וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע באשדוד: המקומון, הצ'חצ'ח ואלפי העותקים האבודים

27.11.2015 / 18:31

הסיפור הלא ייאמן על מקורביו של חבר מועצה בעל חברת נדל"ן, שמצאו דרך מקורית להילחם בפרסומים השליליים במקומון הוותיק "השבוע באשדוד", ואיך גם המלחמה הזאת העירה את השד העדתי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למי קראת צ'חצ'ח? העותקים שנאספו הבוקר מהדוכנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אין עיתונים – אין פרסומים. להבא תבררו היכן כדאי לפרסם, והמון תודה למי שעזר לנקות את הזבל מהמדפים. כל העותקים אצלי - 4,000, הישג מכובד"

חם באשדוד, מתברר. בסיפור הזה מעורבים מקומון ותיק, חבר מועצה בעל חברת נדל"ן, אחיו הנמרץ, תחנת משטרה, בית משפט השלום באשדוד, ראש העיר והכל סביב הדרך המקורית שנמצאה כדי למנוע פרסום שלילי: רכישת אלפי עותקים.

תחילתו של הסיפור בסוף השבוע שעבר. על גבי שער המקומון הוותיק, בן יותר מארבעה עשורים, הופיעה כותרת שהופנתה נגד עו"ד צחי אבו, חבר מועצה ובעל חברת נדל"ן, בנו של אחד הקבלנים המוכרים והידועים באשדוד. המו"ל הכל יכול של המקומון, מנחם גלילי, שיצא לקרבות מול דמויות לא פחות חזקות בעיר, כמו ג'קי בן זקן, הרב יאשיהו פינטו ואלון חסן, פרסם כתבה הנוגעת לשתי עסקאות נדל"ן שבהן מעורב אבו, תחת הכותרת "מצפצף על החוק?". בכתבה עצמה הובאו בהרחבה טענותיה של חברת מועצה אחרת, לפיהן חבר המועצה אבו שמערבב בין שליחותו הציבורית לעסקיו, דרש הקלות על חשבון איכות חיי התושבים.

הדברים שפורסמו לא מצאו חן בעיניי משפחת אבו, ולטענת גלילי אחיו של חבר המועצה, שי אבו, רכש ואסף 4,000 עותקים מעשרות נקודות הפצה. העיתון של גלילי נמכר ברוב נקודות ההפצה תמורת חמישה שקלים לגיליון ובחלק מהנקודות מחולק חינם. מי שביקש למנוע את פרסום הכתבה אסף את הגיליונות ורכש אותם במחיר מלא.

בתום המבצע המורכב, פרסם האח שי אבו סטטוס בדף הפייסבוק שלו, שבו סיכם: "אין עיתונים – אין פרסומים. להבא תבררו היכן כדאי לפרסם, והמון תודה למי שעזר לנקות את הזבל מהמדפים. כל העותקים אצלי - 4,000, הישג מכובד". הסטטוסים, התגובות וצהלות השמחה הנקמה ב"השבוע באשדוד" נמחקו במהלך השבוע מדף הפייסבוק של אבו האח, אולם נותר דף אחר מאוד פעיל בשם "מחרימים את השבוע באשדוד".

השבוע באשדוד. מתוך הדף מחרימים את השבוע באשדוד, צילום מסך
העותקים אצלנו. מתוך דף הפייסבוק "מחרימים את 'השבוע באשדוד'"/צילום מסך, מתוך הדף מחרימים את השבוע באשדוד

"הם קונים עותקים - אנחנו מחדשים את המלאי"

"מי שמכיר ולו במעט את הדינמיקה של עיתונות מקומית, יודע שהיא מגויסת מראש לטובת צד כזה או אחר ואינה באמת גוף אובייקטיבי ונטול פניות"

בגזרת המו"ל והמקומון החליטו להשיב מלחמה, בפרט לאחר שהמפרסמים קיבלו פנייה הקוראת להם לעצור את הפרסום ולחסוך את הכסף, משום שהגיליונות לא יגיעו אל הקוראים. האב גלילי יחד עם בנו עו"ד שרון גלילי, מיהרו להגיש תלונה בתחנת משטרת אשדוד ובמקביל פנו לבית משפט השלום בעיר בבקשה למתן צו מניעה נגד חבר המועצה ואחיו. הצדדים אף התפנו אתמול כדי לדון בהרחבה על הסכסוך ב"הכל דיבורים" ברשת ב'.

אלא שהבוקר (שישי) שוב התחדש הקרב. הפעם, כך מספר גלילי האב לוואלה ברנז'ה, הוא החליט לשלש את כמות העותקים שהופצו היום. בגיליון סוף השבוע, עם השער שנשא את הכותרת המעודנת "צחי הצ'חצ'ח", קיבלו תושבי אשדוד את תקציר האירועים במלחמת גלילי-אבו. גם הפעם, כך לטענת גלילי, ניסו אנשיו של אבו לנקות את העיר מעותקי העיתון. "הם מראים בפייסבוק ערימות של עיתונים וכותבים למפרסמים שלא לפרסם כי ממילא העיתונים נזרקים לפח. היום ידענו שהם שוב יאספו את העיתונים והדפסנו פי שלושה, וחילקנו את העיתון חינם בכל מקום בעיר. גם היום הם קנו מאות ואלפי עותקים, אבל אנחנו הלכנו לקיוסקים וחידשנו את המלאי".

הדיון בבקשה לצו המניעה שהגיש גלילי הבן נקבע ליום ראשון. בינתיים, הספיק אבו האח להשיק עיתון חדש משלו שהופץ היום "השבוע בנדל"ן". מנגד, נפתחה חזית חדשה במלחמה הישנה בין המו"ל לבין ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שמיהר לצאת לגנות ולהזדעזע מהשימוש בביטוי צ'חצ'ח. לסרי ציין בסטטוס שפרסם בדף הפייסבוק שלו גילוי נאות בנוגע לתביעות שהגיש נגד העיתון, אבל לא לפני ששלף את השד העדתי מאי שם בשנות ה-80.

בתגובה לדברים נמסר בשמו של עו"ד צחי אבו: "משתמע מהאייטם שחבר מועצת העיר עו"ד צחי אבו, הולך וקונה עיתונים כי הוא מנסה למנוע פרסום של כתבה. זה קשקוש מוחלט, עו"ד צחי אבו בעצמו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את הקישור לכתבה בשבוע שעבר, ואם יהיה צורך הוא יעשה זאת שוב, למרות שהעיתון הפך ל'חינמון' שכן בעלי העיתון עברו היום למתכונת חדשה בה הם מחלקים את העיתון חינם במרכזי קניות".

"לצחי אין בעיה עם ביקורת, כשהוא נכנס לזירה הציבורית הוא לקח זאת בחשבון", כך נמסר בהמשך התגובה, "אבל מה שהוא לא מוכן בשום פנים ואופן, זה לשתוק אל מול דפוס פעולה קבוע בו בעלים של עיתון מוכר עיתונים בכל מחיר על גבו. למנחם גלילי זכויות רבות בתור עיתונאי ותיק שליווה את העיר הזאת במשך עשרות שנים, אבל מה לעשות ומר אבו לא נחקר בשום דבר והוא לא חשוד בשום דבר, ואין בכוונתו לתת למנחם גלילי להפוך אותו לכזה. אשדוד היא עיר גדולה וחשוב שתהיה בה תקשורת חופשית ומאוזנת, אבל מי שמכיר ולו במעט את הדינמיקה של עיתונות מקומית, יודע שהיא מגויסת מראש לטובת צד כזה או אחר ואינה באמת גוף אובייקטיבי ונטול פניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully