וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים יבדוק תיאום מחירי העיתונים לאחר הפחתת המע"מ

12.10.2015 / 12:44

האם העיתונים בישראל העבירו מידע באופן גלוי בנוגע למחירים לאחר הפחתת המע"מ ובכך למעשה, תיאמו מחירים ויצרו מעין קרטל? את הטענה יאלץ לבדוק הממונה על ההגבלים העסקיים - זאת בעקבות פנייה בנושא של עמותת "הצלחה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העברות מידע ואיתותים". העיתונים היומיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם העיתונים בישראל העבירו מידע באופן גלוי בנוגע למחירים לאחר הפחתת המע"מ ובכך למעשה, תיאמו מחירים ויצרו מעין קרטל? את הטענה הזו ייאלץ לבדוק הממונה על ההגבלים העסקיים.

בשבועות האחרונים, בעקבות הפחתת המע"מ בשיעור של אחוז אחד, פורסמו הודעות בעיתונים "ידיעות אחרונות", "גלובס", "מעריב" ו"הארץ", לפיהן גם לאחר הירידה בשיעור המע"מ ל-17%, מחירי העיתונים יישארו ללא כל שינוי. ב"ישראל היום", יש לציין, הודיעו לקוראים על הפחתת מחירי המינוי. מעבר לביקורת שעוררו ההחלטות שלא להפחית את מחירי העיתונים, כעת עולה הטענה כי ההודעות הגלויות סייעו לעיתונים לתאם ביניהם מחירים ובכך לפגוע בתחרות.

לוואלה ברנז'ה נודע כי אתמול (ראשון) פנתה עמותת "הצלחה" (התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת) לממונה על ההגבלים העסקיים עו"ד אורי שוורץ, בטענה כי באמצעות ההודעות שהופנו לקוראים תואמו המחירים בין העיתונים, דבר שפוגע בסופו של דבר בקוראים שמשלמים יותר.

לטענת עורכי הדין שפנו מטעם העמותה, עו"ד אלעד מן ועו"ד אורי ברעם, בענף העיתונות הכתובה התקיימו "שפע של העברות מידע ואיתותים גלויים בין המתחרים. העברות מידע אלה מעלות חשש של ממש כי מטרתן בפועל או לכל הפחות השפעתן המסתברת, הייתה הסרת חסמי אי ודאות בנוגע למחירים שישררו בשוק לאחר יישום הפחתת המע"מ".
בהמשך טוענים השניים כי העברות המידע פוגעות בתחרות, ואף משפיעות על ענפים נוספים במשק ולכן יש מקום לפתוח בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully