וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: לפחות 800 עובדים בתאגיד השידור החדש ביום התחילה

14.10.2015 / 16:21

המודל הכלכלי שנבנה בימים אלו מבוסס על לא פחות מ-800 עובדים בשלב הראשון - פי שניים ממה שקבע החוק, כך נודע לוואלה ברנז'ה. במקביל נמשך המו"מ מול האוצר בדרישה שמרביתם יהיו מרשות השידור

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
האם תנאי השכר יישארו? אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

בימים אלו נבנה המודל שעל פיו יפעל תאגיד השידור הציבורי החדש וכפי שמסתמן כבר כעת יידרשו לפחות 800 עובדים להפעלתו.

חוק תאגיד השידור הישראלי שאושר בכנסת בתחילת ספטמבר, קובע כי המנכ"ל הזמני של התאגיד אלדד קובלנץ, יוכל לקלוט בשלב הראשון עד 400 עובדים לשם היערכות לקיום השידורים ביום התחילה, גם אם טרם נקבעה מגבלת כוח אדם על ידי מועצת התאגיד. ואולם, בימים אלו מתנהל משא ומתן בין הגורמים המקצועיים שאחראים להקמת התאגיד, אגף התקציבים במשרד האוצר וההסתדרות בדרישה שבתאגיד יקלטו כבר בשלב הראשון יותר מ-800, הנחוצים לצורך הפעלתו. המשא ומתן מתקיים עוד לפני הקמת המועצה ואישורה בנוגע להיקף כוח האדם בתאגיד שיחל לפעול ב-31 במרץ 2016.

פרט לתהליך איתור נושאי משרות בכירים וחברה למיתוג התאגיד, נמשך המשא ומתן בנוגע להיקף כוח האדם ושיעור עובדי רשות השידור שיקלטו בתאגיד. גורמים המעורים בפרטים סיפרו לוואלה ברנז'ה כי בהסתדרות דורשים כי מרבית עובדי התאגיד יהיו עובדי הרשות לשעבר, אלא שמנגד, במשרד האוצר דורשים ויתור על תנאי השכר של עובדי הרשות שייקלטו, כתנאי להגדלת המכסה.

כך או אחרת, עד שיסתיים המו"מ, לצדדים ברור כבר כעת כי כבר ב-31 במרץ 2016, לא יוכל התאגיד להפעיל את שידורי הרדיו והטלוויזיה עם 400 עובדים בלבד.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "כמות העובדים בגוף החדש תקבע רק לאחר שיוצג מבנה ארגוני מפורט על ידי הגורמים המקצועיים והמנכ"ל החדש. טרם הוגשה למשרד האוצר כל עבודה בנושא".

בנוסף נמסר בתגובה כי "לעניין דרישת ההסתדרות להגדלת כמות הנקלטים בתאגיד החדש מרשות השידור, משרד האוצר סבור כי אין לכפות יותר ממה שהמחוקק קבע, קרי 25% לצורך מתן גמישות ניהולית מרבית למנכ"ל החדש. בנוגע להגדלת עובדי הרשות הנקלטים בתאגיד החדש, הנושא ידון במשא המתן בין משרד האוצר והתקשורת לבין ההסתדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully