וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסומת של חברת נדל"ן לדתיים-לאומיים מציעה: דיור ללא מזרחים

30.11.2015 / 12:19

סרטון של חברה המשווקת דירות למגזר הדתי-לאומי הציג דמויות בעלות חזות מזרחית מטרידות משפחה דתית המבקשת להדליק נרות חנוכה בביתה. "אברג'ל, בוא נעשה מנגל", נשמע בסרטון. חברת הנדל"ן: "הסרטון הוסר, נעשה חשבון נפש"

ספק 500

חברת הנדלן "באמונה", המשווקת דירות למגזר הדתי לאומי עוררה היום (שני) סערה ברשתות החברתיות בעקבות סרטון פרסומי שהעלתה והציג באופן נלעג ישראלים ממוצא מזרחי. הסרטון, שעורר זעם רב בעקבות המסרים הגזעניים שעלו ממנו, הוסר מעמוד היוטיוב של החברה, אך כמה גולשים הספיקו להעלות אותו לעמודיהם הפרטיים.

הסרטון הוא חלק מקמפיין שיווק של פרויקט נדל"ן למגזר הדתי לאומי בקריית גת. בסרטון מופיעה משפחה דתית, בהירת עור, מדליקה נרות חנוכה בצוותא. בזמן שההורים והילדים שרים את שיר החנוכה המפורסם, "מעוז צור ישועתי", נשמעות דפיקות על הדלת. בני המשפחה נראים מפוחדים לשמע הנקישות, וכשהדלת נפתחת, נכנס בה שכן בעל חזות מזרחית, חבוש בכובע מסורתי.

השכן שואל במבטא מזרחי כבד אם הוא יכול להלוות סוכרזית, אך כשהוא מבחין בהדלקת נרות החנוכה הוא קורא לחברו להגיע. "אברג'ל, אברג'ל, בוא תראה. עשה מנגל בתוך הבית", הוא אומר לו. בהמשך מציע השכן: "נעשה איזה נפנוף, נביא כנפיים, נביא נקניקיות".

לקריאה נוספת:
הרב הראשי הספרדי: "המרוקאים הם רודפי כבוד"
השר דרעי: "להנציח משוררים בני עדות המזרח על השטרות החדשים"

קמפיין של חברת בניה למגזר הדתי-לאומי לועג ליוצאי עדות המזרח. ספק 500
השכן בעל החזות המזרחית מציץ בדלתה של המשפחה הדתית/ספק 500

בהמשך הסרטון נראית המשפחה הדתית חולמת על הדלקת נרות לבדה ללא הפרעות מיותרות. "גם אתם חולמים על בית משלכם?", מוסיף הקריין ומדגיש, "רוצים שכנים כלבבכם? לסרוגים יש בית חדש! הצטרפו עוד היום לקהילת הציונות הדתית כרמי גת".

הסרטון זכה לשיתופים רבים ברשתות החברתיות ועורר סערה בקרב גולשים רבים בעקבות המסרים הגזעניים שעלו ממנו. פעילים מזרחיים וכן דמויות בולטות בציבור הדתי-לאומי התבטאו נגד החברה האחראית לסרטון.

"אני לא מאמין שראיתי את זה עכשיו", כתב הפעיל אופיר טובול, איש הבלוג "קפה גיברלטר". "אני לא מאמין שאני אגדל ילדים במקום המחורבן הזה. בא לי להפוך לסטריאוטיפ שהפרסומת המסריחה הזאת מנסה לצייר אותי. נשבר כבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

החברה בתגובה: "מתנצלים עמוקות, נעשה חשבון נפש"

מחברת "באמונה" נמסר כי היא מבקשת להתנצל עמוקות על הסרטון הפוגעני שהועלה הבוקר לרשת. "חברת 'באמונה' משרתת מאז ומתמיד את כלל הציבור והמסר הפוגעני שעבר בסרטון אינו דרכנו ונוגד את ערכינו".

"בהנחיית הנהלת החברה הוסר הסרטון מיידית והחל הליך חשבון נפש ובירור במטרה לבחון כיצד אושר הסרטון. נמשיך להקים שכונות לציבור הדתי בכרמי גת ובמקומות נוספים לכלל הציבור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully