וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השבוע: הון-עיתון-קדמון

5.11.2015 / 14:02

בעיתון של שלדון לגלגו על החלטת אגודת העיתונאים להעניק פרס מפעל חיים לכתבת מהאימפריה של נוני. איך זה קשור לעובדה שדרור אידר ביקש להשתתף בכנס אילת, ומה בין אלו לשופטת מרים נאור ולרונאל פישר? וואלה ברנז'ה השלימה את הפאזל

סימה קדמון. צילום: אביגיל עוזי, מערכת וואלה! NEWS
"אין ספק שיש לחברי ועדת הפרס הומור". סימה קדמון/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אביגיל עוזי
"שימו לב לנימוקים: 'בשנה זו (שנת בחירות) בלטה קדמון עם ניתוחים מבריקים ומחכימים של מערכת הבחירות ותוצאותיהן'. אין ספק שיש לחברי ועדת הפרס הומור"

ב"ישראל היום" התקשו להתאפק והבוקר (חמישי) תקף דרור אידר את כתבת "ידיעות האחרונות" סימה קדמון, לאחר שנבחרה לקבל פרס מפעל חיים על ידי אגודת העיתונאים בכנס העיתונות באילת.

ברקע הטור שכתב אידר ניצבת כמובן המלחמה המרה בין העיתון של נוני מוזס לבין העיתון של שלדון אדלסון. אולם היה מי שהצביע על סיבה נוספת: אידר ככל הנראה לא ממהר לברך על החלטת אגודת העיתונאים, משום שפנה לאגודה בדרישה לקחת חלק בשני פאנלים בכנס אילת ה-9 שיתקיים בעוד כשבוע ונתקל בסירוב.

ומה היה לאידר לומר על המתחרה מרחוב מוזס? "טעתה בענק, וקיבלה פרס", טענה כותרת הטור שפרסם הבוקר על פני עמוד שלם. "בדרך כלל מגיעות ברכות למי שזוכה בפרס על 'מפעל חיים' אבל כדאי לבדוק מדוע ועל מה החליטה אגודת העיתונאים להעניק פרס לעיתונאית 'ידיעות' סימה קדמון", כך פותח אידר את טורו, "לא דבר קל ערך הוא לחפש בנרות מדוע ועל מה זכתה גברת קדמון בפרס - שימו לב לנימוקים: 'בשנה זו (שנת בחירות) בלטה קדמון עם ניתוחים מבריקים ומחכימים של מערכת הבחירות ותוצאותיהן'. אין ספק שיש לחברי ועדת הפרס הומור".

דרור אידר. נמרוד סונדרס
דרור אידר/נמרוד סונדרס

"דרור אידר והחינמון נותנים שיעור בעיתונות לסימה קדמון?"

גורם בידיעות: "דרור אידר והחינמון נותנים שיעור בעיתונות לסימה קדמון? זה מופרך בדיוק כמו שרונאל פישר ייתן שיעור במשפטים לנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור"

בהמשך ערך אידר השוואה בין ניתוחיה הפוליטיים של קדמון לפני הבחירות לבין התוצאות בפועל, וסיים בתמיהה מדוע הזעם הופנה לאחר הבחירות כלפי ענת וקסמן ואלונה קמחי בעקבות התבטאויותיהן ולא כלפי קדמון שאותה הוא מכנה בשלב מסוים "קדמונית".

בידיעות אחרונות סירבו להגיב, אולם גורם בעיתון מסר לוואלה ברנז'ה: "דרור אידר והחינמון נותנים שיעור בעיתונות לסימה קדמון? זה מופרך בדיוק כמו שרונאל פישר ייתן שיעור במשפטים לנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור".

יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב, רותם אברוצקי, אמר בתגובה לדברים: "לא רק הניתוחים של סימה קדמון עומדים למבחן אלא כל פועלה העשיר ורב השנים. כתיבתה איכותית ומשובחת שלא לומר קאנונית ולו רק בשל כך היא בהחלט ראויה לכל פרס. מהות הפרס שהאגודה מעניקה מצוי בשמו: זהו פרס על מפעל חיים. לזכותה של קדמון יש עשרות שנים של עבודה עיתונאית משובחת, הרבה יותר מלכותב הטור – דרור אידר. אני לא זוכר תחקיר אחד שלו. מדובר בשגריר עמדה שאידיאולוגיה פוליטית מניעה אותו. להבנתי הוא עצמו אינו עיתונאי במובן הקלאסי של הגדרת התפקיד. אני לא רוצה להיגרר לבוץ וחשבונאות, אבל אני מאחל לאידר שיעסוק גם הוא בעבודה עיתונאית אמיתית ואם יתמיד בכך, אפשר וגם הוא יקבל יום אחד פרס מפעל חיים".

דרור אידר מסר בתגובה: "נכון, ביקשתי להשתתף בשני מושבים ולא רק אחד, אם אני כבר נוסע לאילת ולכן לא אשתתף השנה בכנס. אבל אין לזה כל קשר למה שכתבתי על סימה קדמון, הרי לא תקפתי את ראשי האגודה, התייחסתי לקדמון, וזו אינה הפעם הראשונה שאני כותב עליה ומתייחס לכתיבה הרעה שלה. זה מצחיק, אם היו אומרים מפעל חיים באופן כללי, אני יכול להבין אבל לקשור את זה לניתוחים מבריקים בבחירות? דחילק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully