וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים רחוק, רואים כפול

11.11.2015 / 10:45

ערוץ 10 חוזר היום לדו קרב מול ערוץ 2 עם הסדרה המצליחה "בייבי בום". ממול, זכיינית ערוץ 2 קשת שלא תוותר על הבכורה, תשיב מלחמה עם "כפולים". ניתוח של וואלה ברנז'ה מעלה כי בקרב על הרווחיות, כלל לא בטוח שהמנצח האמיתי הוא זה שיוביל ברייטינג

בייבי בום. צילום: אוהד רומנו
עיבוד תמונה: שיין הורוביץ',
פחות רייטינג, לא הרבה פחות רווחי. "בייבי בום"/צילום: אוהד רומנו עיבוד תמונה: שיין הורוביץ'
עלות הערב של זכיינית ערוץ 2 שבו משודרים שני פרקים עומד על פי הערכות על יותר ממיליון וחצי שקלים. עלות הערב של ערוץ 10 נאמד בפחות מ-400 אלף

אחרי שנה שבה הורגלו צופי הטלוויזיה לשפות שונות כמעט לחלוטין בין המסך של ערוץ 2 לזה של ערוץ 10, צפוי הערב (רביעי) להתחדש הדו קרב: "בייבי בום" מול "כפולים", שני הקלפים המאוד יקרים של הגופים המשדרים.

תוכנית הדוקו-ריאליטי "בייבי בום" של ערוץ 10 תושק אחרי שנה צנועה ורזה, שבה לא פעם הצהיר מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי כי הוא מסתפק ברייטינג חד ספרתי, וזאת לאחר שוויתר לגמרי על הריאליטי ועל הפקות יקרות וכבדות.

הסדרה שתעלה בעונתה השלישית, מושקעת ויקרה במושגים של הערוץ. על פי הערכות, עלות כל פרק עומדת על יותר מ-300 אלף שקלים. בעונה החדשה השקיע הערוץ קצת יותר, לאחר שהוסיף פיצ'רים כמו רכבים, ו-50 מצלמות HD בחדרי הלידה.

את הקלף החזק ביותר בלוח השידורים של העונה בחרו בערוץ 10 להציב מול זכיינית ערוץ 2 קשת. בערוץ העדיפו שלא לקחת סיכונים מול הזכיינית רשת, שמשדרת את "הישרדות" אשר מניבה עד כה נתונים נאים, והעדיפו לפתוח חזית מול הלוח הנוח של קשת, הכולל גם את הריאליטי "בית ספר למוסיקה" שלפני המעבר לסוף השבוע הגיע ל-24.8% בלבד.

קשת מתמודדת בימים אלו עם מחלוקת מול הרשות השנייה ודורשת הפחתה בסוגה עילית בשיעור של 27% המהווים 80 מיליון שקלים. בכל זאת, היא אינה ממהרת לוותר על הבכורה ומתמודדת עליה דווקא עם סוגה עילית: פרק כפול של הסדרה "כפולים". הערב, יש לציין, תשודר לצד פרק אחד של "כפולים" תוכנית דוקומנטרית על החיסול בדובאי שעליו מבוססת הסדרה. אבל בדרך כלל צפויה "בייבי בום" להתמודד מול שני פרקים ברצף. שני הפרקים האחרונים של "כפולים" אמנם נחלשו, אבל הניבו רייטינג נאה של 26.3% בפרק הראשון ו-24.4% בפרק ששודר אחריו.

הצצה כפולים פרק 3.
כמעט כמו ריאליטי. "כפולים"

חרם הפרסומות של קשת

על פי גורמים בענף קשת גובה יותר על נקודת רייטינג, אולם דרמת המתח כמעט ואינה נקטעת לטובת פרסום. לפני כשבועיים בעת השקת הסדרה בפרק כפול הוקצו 13:36 דקות לטובת פרסום

גם לקשת יש מה להפסיד. מלבד היוקרה, האגו והתדמית של זכיינית חזקה מול ערוץ 10 שרק יצא ממשבר הישרדות, השקיעה קשת בכל פרק, כך על פי הערכות, יותר מ-700 אלף שקלים. יש אף המעריכים כי עלות כל פרק נאמדת בסכום של 840 אלף שקלים – כמעט כמו ריאליטי. אלא שבניגוד לריאליטי ובניגוד ל"בייבי בום", שעלותה נמוכה בהרבה, לא מדובר בשעה וחצי לפרק אלא בכ-40 דקות בלבד. המשמעות: עלות הערב של זכיינית ערוץ 2 שבו משודרים שני פרקים עומדת על פי הערכות על יותר ממיליון וחצי שקלים. עלות הערב של ערוץ 10 נאמד בפחות מ-400 אלף.

ומה בנוגע להיקף הצפייה? את העונה הראשונה השיקה "בייבי בום" בינואר 2014 עם 19.9% צפייה וממוצע עונתי של 18.1%. העונה השנייה הושקה בנובמבר 2014 עם נתון של 19.7% וממוצע של 18.6% צפייה. בערוץ מצפים להמשך נתונים גבוהים וגם בעונה הזאת התחזקו ביובל כהן, העורך שעומד מאחורי הצלחת שתי העונות הקודמות ומי שבין השאר אחראי גם על הצלחת "דה וויס" ברשת.

אולם עבור ערוץ 10 גם במקרה שבה הסדרה שעד כה הניבה נתונים נאים לערוץ תצנח ל-14% צפייה, הערב שיכלול 18 דקות של פרסומות לא ייגמר בהפסדים. במקרה של קשת הסוגיה קצת יותר מורכבת. אמנם על פי גורמים בענף קשת גובה יותר על נקודת רייטינג, אולם דרמת המתח כמעט ואינה נקטעת לטובת פרסום. בעת השקת הסדרה בפרק כפול הוקצו 13:36 דקות לטובת פרסום: כשבע דקות בלבד בשעה שבין 21:00 ל-22:00 ושבע דקות נוספות בשעה שלפניה. בערוץ 10 הוקצו 11:55 דקות בשעה הראשונה וכמעט 8 דקות בשעה שלאחריה. בסך הכל נרשם פער של שש דקות פרסום בין גופי השידור. בשבוע שעבר, בערב נוסף של פרק כפול הקצתה קשת כשש דקות בלבד בשעה הראשונה וכמעט שמונה וחצי דקות בשעה שלאחריה. בערוץ 10 היו כשש דקות בשעה הראשונה וקצת יותר מ-11 דקות בשעה שלאחריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

האסטרטגיה: צפו בזמן אמת

גם בערבים הבאים לא בטוח שקשת תוכל לשלב יותר פרסומות, בעיקר בשל השינויים בהרגלי הצפייה והעובדה שיותר ויותר מעדיפים לצפות בסדרות ברצף. זו, כנראה, הסיבה שבקשת עלו עם פרומו לקראת יום רביעי שמבהיר את היתרונות בצפייה בזמן השידור. מלבד ההכנסות מפרסום בקשת ייהנו גם מהכנסות מהמכירה לגופים בינלאומיים, בהם ערוצי FOX שיפיצו את הסדרה ל-127 מדינות.

בשלב הזה מוקדם לקבוע מי ינצח בדו קרב המחודש. אולם לא מוגזם להניח שהסתיו הנוכחי מאתגר ומורכב במיוחד עבור קשת, וזאת עוד בטרם עליית "האח הגדול" ותוכניות הענק שמניבות לא מעט רייטינג והכנסות. עבור ערוץ 10, כך נראה, העונה הנוכחית היא תחילתה של יציאה מאוד זהירה והדרגתית משנה אמנם רווחית, אבל מאוד רזה מבחינה טלוויזיונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully