וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה מהיועמ"ש: בדוק חוקיות ראיונות השר כץ בקשת

18.10.2015 / 12:02

תנועת אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בטענה כי מימון התכנים שבהם הופיע שר התחבורה בתוכניות קשת כפי שעלו בתחקיר העין השביעית, נעשה בניגוד לכללי החשב הכללי במשרד האוצר. משרד התחבורה: "הטענות מופרכות מיסודן"

השר ישראך כץ עם רוה"מ בנימין נתניהו בסיור מוסק מעל הגבול עם ירדן, ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
השר של תוכניות הבוקר והלילה. ישראל כץ/ראובן קסטרו

תנועת אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה לבדוק את שיתוף הפעולה בין שר התחבורה ישראל כץ לבין זכיינית ערוץ 2 - קשת, שבמסגרתו שילם משרד התחבורה בתמורה לראיונות שהתקיימו עם השר.

באומ"ץ פנו היום (ראשון) ליועץ המשפטי בעקבות הפרסום ב"עין השביעית", לפיו משרד התחבורה שילם לחברת קשת שלושה מיליון שקלים עבור תכנים ממומנים בתוכניות ששודרו בערוץ 2. בין היתר שולבו התכנים בתוכניות "אנשים", "הבוקר של קשת", "חי בלילה" ובסרט תיעודי על בטיחות בדרכים שהופק בשיתוף משרד התחבורה.

שיתוף הפעולה אמנם קיבל את אישור הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אולם על פי פניית אומ"ץ כללי החשב הכללי במשרד האוצר בנושא מסעות פרסום של משרדי ממשלה, אוסרים על הופעה חזותית או מודעה אישית של עובד ציבור, כולל השר העומד בראש המשרד.

נוכח הדברים מבקשים באומ"ץ שוינשטיין יבדוק את הנושא ובמקביל יחדד את ההנחיות בפני השרים.

משרד התחבורה: "כץ כלל לא היה מעורב בניהול הקמפיין"

מלשכת השר כץ נמסר בתגובה כי: "מדובר בטענות מופרכות מיסודן. שר התחבורה כלל לא היה מעורב בניהול הקמפיין. הקמפיין בוצע על ידי לשכת פרסום ממשלתי, ולאורך כל הדרך עמד בדרישות הנדרשות מקמפיין ממשלתי ונוהל בשקיפות מלאה. שיתוף הפעולה עבר את כל האישורים הנדרשים, לרבות ייעוץ משפטי וטופל על ידי מנכ"ל המשרד ומנכ"ל הרשות הלאומית בדרכים ולא על ידי השר".

"לאחר יציאתו לדרך של הקמפיין, הוזמן השר להתראיין בנושא הסכנה שבשליחת מסרונים בנהיגה וכך עשה תוך שהדגיש שיש לפעול לפי הנהלים. באשר לשיקול מערכתי של "קשת" לראיין אישיות כזו או אחרת, יש לפנות לזכיינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully