדשים שלא היו קיימים עד כה".

"מגרש משחקים מאוזן בין טלוויזיה לבין וידאו דיגיטלי"

אחת המטרות של המדדים החדשים היא להרגיע את השוק בכל מה שקשור למדידת התכנים המשודרים בהם

לינדה קלריציו, נשיאת מחלקת המדיה של נילסן בארצות הברית, אמרה כי שיטת "מדידת קהל מוחלטת" של נילסן מנסה ליצור "מגרש משחקים מאוזן בין טלוויזיה לבין וידאו דיגיטלי", שכן השיטות למדידת שתי הפלטפורמות - שונה. המדידה החדשה תכלול בתוכה, למעשה, גם את השיטה הישנה כל שכל הנתונים יתפרסמו זה לצד זה. "אנחנו נפרסם את כל סוגי המדדים וניתן לרשתות ולמפרסמים להחליט באילו מהם לעשות שימוש", הוסיפה קלריציו. "אנחנו לא אלה שמחליטים באיזה מטבע להשתמש". באשר לזמן הרב שעבר מאז החלה הצפייה התוכן טלוויזיוני באינטרנט ועד שהחלה מדידת הרייטינג שלו, היא אמרה: "זה מורכב. לביצוע מדידה החולשת על כל הפלטפורמות השונות וההתקנים השונים, דרושות מתודולוגיות שונות".

על פי מגזין המדיה Adweek, רשת CBS השיקה לאחרונה את השלב האחרון בפיילוט המשותף עם נילסן, והטמיעה את רכיב מדידת הרייטינג של החברה בכל אחד מ-95 ערוצי השידור שלה - הן בפלטפורמות שלה תחת מערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד, כמו גם לאלה של למחשבים ניידים ונייחים. אלה נוספו לרכיבים למדידת השידורים בטלוויזיה, בשידורים חיים, ובתכנים של הרשת ב-VOD.

נטפליקס: מאמץ להשאיר את הרייטינג סוד מסחרי

מדידת הרייטינג ב-VOD היא סוגייה רותחת בימים האלה, במיוחד לאור התחזקות שירותי הווידאו לפי דרישה במנוי קבוע. אחת המטרות של המדדים החדשים היא להרגיע את השוק בכל מה שקשור למדידת התכנים המשודרים בהם, שכן לבעלי זכויות היוצרים אין כיום כל מידע על הרייטינג של התכנים שלהם כאשר הם משודרים בשירותים כמו נטפליקס, HBO Go או אמזון. שיטת "מדידת קהל מוחלטת" אמורה לשים לזה סוף, כאשר היא תחול גם על שירותי תוכן שאינם רשתות טלוויזיה, כמו נטפליקס. אבל זו מתנגדת, ועושה מאמצים על מנת שהרייטינג שלה יישאר סוד מסחרי. כך למשל, הסירה לאחרונה החברה מתכניה רכיב שמסייע לנילסן במדידת הרייטינג, וזו בתגובה נאלצה להתשתמש במתודולוגיה אחרת.

"אנחנו מקווים שאנשי תוכן אשר מוכרים את התוכן שלהם לנטפליקס ופלטפורמות VOD אחרות יתעקשו כי הרכיב של נילסן יוטבע בו כאשר הוא מופץ, כי זו הדרך הקלה ביותר עבורנו למדוד אותו", אמר בכיר בחברה, שהוסיף כי "לנטפליקס יש את הסיבות שלה שלא לשתף פעולה, אולם אני מקווה שיום אחד זה ישתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully