וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: קריאה לאסור על פרסום ג'אנק פוד בריאליטי

וואלה! ברנז'ה

2.12.2015 / 9:24

ועדה פרלמנטרית בבריטניה פרסמה המלצות דרמטיות באשר למגבלת הפרסום לאוכל מהיר, בראש ובראשונה בתכניות עתירות רייטינג, וזאת בניסיון להילחם בבעיה הלאומית של השמנת ילדים. איגוד המפרסמים נערך למלחמה: "תקציב הפקת התכניות ייפגע אנושות"

ילד שמן. ShutterStock
ילד שמן/ShutterStock

ועדה פרלמנטרית בבריטניה קראה השבוע לאסור על שידור פרסומות לאוכל-מהיר ("ג'אנק פוד") במהלך תכניות עתירות רייטינג כגון "אקס פקטור", כך מדווח הגארדיאן, זאת כחלק מכוונה להידוק הפיקוח על ענף הפרסום בריטניה ועל מנת להתמודד עם הבעיה ההולכת וגדלה במדינה של השמנה בקרב ילדים.

ועדת בית הנבחרים הבריטי פרסמה דו"ח דרמטי ומקיף בנוגע להשמנת ילדים במדינה ונכללו בו מגוון המלצות, בהן כינון של איסור נרחב על פרסום של אוכל מהיר במדיה חברתית, באינטרנט, בקולנוע, בדפוס, במועדות המשובצות במשחקי מחשב ובכרזות רחוב. הדו"ח, בן 57 העמודים קורא לממשלה הבריטית "לנקוט בפעולה אמיצה ונועזת" כדי להתמודד עם סוגיית השמנת היתר בבריטניה, במיוחד בקרב ילדים, אשר עלותה לרשויות הבריאות במדינה מוערכת ב-5.1 מיליארד פאונד בשנה.

הוועדה קוראת להטלת מגבלות מחמירות על פרסום בטלוויזיה של מוצרים עשירים בשומן, סוכר ומלח ולאסור לחלוטין על פרסום שלהם לפני השעה תשע בערב, שכן כיום מגבלות על פרסום נוגעות רק לערוצי ותכניות ילדים. "ההגבלות הנוכחיות מפספסות הרבה ילדים שצופים בטלוויזיה שלא בתוכניות ילדים ספציפיות, אבל כן צופים בטלוויזיה במהלך זמן של צפייה משפחתית, כמו למשל 'אקס-פקטור' המשודרת בשעות הערב המוקדמות של ימי שבת וראשון", כך נכתב בדו"ח.

עוד ממליץ הדו"ח להגביל את ההשתתפות של סלבריטאים בפרסומות לאוכל לא בריא, ואפילו להגביל את השימוש בדמויות מצוירות. אלה מצטרפים למגבלות נוספות מתחום לעולם המדיה, והדו"ח כולל גם המלצות נוספות בתחומים של מיסוי מוגבר על משקאות עתירי סוכר והגבלה של מבצעים והנחות.

המפסידים הגדולים הם מטבע הדברים משרדי הפרסום, והאיגוד שלהם בבריטניה כבר פרסם ביקורת חריפה על ועדת בריאות וכינה את הדו"ח ככזה "המשקף נקודת מבט צרה" והאשים את מחבריו בכך שלא בחנו לעומק מספיק את הנעשה בתעשייה. "התמונה הגדולה היא שפרסום מזון בבריטניה כבר כפוף לכללים רגולטוריים מהקשים ביותר בעולם, וילדים רואים מודעות כאלה בטלוויזיה היום פחות יותר מאי-פעם. משמעות הכללים החדשים שכבר נשקלים היא שלא יהיה שום פרסום ממוקד ילדים בכל המדיה, "אמר לתקשורת איאן בארבר, מנהל התקשורת באיגוד הפרסום הבריטי. הוא הזהיר כי מגבלה של פרסום רק לאחר השעה תשע בערב, עשויה "לפגוע אנושות בתקציביהן של תכנית, אפילו בערוצים בהם צופים מעט ילדים או לא צופים ילדים כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully