וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשי מאקו נברו בתחתית הביוב ופרסמו כתבת תדמית על הרוצח השפל"

25.10.2015 / 13:51

בסוף השבוע פורסמה באתר מבית קשת כתבה שהציגה את השינוי שעבר דניאל מעוז, שרצח את הוריו לפני ארבע שנים. אחיו הזדעזעו מהסופרלטיבים שחולקו לרוצח הוריהם ופנו במכתב פומבי לעורך האתר: הסר מיד את הכתבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כתבה בסגנון 'חיים שכאלה'". הכתבה במאקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני משפחת מעוז תוקפים את אתר מאקו, מבית קשת, בעקבות פרסום הכתבה על דניאל מעוז שרצח את הוריו נורית ונח מעוז ודורשים להסירה באופן מידי: "כגוף תקשורתי מוביל בישראל, יש לצפות לקודים בסיסיים של אתיקה מקצועית, עיתונאית ואחריות חברתית", כתבו גיא, ניר ותמר מעוז, אחיו של דניאל.

במגזין סוף השבוע של מאקו, פורסמה כתבה שהציגה את השינוי שעבר בכלא דניאל מעוז. בכותרת הכתבה שהצביע על השינוי החיובי שעבר הרוצח, הוא הציטוט לו: "אנשים תמיד יחשבו שאני מפלצת". בכותרת המשנה נכתב: "מתפלל כמה שרק אפשר, כותב ספר זיכרונות, מאזין באדיקות לתוכניות אקטואליה ועסוק עד מעל לראש בתפקידו כראש צוות ייצור טליתות בכלא. ארבע שנים אחרי שרצח את הוריו ושבוע בלבד אחרי שהודה סוף סוף במעשה, מנסה דניאל מעוז לעשות תיקון ולבנות מחדש את חייו בכלא אשל, הפעם כאדם דתי. בחוץ, הוא יודע, איש כבר לא מחכה לו".

אחיו של דניאל, גיא, תמר וניר, זעומים על פרסום הכתבה. היום (ראשון) פרסם אחיו התאום ניר, פוסט בדף הפייסבוק שלו שבו כתב: "אין הסבר אחר לעובדה שאנשי מאקו נברו בתחתית הביוב ופרסמו כתבת תדמית על הרוצח השפל של הורינו ז"ל. הגיע הזמן שאנשי התקשורת הישראלית יאמצו קודים בסיסיים של מוסר והגינות".

המכתב המלא לעורך מאקו

אתר מאקו מתגייס לטובתו של אחד הרוצחים האכזריים בישראלאין הסבר אחר לעובדה שאנשי מאקו נברו בתחתית הביוב ופרסמו כתבת תדמי...

Posted by Nir Maoz on Sunday, 25 October 2015

|שער המתאים לכתבת 'לייף-סטייל'"

"נשגב מבינתו כיצד בחרתם, עורכי האתר, יחד עם הכתב שמעון איפרגן, לייצר כתבה אוהדת בסגנון 'חיים שכאלה' עם אחד מהרוצחים השפלים והאכזריים ביותר שידע הציבור בישראל"

ניר מעוז, שביקש לשתף את הסטטוס על מנת להפעיל לחץ על העורכים במטרה להסיר את הכתבה, צירף מכתב המופנה לעורך האתר שכתב יחד עם גיא ותמר מעוז. "אנחנו נאלצים לפנות אליך בשל הזעזוע העמוק של משפחתנו מן הכתבה המתיימרת להיות תחקיר עיתונאי, כתבת תדמית חיובית על הרוצח השפל של הורינו", כך פתחו בני המשפחה את מכתבם.

"נשגב מבינתו כיצד בחרתם, עורכי האתר, יחד עם הכתב שמעון איפרגן, לייצר כתבה אוהדת בסגנון 'חיים שכאלה' עם אחד מהרוצחים השפלים והאכזריים ביותר שידע הציבור בישראל", המשיכו במכתבם, וציינו: "נפלאה במיוחד הדרך בה בחרתם להעביר את המסר כי מדובר באדם עדין ונחמד המסייע לחבריו ועובר תקופה קשה, זאת באמצעות שער המתאים לכתבת 'לייף-סטייל' על אדם ש'נשבר' ועבר מהפך עם תמונת לפני ואחרי".

האחים התייחסו לתמונות ששובצו בכתבה וכיתובי התמונות שהציגו את דניאל באור חיובי, בהם "נחשב לאחד האסירים העדינים בכלא", '"מעוז מסייע לאסירים אחרים לנסח כתבי הגנה" ו"האחות תמר, ניתוק הקשר עמה קשה לו במיוחד".

"כל אחת מן הפסקאות בכתבה צינית, אכזרית והזויה יותר מקודמתה. הצגתם רוצח אכזרי שרצח את הוריו מתאוות בצע, תת אדם אשר התעלל בגופות קורבנותיו לאחר ביצוע המעשה, שיקר, רימה והונה את בית המשפט ומדינה שלמה כשטפל את הרצח על אחיו, והממשיך להתעמר במשפחתו במשך ארבע שנים לאחר ביצוע הרצח, כאדם עדין ומיוסר, משורר שחזר בתשובה", המשיכו בני המשפחה שודרשים מלבד הסרת הכתבה, גם התנצלות ופגישה עם הכתב שמעון איפרגן ועורך האתר איתי ולדמן.

ממאקו נמסר בתגובה: "כתבת הפרופיל שפורסמה במגזין הסופ"ש של mako לא תמכה או הצדיקה חלילה את הרצח. בהמשך לבקשת ניר מעוז, ולמרות שטרם קיבלנו פנייתו ישירות, נשמח להיפגש אתו ועם אחיו גיא ותמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully