וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו עוף החול: שובו של הבן צבי

18.11.2015 / 14:02

לוואלה ברנז'ה נודע כי שלמה בן צבי שנעלם מהנוף התקשורתי עם התרסקות "מעריב" שב לפעילות בקבוצת "תכלת" הכוללת 19 מגזינים, שאותה מנהל אחיו. בינתיים הצליח בן צבי לעצור את עסקת מכירת 50% מהמגזינים "דרך האוכל" ו"הורים וילדים" ולמנוע את סגירת המגזין בעריכת אשתו

שלמה בן צבי, מול מקור ראשון בכנס אילת לעיתונות 2011, נובמבר 2011. ברני ארדוב
תוכניות ל-2016. שלמה בן צבי/ברני ארדוב

שלמה בן צבי חוזר לתקשורת. לוואלה ברנז'ה נודע כי בשבועות האחרונים חזר בן צבי לפעילות בקבוצת המגזינים "תכלת", שנוהלה על ידי אחיו עקיבא גולדבלום ואשתו של בן צבי שרה ג'ו שערכה את המגזין "סגולה".

הרקע לשובו של בן צבי נעוץ ככול הנראה בהחלטתו של גולדבלום למכור 50% מהמגזינים "דרך האוכל" ו"הורים וילדים" לקבוצת "דרך התוכן", של איתן זינגר, גל קריינר ואורן ציבלין. מחלוקת נוספת שהתעוררה בין האחים היא סביב הכוונה לסגור את המהדורה האנגלית של המגזין שעורכת ג'ו, מי שאפשרה בסופו של דבר את רכישת הקבוצה, הכוללת 19 מגזינים, באמצעות כספו של אביה המנוח קונרד מוריס. התערבותו מנעה את סגירת "סגולה" ואת מכירת "דרך האוכל" ו"הורים וילדים". מבדיקת וואלה ברנז'ה עולה כי נעצרה עסקת המכירה בהיקף של 2 מיליון שקלים, שאמורה הייתה להיחתם לפני כחודשיים.

בינתיים בן צבי מסתובב במסדרונות "תכלת", מקיים ישיבות עם אנשי אגף המסחר ומחלקת המנויים ובמהלכן הוא מגבש תוכניות אסטרטגיות לשנת 2016.

לפני החזרה המאוד שקטה לקבוצת המגזינים, עזב בן צבי את עסקי התקשורת לאחר התרסקות עיתון "מעריב" שנמכר לקבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" בבעלות אלי עזור ב-4 מיליון שקלים בלבד. את מקור ראשון, אתר האינטרנט NRG ובית הדפוס של מעריב רכש שלדון אדלסון הבעלים של ישראל היום.

התקופה הקצרה והסוערת במעריב הסתיימה במרץ 2014 לאחר שבן צבי פנה לבית המשפט וביקש לצו הקפאת הליכים. לפני כן, עם רכישת העיתון חתם עם העובדים על הסכם קיבוצי אולם אז החלו המחלוקות על יישומו ובעיצומו של המאבק שבתו העובדים ומנעו את יציאת העיתון לאור. מנגד, בן צבי פיטר כ-100 עובדים, בהם עיתונאים בכירים שהיו מזוהים עם העיתון במשך שנים.

עוד לפני מעריב היה מעורב בן צבי בשורה עסקאות בתחום התקשורת שהסתיימו בקריסה, בהן הקמת ערוץ הטלוויזיה "תכלת" שנסגר, ההשקעה המשותפת עם שלדון אדלסון בחינמון "ישראלי" שגג את השניים לסכסוך בבית המשפט ורכישת מניות בערוץ 10. כעת, לפחות על פי עדויות שהגיעו לוואלה ברנז'ה, חוזר בן צבי לעסקי התקשורת עם שאיפות והשקעות צנועות הרבה יותר במסגרת קבוצת המגזינים שבבעלות המשפחה.

בן צבי הכחיש כי שב לפעילות ב"בתכלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully