וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיקי העולם התאחדו: הכנס הבינ"ל של איגוד המפיקים יוצא לדרך

30.11.2015 / 11:29

הכנס ה-9 של האיגוד יוקדש השנה לשיתוף פעולה בין יוצרים מישראל למפיקים ומנהלי גופי שידור מחו"ל. באיגוד המפיקים מסבירים: "ברקע הכנס עומד מצבה הקשה של תעשיית הטלוויזיה הישראלית"

ענת אסולין, יפעת פרסטלניק. יח"צ, עיבוד תמונה
"הכנס יוביל לשיתופי פעולה". ענת אסולין ויפעת פרסטלניק/עיבוד תמונה, יח"צ

הכנס הבינלאומי ה-9 של איגוד המפיקים - "Think Global" יוצא לדרך. בכנס שיתקיים ב-9 בדצמבר במלון דן אכדיה בהרצליה, יקחו חלק ראשי קרנות מרכזיות באירופה, מפיקים ומפיצים שיגיעו לישראל ובמלך שהותם ינסו לאתר תוכן מקורי לפיתוח משותף.

הכנס יעסוק השנה בשיתוף הפעולה ההכרחי בין יוצרים ישראלים – במאים, תסריטאים, יוצרים תיעודיים ומפיקים – לחברות הפקה בעולם, זאת גם על רקע המשבר המתמשך של תעשיית הטלוויזיה בישראל. המפיקים שיגיעו לכנס יתייחסו לסוגיה, ויעניקו עצות מעשיות ליוצרים הישראלים.

המשתתפים בכנס יכללו בין השאר את אנדרס טנגן מנורבגיה, מפיק "ליליהאמר", ליונל אוזן מצרפת, מנכ"ל חברת הטלוויזיה "פדריישן" שמפיקה את "מרסיי", איזט פינטו מתורכיה הבעלים של חברת ההפצה לפורמטים "גלובל אג'נסי טיוי", וינסנט לקלרק, מנהל האודיו ויזואל בקרן המרכזית לקולנוע וטלוויזיה בצרפת CNC וגרלינדה זייטנר מאוסטריה, מנכ"לית הקרן האזורית של וינה.

יפעת פרסטלניק וענת אסולין, יושבות הראש במשותף של איגוד המפיקים: "לא במקרה מקדיש איגוד המפיקים את הכנס לשיתופי פעולה בינלאומיים. ברקע לכך עומד מצבה הקשה של תעשיית הטלוויזיה הישראלית שבא לידי ביטוי באי עמידה של גופי השידור במחויבויות התוכן כפי שקבע הרגולטור; בנישול מתמשך של זכויות המפיקים, התסריטאים והבמאים; ובחיסול איטי אך שיטתי של שוק ההפקה העצמאית בישראל. בחודשים הקרובים עתיד השוק המקומי לעבור שינויים רגולטוריים משמעותיים על בסיס עבודתה של 'ועדת פילבר', ויש לקוות שהשינויים האלו לא יפגעו עוד ביצירה וביוצרים אלא להפך. אשר לכנס, אנחנו מאמינות, גם על סמך ניסיון העבר, שהוא יוביל לשיתופי פעולה מעשיים ופוריים בין יוצרים שלנו לשותפים מחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully