וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינני יכול עוד עם "מגש הכסף"

2.11.2015 / 17:12

משה פוקסמן המשנה למנכ"ל מרכז מורשת בגין, פנה בתלונה לערוץ 8 ולמועצת שידורי הכבלים והלווין בטענה כי סולפו העובדות בפרק בסדרה המדוברת "מגש הכסף" שבו נותחה משנתו הכלכלית והחברתית של ראש הממשלה השישי מנחם בגין

מנחם בגין. AP
"האשמות בוטות". מנחם בגין/AP

תלונה לערוץ 8 ולמועצת שידורי הכבלים והלווין נגד הסדרה "מגש הכסף", בטענה כי נעשה סילוף היסטורי בהצגתו של ראש הממשלה השישי, מנחם בגין.

משה פוקסמן המשנה למנכ"ל מרכז מורשת בגין, פנה היום (שני) במכתב תלונה לחיים סלוצקי, המפיק את ערוץ 8, בה משודרת הסדרה שאותה יצרו דורון צברי ואמיר בן דוד ובו דרש לערוך תיקונים באחד מפרקי הסדרה.

לטענת פוקסמן בפרק השלישי, שנקרא "שודדי מדינת הרווחה", שבמרכזו עומד פרופ' דני גוטווין, הוא הציג "נרטיב שקרי שאינו מעוגן במציאות", כלשון הכותב, כאשר התייחס לכהונתו של מנחם בגין בראשות ההמשלה.

"גוטווין הציג ניתוח מעוות של המדיניות הכלכלית חברתית בו הוצג בגין כמי ששם לעצמו את הרס מדינת הרווחה וזאת מסיבה פוליטית של פגיעה פוליטית במפלגת העבודה", טוען פוקסמן במכתב שנשלח גם אל מועצת שידורי הכבלים והלווין ואל חברת הכבלים HOT. "ניתוח בוטה זה העלים מפני הצופים את הפרויקטים החברתיים הגדולים ביותר מאז קום המדינה ועד ימינו אנו שיצאו לפועל תחת ממשלת בגין".

בהמשך טוען פוקסמן כי בסדרה לא הוזכרו חוקים חברתיים שעברו בכנסת בתקופת ממשלתו של בגין, ומוסיף: "לצערי הרב, מנחם בגין שהלך לעולמו לפני למעלה מעשרים שנה, אינו מכהן עוד בתפקיד ראש הממשלה או יו"ר תנועת הליכוד. הוא אינו מסוגל לכנס מסיבת עיתונאים ולהזים את האשמות הבוטות שהוטחו בו על הרס החברה הישראלית וזאת בשם רווחים פוליטים צרים. לעומת זאת, פרופ' גוטווין שהינו אדם פוליטי שלקח חלק פעיל בקמפיינים של שלי יחימוביץ ואילן גילאון קיבל על ידכם שעת שידור שלמה ללא כל בקשת תגובה או הבאת דעות אחרות".

"הפרשנות פתוחה לביקורת ולדיון ציבורי"

מהפקת "מגש הכסף" נמסר בתגובה: "פרופ' דני גוטוויין, המוביל את הפרק 'דני גוטוויין ושודדי מדינת הרווחה' במסגרת הסדרה 'מגש הכסף' הוא ראש החוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת חיפה. תיאור שנותיו של מנחם בגין כראש ממשלת ישראל מבוסס על נתונים רבים שגם מוצגים בסדרה (עליות המחירים, האינפלציה, ייקור האשראי, הורדת הסובסידיות, עליית שיעורי העוני, קריסת הבורסה, נפילת המניות הבנקאיות ועוד)".

"פרופ' גוטוויין מציג בסדרה את הפרשנות שלו להיסטוריה הכלכלית של ישראל. פרשנות זו מבוססת על שנים רבות של מחקר ועל בקיאות מפליגה בתחום. כמו כל פרשנות - גם פרשנותו של פרופ' גוטוויין פתוחה לביקורת ולדיון ציבורי שאנו מברכים עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully