וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר משרד המשפטים על "הארץ": "שנאה עצמית על סף האנטישמיות"

22.11.2015 / 15:23

דובר משרד המשפטים משה כהן, יצא במתקפה נגד עיתון הארץ: "לפעמים נדמה לך שאתה קורא עיתון מהשטחים". עמוס שוקן לוואלה ברנז'ה: "מצער שאלה התגובות של איש בכיר במשרד שהחזון הציוני יעד לו תפקיד מרכזי בהגנה על הדמוקרטיה הישראלית". כהן: "עומד מאחורי כל מילה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"את דעותיי הפוליטיות מביע בקלפי". הסטטוס של כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר משרד המשפטים משה כהן, תוקף את עיתון "הארץ", בטענה שהעיתון מציג עמדות אנטי ישראליות "על סף האנטישמיות", כלשונו.

כהן העלה בדף הפייסבוק שלו צילומי מאמרים שפורסמו בסוף השבוע בעיתון "הארץ", בהם המאמרים של זוהיר אנדראוס תחת הכותרת "שב"כ שיש לו מדינה", אברהם בורג עם הכותרת "ההגירה היהודית אל הכוח" ויוסי שריד שטורו קיבל את הכותרת "בינתיים בימין: כולם כהניסטים". כהן הוסיף צילום של תמונת חנין זועבי כפי שהופיעה בעיתון, עם הכיתוב שהעניקו העורכים: "מזכירה דברים שכתב פרימו לוי". את המקבץ המצולם תחם כהן בהתייחסות קצרה: "עמודי הדעות של 'הארץ' בסופ"ש האחרון. איך אומרים? לא נגענו...".

הסטטוס של כהן, שמעמדו הוא של עובד מדינה בכיר, עורר ויכוח בין התומכים לבין המתנגדים לעמדות שמייצג "הארץ". בשלב מסוים הגיב כהן עצמו, וציין: "מילא המאמרים, העניין הוא המניפולציות בעריכה: איזה כותרות נותנים, איפה ממקמים כל מאמר, מה בוחרים להבליט מתוך הטקסט, וכו'. כאן רואים בבירור את היד המכוונת, מלאת ארס ושנאה עצמית, על סף האנטישמיות. לפעמים נדמה לך שאתה קורא עיתון מהשטחים, מתורגם לעברית. כאילו שחסר מי שיקטרג על עם ישראל".

בהמשך, היה מי שהציע לכהן לעבור לקרוא את העיתון "ישראל היום". כהן כתב בתגובה: "ההלקאה העצמית האובססיבית, מלאת רמיזות ואמירות שמהן משתמעת דה-לגיטימציה של הציונות. איכשהו יוצא שהיהודי הוא תמיד הנבל, תמיד אשם, תמיד יוצג כקלגס אכזר. אני לא רחוק ממך בהבנת המציאות ואת דעותי הפוליטיות ברשותך אני מביע רק בקלפי, אבל עדיין אני רואה כאן הזדהות רגשית ורעיונית עם האויבים הגרועים ביותר שלנו, ומודה באשמה - זה באמת מפריע לי, מה לעשות. אתה באמת חושב שהמצב פה דומה לגרמניה בשנות ה-30? חנין זועבי זה פרימו לוי? נו, באמת".

גם היום בבוקר נמשך הדיון על הדף הפייסבוק של כהן סביב "הארץ". כהן צילם את מאמרו של רוגל אלפר שבו קרא ליהודי צרפת להישאר בצרפת, וסיכם: "העיתון של הבוקר, מילה אחרונה בדיון המעניין שניהלנו כאן".

עמוס שוקן. ראובן קסטרו
"מסכנים את החזון הציוני". עמוס שוקן/ראובן קסטרו

עמוס שוקן: "נציג העיוות של משמעות הציונות בישראל של היום"

בתגובה לדברים מסר מו"ל עיתון "הארץ" עמוס שוקן לוואלה ברנז'ה: "'ארס ושנאה עצמית על סף האנטישמיות', 'הלקאה עצמית' 'דה לגיטימציה של הציונות', 'הזדהות רגשית ורעיונית עם האויבים הגרועים ביותר שלנו', הם הביטויים הנשמעים תדיר מפיהם של אנשים שרוצים להסיר מהדרך התנגדות וביקורת על משטר האפארטהייד שישראל מנהלת בשטחים, על שלילת הזכויות של הפלסטינים, על ההתעלמות מקיומם, ועל השאיפה שיתאדו. אלה ביטויים של אנשים שמכנים בשם 'ציונות' מדיניות ומעשים אנטי ציונים במהותם, וכאלה שמסכנים את החזון הציוני".

שוקן הוסיף כי "מצער שאלה התגובות של איש בכיר במשרד שהחזון הציוני יעד לו תפקיד מרכזי בהגנה על הדמוקרטיה הישראלית, אך אין לכחד, לפי ההתבטאויות שלו הוא נציג מובהק של הפרוורסיה והעיוות של משמעות הציונות והדמוקרטיה בישראל של היום".

כהן מסר בתגובה לוואלה ברנז'ה: "אני עומד מאחורי כל מילה שכתבתי בדף הפייסבוק הפרטי שלי. ישראל איננה גרמניה הנאצית של שנות ה-30".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully