וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמוזה וקשת ברשימת הפורמטים החמים

דוד ורטהיים, קאן

5.10.2015 / 18:45

בין 24 הפורמטים הבולטים שסומנו ביום הראשון לפתיחת פסטיבל מיפ: השעשועון החדש של קשת "מי למעלה" והדוקו ריאליטי של אבי ארמוזה שפותח עבור ערוץ 10 The Virgins. ישראל כיכבה גם במושב הראשון של הפסטיבל שנערך השנה בסימן טורקיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדבר הבא: דרמות טורקיות. מיפ 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפורמטים של זכיינית ערוץ 2 - קשת ושל אבי ארמוזה סומנו בין 24 תוכניות הטלוויזיה המבטיחות של פסטיבל מיפ 2015.

היום (שני) נפתח בקאן פסטיבל מיפ, המתקיים השנה בסימן טורקיה. הפסטיבל נפתח בפאנל המנתח את הצלחתה של הטלוויזיה הטורקית בארצות הברית, וסימן אותה כיורשת של ישראל בתחום.

תחת הכותרת "טורקיה היא ישראל הבאה", הצביעו המשתתפים על הסיבות שהפכו את הדרמות הטורקיות לפופולריות בארצות הברית, בהן היכולת לבנות מותחן, לצד מתן ביטוי להעצמה רגשית ודרמה משפחתית. דוגמה להצלחה של הדרמה הטורקית היא הסדרה "RUNNER" שעלתה ב-FOX, תוך שינויים מתבקשים כדי להתאימה לקהל האמריקאי, כשם שנעשה בהומלנד - הסדרה המצליחה שמבוססת על פורמט "חטופים" של קשת.

את הומלנד הזכירה המפיקה של הלהיט הטורקי בגרסתו האמריקאית, קים מוזס, שקבעה כי הסדרה הביאה לעלייה בתחום ההפקות בישראל וקבעה כי כיום טורקיה היא היורשת של ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הישגים לערוץ שלא שלח נציגים. מיפ 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל הבשורה האמיתית עבור ישראל הייתה הופעתה ברשימת הפורמטים החמים בעולם. בהמשך היום ראשון של הפסטיבל הצביעה ורג'ינה מאוסלר, המייסדת ומי שעומדת בראש WIT - הסוכנות המובילה בעולם למחקר וטרנדים טלוויזיוניים - על הפורמטים המבטיחים של פסטיבל מיפ 2015.

מבין 100 המדינות ו-2,000 הדוכנים נבחרו שני פורמטים ישראלים, של אבי ארמוזה ושל קשת, מבין 24 הפורמטים המבטיחים: הדוקו-ריאליטי The Virgins והשעשועון Who's On Top?

The Virgins הוא פורמט שפיתחה חברת "ארמוזה פורמטס" עבור ערוץ 10. "בכל פרק שלושה משתתפים, חולקים את סיפורם האישי, לעיתים אף טראומתי, ומתנסים בפעם הראשונה באקט הקשור לחוויה הרגשית המטלטלת והמכוננת שעברו", מציינים בחברת "ארמוזה פורמט" שהשיקו את הפורמט בפסטיבל. התוכנית צפויה לעלות בערוץ 10 במסגרת לוח השידורים של עונת החורף הקרובה.

פורמט ישראלי נוסף שאותו סימנה מאוסלר כהבטחה הוא השעשועון Who's On Top? או בשמו הישראלי "מי למעלה". את הפורמט של ארז טל, פיתחה קשת בשיתוף עם פלייר מדיה אינטרנשיונל. "במסגרת השעשועון שלושה סלבס ניצבים על מעליות פתוחות ומתחרים ביניהם ראש בראש בשאלות, כאשר כל תשובה נכונה מעלה את המתחרים מעלה ואילו תשובה לא נכונה מצניחה את המעלית לתחתית, עד אשר הם נעלמים לתוך חור ברצפה", מציינים בקשת.

בין הטרנדים הנוספים שציינה מאוסלר, נמנים פורמטים לתוכנית המלווה אנשים החולים במחלה סופנית ומתעדת את ההלוויות שלהם, מתמודדים שמתבקשים הבדיל בין יצירת אמנות יקרת ערך לבין יצירה חובבנית וריאליטי של חקלאים שבסופו מי שמצליח ללמד את המשתתפים עבודה חקלאית זוכה בחווה משלו.

מאוסלר הזכירה בפתח דבריה את טרנד התוכניות המשלבות שואו פיזי ומטורף, ואכן לצורך "מי למעלה" נדרש אולפן בגובה יוצא דופן של שמונה מטרים.

גם עבור ערוץ 10 מדובר בהישג. הערוץ לא שלח נציגים למיפ, אבל בינתיים שתי תוכניות מרכזיות שצפויות לעלות בקרוב על המסך בישראל זכו להכרה והצלחה: The Virgins של ארמוזה ו"גיבורים" של אסף גיל, שנמכר לענקית Warner Bros.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully