וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסאגה: אושר לוח השידורים של קשת

11.11.2015 / 12:10

קשת שדרשה הפחתה של 27% במחויבויות התוכן, קיבלה את עמדת הרשות השנייה והגישה לוח שידורים מלא שאושר על ידי ועדת טלוויזיה

אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
"שיח פתוח ולא מתפשר". אוה מדז'יבוז'/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

המחלוקת בין זכיינית ערוץ 2 קשת לבין הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הסתיימה. הבוקר (רביעי) אישרה ועדת הטלוויזיה של קשת את לוח השידורים לעונה.

בתחילת השבוע בוטלה ישיבת ועדת טלוויזיה בראשות דורלי אלמגור לאחר שקשת טרם העבירה לוח שידורים מלא לשנת הזיכיון הנוכחית. הסיבה: קשת דרשה הפחתה ממחויבויות התוכן בשיעור של 27%, שאותה קיבלה לפני שנתיים יחד עם הזכיינית רשת במסגרת הארכת הזיכיון לערוץ 10, בטענה שנותרה באותו המעמד. מנגד, העמדה המשפטית המשותפת למשרד התקשורת ולרשות השנייה קבעה כי זכייניות ערוץ 2 אינן זכאיות להפחתת מחויבות התוכן לתקופת זיכיון זו.

בסופו של דבר, לאחר מרתון פגישות בין יו"ר הרשות השנייה וחברי ועדת טלוויזיה וגורמים בקשת, קיבלה הזכיינית את עמדת הרשות השנייה והגישה על פי דרישת הרשות השנייה לוח שידורים מתוקן הכולל את מלוא מחויבות התוכן.

אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה, מסרה בתגובה: "על אף עמדתה המקורית, אני שמחה שבאמצעות תהליך אינטנסיבי ושיח פתוח אך בלתי מתפשר בין הרשות השנייה לזכיינית, קשת החליטה לקבל את עמדת הרשות והגישה לוח שידורים מלא. עלינו מוטלת החובה לשמור על האינטרס הציבורי ללוח שידורים מגוון ועשיר הפונה למגוון קהלים ומפתח את היצירה הישראלית, נושאים שנמצאים בראש מעייננו ונוסיף לקדם אותם בעקביות וללא פשרות".

דורלי אלמגור, יו"ר ועדת טלוויזיה הוסיפה: " לוח השידורים שהוצג היום על ידי קשת הוא מגוון ומעניין, והוא ממלא אחר דרישתה של ועדת טלוויזיה כפי שהובהרה לקשת - עמידה מלאה בכל המחויבויות ליצירה ישראלית בסוגה עילית הקבועות בחוק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully