וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו הגיע לדיון בעליון; חסידיו תקפו את צוותי התקשורת

וואלה ברנז'ה

16.11.2015 / 13:08

הרב שהורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי חקירה הגיע לבית המשפט העליון לדיון בערעור שהגיש על גזר דינו. נאמניו סירבו לאפשר לצלמים להתקרב אליו, דחפו אותם, הדפו את המצלמות והניפו חולצות אל מול העדשות. צפו

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

הרב יאשיהו פינטו, שהורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי חקירה ונידון לשנת מאסר, הגיע היום (שני) לבית המשפט העליון לדיון בערעור שהגיש בנוגע לגזר דינו. עם הגעת צוותי התקשורת למקום, החלו חסידיו לתקוף את הצלמים בניסיון להסתיר את הרב מעדשות המצלמה. בתיעוד של צלם וואלה! NEWS, נראים נאמני פינטו דוחפים את הצוותים, מרימים חולצות בפני המצלמות על מנת להסתיר את התמונות ומרחיקים אותם מהאזור שבו היה הרב.

צלם וואלה! NEWS, רוני כנפו, סיפר: "הם הקיפו אותי מכל הצדדים ועשו הכל כדי שלא אצלם; הכו אותי עם בקבוקי קולה ודרכו עליי". אחד מהם אמר לכנפו: "אתה לא תצלם, בוגד. אני נכנס בך אם אתה לא מפסיק".

לדבריו, "ניסיתי להסביר לו שאני רק עושה את העבודה שלי והוא השיב: 'ואני עושה את העבודה שלי. זוז, לא כדאי לך לצלם'". עוד הוסיף כנפו: "עצוב שאנשים כאלה עושים שימוש בדת לאג'נדה מכוערת ואלימה".

שלב הטיעונים לעונש בתיק נגד הרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב, מאי 2015. דרור עינב
פינטו/דרור עינב

הדיון בעליון מגיע על רקע קמפיין אגרסיבי של הרב, בטענה כי הפרקליטות הסתירה ממנו חומרי חקירה והסדר הטיעון נחתם תחת לחץ שהופעל עליו. פינטו נשא דרשה בפני חסידיו ביום חמישי, ובה אמר כי "חסד הפך לשוחד, שקר הפך לעובדה והאמת נדרסה". "אנחנו משוכנעים, בעזרת השם, שבית המשפט העליון לא יחמיץ הזדמנות לתקן את העוול ועיוות הדין והאמת שהיו מנת חלקנו עד כה, אנו בטוחים בחפותנו", אמר. "לא נשקוט עד אשר כל האמת שמאחורי הפרשה תהיה גלויה במלוא היריעה לכלל הציבור, אמת ומשפט שפטו בשעריכם".

הרב המקובל הודה כי נתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, ששם קץ לחייו ביולי האחרון, אולם עתה טוען כי למעשה היה מדובר בהמשך תמיכה תקציבית מרובת שנים של הרב במשפחתו של קצין המשטרה הבכיר. לטענת אנשי הרב, נמנעה מהם האפשרות להגיש את עדויותיו של תנ"צ ברכה במשטרה, חומרים שיש בהם לשפוך אור על היחסים הקרובים בינו ובין פינטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully