וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פיגוע הדקירה: צוות חדשות 2 הותקף בעפולה

וואלה ברנז'ה

8.10.2015 / 21:12

תושבי המקום תקפו את המקליט שנזקק לטיפול רפואי. הכתב פוראת נאסר ציין כי התקיפה היא על רקע גזעני ואמר: "אמשיך לעשות את עבודתי". יו"ר הרשות השנייה: "בתקופה זו לחברות החדשות יש תפקיד ציבורי קריטי". יו"ר דירקטוריון חדשות 2: "מעשה גזעני ונתעב"

צילום: אלי אשכנזי
פיגוע דקירה בעפולה, 8 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
כתבי הצפון מגנים. פיגוע הדקירה בעפולה/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

צוות חדשות 2 הותקף הערב (חמישי) בעפולה, על ידי תושבי המקום, בעת סיקור פיגוע הדקירה שאירע במרכז העיר.

הרקע לתקיפה הוא גזעני. לאחר שכתב חדשות 2 פוראת נסאר, המקליט יעקב הרשקוביץ והצלם שמעון לוי הגיעו לאזור, התגודדו מספר מתושבי המקום שהחלו לקלל, לגדף ובשלב מסוים תקפו פיזית את הצוות. הרשקוביץ נפצע ופונה לבית החולים קבלת טיפול רפואי.

נאסר שהתייחס לאירוע במהדורת החדשות, אישר כי הרקע לתקיפה הוא גזענות ואמר כי מעולם לא נתקל באירוע אלים בעוצמה שכזאת. "אי אפשר להאשים את כל התושבים, בסך הכל עשינו את העבודה שלנו ואמשיך לעשות אותה בכל זמן ובכל מקום", הוסיף נאסר.

תא כתבי הצפון מסר בעקבות האירוע: "תקיפת צוותי עיתונות בידי המון מתלהם, חסר תרבות וערכים ונטול כבוד אנושי בסיסי היא חרפה ואות קלון לחברה הישראלית וממקמת אותה בשורה אחת עם אחרונות החברות הברבריות ונטולות הערכים החברתיים. אין זה משנה מיהו העיתונאי וצוותו ולאיזה גוף תקשורת הם משתייכים".

מהרשות השנייה נמסר כי יו"ר הרשות, אוה מדז'יבוז', שוחחה הערב עם מנכ"ל חברת חדשות 2 אבי וייס והביעה סלידה מהתקיפה החמורה. מדז'יבוז' מסרה: "בתקופה מורכבת זו, בדומה למשברים האחרים, לחברות החדשות תפקיד ציבורי קריטי בהעברת תמונת המצב מהימנה ומדויקת לאזרחי ישראל, והם עושים זאת מסביב לשעון תוך סכנה ממשית לא פעם. הרשות השנייה מגנה בתקיפות את המקרה האלים ומזהירה מפני מדרון חלקלק שבו צוותי חדשות יהפכו למטרה נייחת עבור קיצוניים שימנעו מהם לבצע את שליחותם הציבורית".

יו"ר דירקטוריון חברת חדשות 2, עו"ד תמי רווה מסרה: "תקיפת הכתב פוראת נאסר וצוות הצילום של חדשות ערוץ 2 בעפולה הוא מעשה גזעני, נתעב ומגונה. למרות הניסיונות ההולכים וגוברים לסתום לתקשורת את הפה ,להתלהם נגדה ולהפחידה, דירקטוריון חדשות 2 ימשיך ויגבה את עובדי החברה להמשיך לשדר ולסקר את המצב המורכב ולעשות עבודה עיתונאית משובחת ללא מורא וללא משוא פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully