וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותב הוא נותן חסות בכנס דה מרקר

24.11.2015 / 14:02

התובנות של שרגא בירן ואלדד פרשר בנושא מצוקת הדיור קיבלו ביומיים האחרונים מקום של כבוד בדה מרקר, אלא שאיש לא טרח לציין שהכותבים - יו"ר המכון לרפורמות מבניות ומנכ"ל מזרחי טפחות - היו בין נותני החסות המרכזיים לכנס שיזם העיתון. סמי פרץ: "טעות שלנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טעות, קורה. סמי פרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

במדור הדעות של העיתון הכלכלי "דה מרקר" בלט אתמול (ראשון) טור דעה של יו"ר המכון לרפורמות מבניות שרגא בירן, תחת הכותרת "כחלון, איכה? הזכות לדיור כעיקרון יסוד". בשורה התחתונה של המאמר קרא בירן לפעול ליצירת "מדיניות שתיקבע בחקיקה מוסדרת – בית לכל משפחה כזכות יסוד". בתוך הטור עצמו הופיעו שתי מודעות עצמיות לקידום הכנס שנערך ביוזמת דה מרקר - "נלחמים על הבית". בסוף הטור הארוך, שלווה בגרף הממחיש את הפער בין העשירון העליון לתחתון במגורים בדירות בבעלות, צוין שהכותב, בירן, הוא מייסד המכון לרפורמות מבניות.

אולם דבר אחד לא צוין שם: שהמכון בראשו הוא עומד היה נותן החסות המרכזי לכנס שערך העיתון.

חזרה לכנס עצמו שנערך אתמול, ובו מר בירן, באופן טבעי נשא דברים טרם פתיחת המושב הראשון. סיכום הדברים שנשא הובאו בהבלטה בידיעה נוספת שפורסמה היום ב"דה מרקר", לצד הדברים שאמרו בכנס ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ושר הבינוי יואב גלנט. גם היום, בשום שלב לא צוין בעיתון שבירן העניק חסות לכנס.

בירן לא היה היחיד שנהנה מחשיפה בולטת בתמורה להענקת חסות. במסגרת סיכום הכנס הובאו הדברים שנשא אלדד פרשר, מנכ"ל מזרחי טפחות. גם במקרה של פרשר שהוצג כ"מנכ"ל בנק מזרחי טפחות שהוא השחקן הגדול בשוק המשכנתאות מקרב בנקים". גם במקרה זה, באופן מפתיע, לא צוין - שבנק מזרחי טפחות היה בין נותני החסויות לכנס.

לפני כשבועיים התייחס מול "הארץ" עמוס שוקן בראיון לוואלה ברנז'ה לנושא הכנסים והתוכן המלווה אותם. שוקן, שנשאל האם לא מדובר בתוכן שיווקי במקרה שמעניק החסות משלם ומקבל חשיפה, השיב: "אם אתה מביא מישהו לכנס ורוצה לעשות פרומושן לכנס ויש בזה עניין, זו לא בעיה מבחינתי. יש בזה קרבות גדולים", שוקן הוסיף כי "בעניין הזה אין הנחות, וזה בהחלט מקשה עלינו. הנה, רק לאחרונה הפסדנו איזה כנס באשדוד לכלכליסט וחלק מהטיעונים של מארגניו היו ש'הם לא מצליחים לתת ללקוח את מה שהם רוצים'".

סמי פרץ, עורך דה מרקר, פרסמתם טור דעה של שרגא בירן, יו"ר המכון לרפורמות מבניות, שהעניק חסות לכנס שערכתם "נלחמים על הבית". לא היה מקום לגילוי נאות?

"היה מקום בהחלט. טעות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully