וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הרשות השנייה תפתח בהפרה נגד חדשות 10?

26.11.2015 / 16:05

ראש אגף הטלוויזיה הזהיר אתמול את זכייניות הטלוויזיה ואת חברות החדשות מפני חשיפת זהות בת ה-13 ששמה קץ לחייה. למרות זאת, אביה הופיע בפנים גלויות בערוץ 10. ומה בנוגע ל"מבט"? שם נחשפו שמה ותמונותיה של נערה בניגוד לחוק

אמבולנס מפנה פעוט שטבע בבריכה בחולון, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
אזהרה בכתב ובעל פה. אילוסטרציה/ראובן קסטרו

בחדשות 10 חשפו פרטים שהביאו לזיהוי בת ה-13 ששמה קץ לחייה, בניגוד לחוק ועל אף האזהרות והאיסור המפורש מצד הרשות השנייה טרם הפרסום. כעת נבדקת האפשרות לפתוח בהפרה נגד חברת החדשות.

אתמול (רביעי) פורסמו באתרי האינטרנט ובעיתונות שמה ותמונתה של בת ה-13 ששמה קץ לחייה. לוואלה ברנז'ה נודע כי בעקבות הפרסום ומחשש שכלי תקשורת נוספים יחשפו את שם הנערה, שלח אופיר רייכמן ראש אגף הטלוויזיה ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, מכתב לגופים המשדרים שבו הזהיר מפני חשיפת הנערה ועבירה על החוק.

"הרשות מודעת לפרסום פרטיה המזהים ותמונתה של הנערה בחלק מאתרי האינטרנט והרשתות החברתיות. עם זאת, חשוב להדגיש כי ביצוע עבירה לכאורה על ידי החוק בידי גורם או גורמים אחדים אינה מקנה לגטימציה לביצוע פעולה דומה", כתב רייכמן במכתב ששלח לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, ערוץ 10 וחברות החדשות 2 ו-10. רייכמן אף פנה לחלק מהגורמים בעל פה כדי לוודא שיפעלו על פי החוק האוסר לחלוטין על חשיפת שם או פרטים מזהים של קטין ששם קץ לחייו.

זמן קצר אחרי קבלת המכתב הסירו באתר חדשות 2 את הפרטים המזהים שהופיעו בידיעה שהועלתה לאחר המקרה. מנגד, בערוץ 10, בתוכנית "חמש עם רפי רשף" נחשפו אביה ודודתה של הנערה וצוין שמה. ברשות מיהרו לפנות שוב לערוץ ולחזור על החוק, אולם המונולוג של האב שצולם והופיע ללא כל טשטוש שודר גם במהדורה המרכזית. רק בהמשך הערב בתוכניות לסיכום היום טושטשו פניו של האב.

יצוין, כי במהדורת "מבט" של הערוץ הראשון שאינו כפוף לרשות השנייה, הופיעו שמה המלא ותמונותיה של הנערה בניגוד לחוק.

בחדשות 10 סירבו להגיב. מהרשות השנייה ומרשות השידור לא התקבלו תגובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully