וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: פרסומת חדשה - גזענות ישנה

1.12.2015 / 15:25

ביום שכל המתחסדים עדכנו סטטוס בפייסבוק ושיחקו בצירופי המילים "גזענות" ו"ישראל 2015" בעקבות סרטון הפרסומת של כרמי גת, הם שכחו את השחורים והלבנים שכבר שנים מככבים על המסך

ספק 500

כאילו שלמתחסדים אין מספיק עבודה, וכעת הגיעה חברת "כרמי גת" (קרית גת המכובסת) עם פרסומת שהיא יותר מכל דבר אחר - עילגת וחובבנית, הרבה, הרבה יותר מאשר גזענית.

במרכז הפרסומת המביכה, זוג אשכנזים שמנסה להתכנס לטקס הדלקת נרות משפחתי, שנחרב אחרי שהשכנים המזרחים הופכים את הנרות למנגל. כולם הזדעזעו ואז הזדעזעו עוד קצת כי זה ממש מזעזע, וכן, היו גם פה ושם שימושים תכופים בצירוף "גזענות" ו"ישראל 2015".

אנחנו, ב"ישראל 2015", מעדיפים את המסרים הגזעניים בעטיפה מוקפדת. הרי עם הקאסט הנכון, הסלוגן הסמי-מתוחכם והמוזיקה המהודקת, אנחנו מוכנים לבלוע בשתיקה כל סטראוטיפ או תפיסה גזענית, שלרוב מונחת ללא כל תחכום. הרי הרבה לפני הפרסומת לכרמי-גת וכנראה הרבה אחריה, הגזע הלבן הוא זה שרוכש דירות בשכונות החדשות והנקיות ובעיקר במגדלי יוקרה, זה שמשווק קרנות פנסיה ובתי השקעות, הם גם אלו שרוקדים יפה ובנימוס סביב מעדן חלב בגרסה משודרגת. את המזרחים תשאירו לדאחקות, לאלימות, שיזכירו לנו שמעולם לא יצאנו מהמזרח התיכון.

לפני יותר מחצי שנה חשף יוסי לובטון, מנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, בריף שהופץ לצורך קמפיין מטעם לשכת הפרסום הממשלתית. בדרישות הליהוק לסרטון צוין שלתפקיד מוכרת בחנות דרושה לא צעירה, לא אשכנזייה, אלא: "רפרנס אסתי ירושלמי או מאמא כזאת, מוכרת בחנות קלאסית", לתפקיד ה"אדריכלית או מעצבת" – נכתב בהמשך הבריף "דרושה בחורה קצת יותר צעירה ובהירה".

אבל הצעקות של לובטון ושל הפעיל המזרחי שלומי חתוכה, שמפעם לפעם מגיש את הוורסיה השחורה לישראל הלבנה, טרם הגיעו לכל ישיבות הקופי. במקרה הטוב ישלבו אישה שחורה בפרסומת לאוכל לתינוקות, כדי שכולם יוכלו לעשות צ'ק ולעבור לפרסומת הבאה. המזרחים יישארו משיח מ"סלקום TV" לא כזה שאפשר לסמוך עליו אבל כזה שאפשר לצחוק עליו, "משפחת זגורי" לבית HOT עם ה"מהבול" והאותנטיות בגרוש.

יוסי לובטון באירוע השקת האולפנים החדשים של רדיו תל אביב 102FM. ענבל מרמרי
"רפרנס אסתי ירושלמי או מאמא כזאת, מוכרת בחנות קלאסית". יוסי לובטון/ענבל מרמרי

הפרסומאים מאחורי "כרמי גת" עשו את העבודה כל כך רע, ובצורה כל כך בוטה, בלי לנסות לעדן, להסתיר, לעטוף בקאסט נוצץ. הם הקיאו על המקפצה את מה שכולם ממילא עושים ועשו זאת לפניה. ואתם מכירים אותן ממש מקרוב, הרי בפרסומת אחרת ל-HOT משפחת "הבורר" נטפלה לאשכנזי הטוב עידן אלתרמן, חדרה לתוך המרחב השקט והנקי כדי לגלוש באינטרנט.

ביום שכל המתחסדים עדכנו סטטוס בפייסבוק ושיחקו בצירופי המילים "גזענות" ו"ישראל 2015" שלומי חתוכה העלה לדף הפייסבוק שלו פרסומת של חברת הבנייה אזורים. משפחה לבנה, מוביל שחור עם קפה שחור בכוס זכוכית, עם חי"ת ועי"ן. הפרסומת משנת 2012, ציין חתוכה, עדיין ביוטיוב. אף אחד לא יצא נגדה, ביקש להסירה והזדעק. אנחנו, את הגזענות אוהבים לקבל בערב, בין תמהילי הריאליטי, עם עריכה מקצועית, קאסט מרשים ומוזיקה שלא תזכיר לנו שנשארנו שחורים. אין לנו בעיה שתקיאו עלינו, רק אל תעשו את זה מהמקפצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully