וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת התרבות: "צריך לבטל את התמיכה בגלי צה"ל"

5.11.2015 / 11:54

השרה מירי רגב מיהרה להגיב לשר הביטחון שהטיל וטו על התערבותה בגלי צה"ל והפלייליסט של גלגלצ ואסר על מפקד התחנה להיפגש איתה: "שר הביטחון שכח שגלי צה"ל צריכה להביא את קולות החברה הישראלית"

שרת התרבות והספורט, מירי רגב. ברני ארדוב
"תחנה צבאית מאיימת על אמנים?". מירי רגב/ברני ארדוב
"מדובר בתחנה שמתחרה בתחנות אחרות, ואין שום סיבה שישקיעו כסף בה. למה שלא יעבירו אותו למורים חיילים או למשימות צבאיות אחרות? אני באופן אישי חושבת שצריך לבטל את התמיכה בגלי צה"ל, והעליתי זאת בפני ראש הממשלה"

"צריך להפסיק לפחד מהלגיד את הדברים בקול רם. מדובר בתחנה שמתחרה בתחנות אחרות, ואין שום סיבה שישקיעו כסף בה. למה שלא יעבירו אותו למורים חיילים או למשימות צבאיות אחרות? אני באופן אישי חושבת שצריך לבטל את התמיכה בגלי צה"ל, והעליתי זאת בפני ראש הממשלה", כך אמרה היום (חמישי) שרת התרבות מירי רגב, לאחר ששר הביטחון משה (בוגי) יעלון הטיל ויטו על יוזמת השרה לבצע שינויים בתחנה הצבאית.

הבוקר פורסם ב"ידיעות האחרונות" כי שר הביטחון פנה למפקד גלי צה"ל ירון דקל וביקש שלא ייפגש עם השרה ושלא יישלח נציגים מהתחנה לפגישות עם משרד התרבות, על מנת למנוע התערבויות בתוכן ושינויים בפלייליסט.

רגב מיהרה להגיב, ומסרה הבוקר: "לצערי, גם לאחר השיחה עם שר הביטחון, אני מבינה שהוא שכח שגלי צה"ל צריכה להביא את קולות החברה הישראלית. גם הרמטכ"ל טען שאת גלגלצ צריך לסגור, אבל לא בשביל זה אנחנו פה. האם התחנה תיסגר בפניהם של אנשים מז'אנרים אחרים? שר הביטחון נותן גיבוי לדקל ולגלגצ, שמייצגים רק זרם אחד בתרבות הישראלית. גלגלצ תחנה אליטיסטית. זו לא פעם ראשונה ששר הביטחון לא נותן גיבוי. הוא פספס הזדמנות נדירה לעשות שינוי. אני מתכוונת לצאת למאבק ציבורי בכנסת, לו יש גיבוי מרוב השרים ומחברי הכנסת".

"איזה מין דבר זה? תחנה צבאית מאיימת על אמנים?"

רגב הוסיפה והתייחסה לוועדת הפלייליסט שבה היא מבקשת לערוך שינויים: "ביקשתי שהוועדה תהיה מורכבת גם מאנשים נוספים. שתהיה תרבותית בלבד, כדי שתיתן ביטוי לז'אנרים אחרים. לא יכול להיות שהתחנה הזו תשדר מוסיקה לועזית יותר ממוסיקה עברית. מפקד גל"צ אמר לי כי הוא מתכנן העלאה של המינון של המוסיקה הישראלית ל-55 אחוז. זה מראה שהוא מבין את המצב. בנוסף, אמר כי הוא מעוניין להקים תחנת אחות, סוג של גלגלצ 2. הוא חשב שאני אאשר דבר כזה. שיא החוצפה. אמרתי לו שלא יהיה שום דבר כזה".

השרה המשיכה: "נקיים דיון בוועדת החינוך ונעלה את זה לשיח הציבורי. ניראה איך אנחנו מביאים לכך שגלגלצ תהיה תחנה שמייצגת את כל עם ישראל. שר הביטחון פספס הזדמנות גדולה לעשות שינוי חברתי בגלגלצ, ולמעשה בחר להצטרף לדקל. לא הגיעו אליי רק זמרים מזרחיים אגב, אלא גם מז'אנרים אחרים. רוב האמנים פוחדים להציג את עצמם, כי הם מפחדים לצאת נגד גלגלצ. איזה מין דבר זה? תחנה צבאית מאיימת על אמנים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully