וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים לנתניהו: סגירת כלי תקשורת ערביים – פגיעה בחופש הביטוי

26.11.2015 / 12:15

ארגון העיתונאים פנה לרה"מ ושר התקשורת והזהיר מפני ההשלכות של סגירת העיתון הוותיק "סוות' אל-חק ואל-חורייה" ואתר האינטרנט של העיתון ע"י השב"כ; בנוסף, התייחסו בארגון לכך שכ-30 העיתונאים העובדים בהם איבדו את פרנסתם

נתניהו בירך את פולארד לרגל שחרורו: "ייחלתי ליום הזה". צילום מסך
30 עיתונאים פוטרו. בנימין נתניהו/צילום מסך

ארגון העיתונאים פנה לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו והזהיר כי סגירת שני כלי תקשורת, העיתון "סוות' אל-חק ואל-חורייה" ואתר האינטרנט שלו PLS48 - על ידי המשטרה והשב"כ בשבוע שעבר מהווה פגיעה חמורה בחופש הביטוי ובחסיון העיתונאי.

"המו"ל של שני כלי התקשורת האלה הוא התאגיד מואססת אלבלאג' ללאעלאם בע"מ, שנסגר במסגרת החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני שבראשותך, כחלק ממהלך הוצאתה אל מחוץ לחוק של התנועה האסלאמית", כך צוין במכתב לנתניהו שהעתקים ממנו נשלחו לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר הפנים סילבן שלום, ראש לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן ונשיאת מועצת העיתונות, השופטת דליה דורנר.

"סגירה של כלי תקשורת על ידי כוחות הביטחון היא צעד קיצוני שאין לו כמעט אח ורע במשטרים דמוקרטיים בכלל ובתוך ישראל עצמה בפרט", נטען במכתב, "אנו רואים במהלך כזה איום ישיר על חופש הביטוי והעיתונות בישראל".

בנוסף, התייחסו בארגון לכך שבשתי המערכות הועסקו כ-30 עיתונאים שאיבדו את מקור פרנסתם וכי החרמת המחשבים והציוד תוביל לחשיפת מקורות ופגיעה בחסיון העיתונאי.

"אנו מצפים לקבל הבהרות בנוגע לשיקולים מאחורי נקיטת צעדים כה קיצוניים כגון סגירת כלי התקשורת ומבקשים לקבל מידע בנוגע למעשים הבלתי חוקיים, בהנחה שהיו כאלה, שהובילו לכך", ביקשו בארגון מנתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully